Gå til innhold

Snakker intelligente mennesker fortere enn andre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hahaha, da er jeg superintelligent, jeg snakker så fort at jeg snubler i orda.

Gjest ... så er det kanskje relevant?
Skrevet

Hva har det med saken å gjøre?.

:)

Tja, i en tråd om intelligens...

Skrevet

Det tviler jeg sterkt på.

Mange mennesker med høy intelligens sier også lite og en del sier bare noen få ord.

Gjest Signert
Skrevet

Jeg tror det varierer fra en intelligent person til en annen. Min far er svært intelligent og han snakker normalt. Farfar var antagelig like intelligent og han uttrykte seg alltid svært omhyggelig. Jeg har et par mindre intelligente bekjente som snakker uhyggelig fort. Samtidig kjenner jeg intelligente personer som snakker veldig fort. Jeg kjenner igjen intelligente personer gjennom hva de prater om, snarere enn gjennom hvor fort de prater.

For en tid tilbake siden lå den en link her (tror jeg) til en amerikansk studie som tok for seg personlighetstrekkene til personer med en IQ på over 120 (eller mulig det var 130). Noen av personlighetstrekkene som utmerket seg var et liberalt forhold til sex, evne til å skjønne ironi og sarkasme, liten interesse for sladder, evne til å sette seg hurtig inn i nye saker og problemstillinger og et relativt høyt alkoholkonsum. Det var mange flere også, men jeg husker kun disse. Det var igrunn en artig studie:)

Skrevet

Jeg snakker fort, og jeg er jævla smart. ;-P

hehe

Skrevet

Hva har det med saken å gjøre?.

:)

Men hvorfor gjør du det?.

Skrevet

næsh. varierer nok veldig. broren min er en av de der hyperintelligente folka som leste leksikonet da han var seks år og nå jobber i EU. han snakker SAKTE, med dypt toneleie og laaaaange dragninger. nesten litt hersketeknikk, spør du meg ;)

Gjest hvorfor tror du det?
Skrevet

Hadde du rett, var kvinner og bergensere mer intelligente enn resten av befolkningen. ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...