Gå til innhold

Snakker intelligente mennesker fortere enn andre?

Anbefalte innlegg

Gjest talehastighet og intelligens.
Skrevet

Har talehastigheten noe å si for om en person er intelligent?.

Innbiller meg at folk som snakker fort, og som varierer talehastigheten er glupere enn andre, og at folk som snakker langsomt hele tiden ikke er så smarte?.

Er det noe i det?.

Skrevet

Kan jeg spørre hvorfor du setter punktum etter spørsmålstegnene dine? (?.)

:o)

Skrevet

Kan jeg spørre hvorfor du setter punktum etter spørsmålstegnene dine? (?.)

:o)

Hva har det med saken å gjøre?.

:)

Skrevet

Aldri slått meg at det skulle ha noe å si. Dog heller aldri sett noen undersøkelse som hverken bekrefter eller avkrefter ideen din.

Folk som snakker MYE derimot, har en tendens til å fremstå som tåpelige =)

Skrevet

Tror ikke det har noe å si. Jeg ser heller på hurtig-tale som en stresset person.... og omvendt.

Skrevet

De mest troverdige talerene snakker rene og tydelige setninger, men langsomt, viser psykologien.

Skrevet

Aldri slått meg at det skulle ha noe å si. Dog heller aldri sett noen undersøkelse som hverken bekrefter eller avkrefter ideen din.

Folk som snakker MYE derimot, har en tendens til å fremstå som tåpelige =)

"Det er bedre å holde munnen taus, og la folk tro du er dum - enn å åpne munnen og fjerne all tvil".

Skrevet

De mest troverdige talerene snakker rene og tydelige setninger, men langsomt, viser psykologien.

Gjelder det for de som snakker langsomt hele tiden, selv om situasjonen tilsier at de burde fått opp farten?.

Skrevet

Gjelder det for de som snakker langsomt hele tiden, selv om situasjonen tilsier at de burde fått opp farten?.

Det vet jeg ikke. Dette er i forhold til sektledere, politikere, osv som gjerne skal "overbevise" andre om at de har rett.

Men det gir jo et inntrykk av kontroll, som er positivt i de fleste sammenhenger. Hvilke "raske" situasjoner tenker du på?

hidi, the scorpion
Skrevet

Talehastighet har ingenting med intelligens å gjøre! Noen prater fort og andre langsomt, men begge kan ha samme IQ.

For min del har en som har høy IQ også høy EQ, disse to kombinert er best.

Har en bror med skikkelig høy IQ, men det merker vi aldri i familiesammenheng. For meg blir IQen ekstra høy og mer respektert!

Skrevet

Hva har det med saken å gjøre?.

:)

Ingenting, jeg bare lurer. Det var en snodig greie, liksom.

Skrevet

Det vet jeg ikke. Dette er i forhold til sektledere, politikere, osv som gjerne skal "overbevise" andre om at de har rett.

Men det gir jo et inntrykk av kontroll, som er positivt i de fleste sammenhenger. Hvilke "raske" situasjoner tenker du på?

Hvis man skal gi en beskjed som haster, så forventes det jo at en sier det en skal si fort. Om en ringer til en ambulanse pga sykdom så ville vel de fleste fått opp taletempoet sitt. Vil jeg tro.

Skrevet

"Det er bedre å holde munnen taus, og la folk tro du er dum - enn å åpne munnen og fjerne all tvil".

Æsj, den der har jeg aldri klart å følge.

Skrevet

Hvis man skal gi en beskjed som haster, så forventes det jo at en sier det en skal si fort. Om en ringer til en ambulanse pga sykdom så ville vel de fleste fått opp taletempoet sitt. Vil jeg tro.

Man trenger jo ikke snakke som en narkoman, men om man rolig og behersket forteller hvor og hva som har skjedd er man nok bedre tjent med det enn at man iler og stammer og skriker.

Skrevet

Nå vet jeg hvorfor jeg snakker altfor fort...

jeg innbiller meg at mennesker som snakker fort, også tenker fortere enn de som snakker langsomt.

Med stor fare for å fornærme folk, jeg bare tenker høyt;).

Skrevet

jeg innbiller meg at mennesker som snakker fort, også tenker fortere enn de som snakker langsomt.

Med stor fare for å fornærme folk, jeg bare tenker høyt;).

Eller de snakker før de tenker.

Gjest Persille
Skrevet

I så fall er jeg over snittet intelligent, så jeg velger å tro du har rett ;)

Skrevet

I så fall er jeg over snittet intelligent, så jeg velger å tro du har rett ;)

Jeg også :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...