Gå til innhold

Hjelper NAV deg å skaffe jobb etter endt utdanning og hvor lenge kan en få .....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du kan få attføringspenger et halvt år etter endt attføring, i påvente av egnet arbeid.

Jeg har ikke opplevd at aetat (nav) har hjulpet til med å skaffe brukerne egnet arbeid før, men det er mulig dette er blitt bedre nå som alle tjenestene er integrert i en enhet.

Gjest stikk, få opp farta :)
Skrevet

Hjelp og hjelp fru Blom.. De gir deg internett adresser hvor du kan søke deg frem til stillinger. Og det blir et møte på Nav etter utdannelsen er ferdig.

Du gjør lurest i å oppsøke de plassene du kunne tenke deg jobb, spør om de kan skrive deg opp dersom de kanskje har noe til deg?

Skrevet

aetat er helt talentløse!De hjelper ikke med en dritt. Du må selv søke jobber over internett!ARG=)

Skrevet

aetat er helt talentløse!De hjelper ikke med en dritt. Du må selv søke jobber over internett!ARG=)

Forventer du at en offentlig etat skal skaffe deg jobb? Ganske naturlig at en må søke selv, eller?

Gjest æsopan
Skrevet

Forventer du at en offentlig etat skal skaffe deg jobb? Ganske naturlig at en må søke selv, eller?

Jeg har ikke uttalt at aetat SKAL skaffe meg jobb, men om det er mulig at de kan være behjelpelig i å feks sette meg i kontakt eller noe lignende med arbeidsgivere. Etter endt attføring kan kanskje noen føle seg litt skjøre og usikre etter å ikke ha jobbet noen år hvis du skjønner.

Skrevet

Jeg har ikke uttalt at aetat SKAL skaffe meg jobb, men om det er mulig at de kan være behjelpelig i å feks sette meg i kontakt eller noe lignende med arbeidsgivere. Etter endt attføring kan kanskje noen føle seg litt skjøre og usikre etter å ikke ha jobbet noen år hvis du skjønner.

Jeg tror du må si fra om du trenger den type oppfølging. Etter endt attføring blir man nok sett på som ordinær arbeidssøker..

Skrevet

Glem det!

Gjest ChiengMai
Skrevet

Er det etter endt attføring, så stiller nok saken seg litt annerledes, da kan NAV arbeid være behjelpelig med jobbkontakter, i alle fall _hvis_ dette har vært en del av attføringsplanen.

Fikk ikke med meg at du tok utdannelse som attføring.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jeg vet ikke om jeg er udelt enig i dette. Før jeg kom skikkelig i gang med attføring, og også tidligere når jeg i perioder har vært uten arbeid, så har Aetat vært temmelig talentløse og veldig rigide. Men etter at jeg ble innvilget attføring har de vært kjempegreie og lydhøre for ønskene mine. Saksbehandleren min er skikkelig flink.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...