Gå til innhold

Et Nav spørsmål til...

Anbefalte innlegg

Gjest student på vei ut i jobb
Skrevet

Jeg er student, og til sommeren har jeg studert i 5,5 år. Jeg holder på med en mastergrad, men siden jeg har 2 barn har jeg ikke råd til å fortsette som heltidsstudent lenger ( orker snart ikke å leve på sparebluss).

Når jeg slutter å studere kan jeg gå på kurs i regi av Nav for å lære feks data eller regnskap eller noe sånt? Jeg er langt dårligere i data enn det som er vanlig, og jeg føler at det hindrer meg i å søke en del jobber. Jeg har hatt deltidsjobb ved siden av studiene mine, så jeg har kanskje rett på litt arbeidsledighetstrygd. Men jeg kan vel ikke motta arbeidsledighetstrygd hvis jeg ikke får barnehageplass til minsten til høsten? Hvis jeg får jobb vil jeg selvfølgelig finne dagmamma, men jeg har jo ikke råd til å betale en dagmamma før jeg får jobb. Har samboer, men han har utbetalt noe sånt som 16000 kr måneden, så hans lønn går fort ut i faste utgifter og regninger.

Skrevet

Tvilsomt.

Har du studert i 5,5 år, men ikke master, er du i det minste batchelor.

De gir ikke utdannelse til folk som de mener burde finne det på egen hånd i kraft av det de kan, og ikke må omskoleres pga arbeidsulykker.

Gjest student på vei ut i jobb
Skrevet

Tvilsomt.

Har du studert i 5,5 år, men ikke master, er du i det minste batchelor.

De gir ikke utdannelse til folk som de mener burde finne det på egen hånd i kraft av det de kan, og ikke må omskoleres pga arbeidsulykker.

Ok, så jeg vil ikke få innvilget et amo-kurs eller hve det heter? Får prøve å lære litt data på egenhånd, da. På studiet mitt har vi stort sett bare hatt skriftlige eller muntlige eksamener. Har aldri hatt undervisning i data verken på VGS eller Universitetet.

Skrevet