Gå til innhold

barn- tenner


sivth

Anbefalte innlegg

hei. jeg er ganske så fortvilt, for mitt barn på 3 år har fått hull i sine kjeksler , ser det ut som . Jeg må få si at han nekter å pusse tennene sine, jeg vet ikke hvor mange tøffe og fine tannbørster jeg har kjøpt, lekt med han , prøvd å holde han fast når jeg pusser tennene (noe som jeg har bare gjort et par ganger, redd for han skal bli redd selv da ), prøvd det meste. Jeg gir han fluor hver kveld. Er det noen som vet hva som blir gjort når barnet er så liten ? Jeg er ganske så fortvilt. Har tannlegen noe for medisin slik at barnet ikke husker noe? Han får ikke mye godteri, men har store søsken . og når han ser at de spiser, vil han jo selvfølgelig ha han også. Takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når det gjelder tannpuss, får IKKE barn lov til å velge selv. Bruk tvang. Det er over på få minutter og etter noen få dager skjønner han at det ikke er noe vits i å protestere, for du vinner hver eneste gang allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke valgfritt

Når det gjelder tannpuss, får IKKE barn lov til å velge selv. Bruk tvang. Det er over på få minutter og etter noen få dager skjønner han at det ikke er noe vits i å protestere, for du vinner hver eneste gang allikevel.

Enig. Tennene pusser hver dag, fra første tann viser seg som en prikk.

Tannpuss og medisinering skjer med tvang om nødvendig, men det er sjelden / aldri nødvendig fordi de vet at dette må de. Uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melketenner må gjerne behandles for ikke å gi for store smerter eller ikke skade voksentennene som kommer under.

Vet ikke hva de kan gi småttisene, men ring tannhelsetjenesten og forhør deg.

Vi har også en liten nekter, løsningen for oss er at han får se bilder på digitalkameraet mens vi pusser. Da gaper han som bare det - elsker å se bilder.

Ellers hjelper ikke fluor særlig dersom tennene ikke er rene, dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minstemann ble lagt i narkose da han var fire og trakk 3 tenner og borret 4 hull. De ville ikke gjøre noe før. Han fikk hullene av Floradix jernmixtur som etser på emaljen på tennene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...