Gå til innhold

Et Nav spørsmål til...

Anbefalte innlegg

Gjest student på vei ut i jobb
Skrevet

Jeg er student, og til sommeren har jeg studert i 5,5 år. Jeg holder på med en mastergrad, men siden jeg har 2 barn har jeg ikke råd til å fortsette som heltidsstudent lenger ( orker snart ikke å leve på sparebluss).

Når jeg slutter å studere kan jeg gå på kurs i regi av Nav for å lære feks data eller regnskap eller noe sånt? Jeg er langt dårligere i data enn det som er vanlig, og jeg føler at det hindrer meg i å søke en del jobber. Jeg har hatt deltidsjobb ved siden av studiene mine, så jeg har kanskje rett på litt arbeidsledighetstrygd. Men jeg kan vel ikke motta arbeidsledighetstrygd hvis jeg ikke får barnehageplass til minsten til høsten? Hvis jeg får jobb vil jeg selvfølgelig finne dagmamma, men jeg har jo ikke råd til å betale en dagmamma før jeg får jobb. Har samboer, men han har utbetalt noe sånt som 16000 kr måneden, så hans lønn går fort ut i faste utgifter og regninger.

Skrevet

Tvilsomt.

Har du studert i 5,5 år, men ikke master, er du i det minste batchelor.

De gir ikke utdannelse til folk som de mener burde finne det på egen hånd i kraft av det de kan, og ikke må omskoleres pga arbeidsulykker.

Gjest student på vei ut i jobb
Skrevet

Tvilsomt.

Har du studert i 5,5 år, men ikke master, er du i det minste batchelor.

De gir ikke utdannelse til folk som de mener burde finne det på egen hånd i kraft av det de kan, og ikke må omskoleres pga arbeidsulykker.

Ok, så jeg vil ikke få innvilget et amo-kurs eller hve det heter? Får prøve å lære litt data på egenhånd, da. På studiet mitt har vi stort sett bare hatt skriftlige eller muntlige eksamener. Har aldri hatt undervisning i data verken på VGS eller Universitetet.

Skrevet

Ok, så jeg vil ikke få innvilget et amo-kurs eller hve det heter? Får prøve å lære litt data på egenhånd, da. På studiet mitt har vi stort sett bare hatt skriftlige eller muntlige eksamener. Har aldri hatt undervisning i data verken på VGS eller Universitetet.

Det finnes jo datakura på kveldskurs som ikke koster all verden.

Vi fikk en brosjyre på div. kurs, inkl datakurs i posten denne uken, tror det var fra Aftenskolen (antar de har nettside aftenskolen.no). Bruker ofte å sendes ut sånne nå i januar.

Du kan jo sjekke ut om det finnes slike tilbud der du bor som du kan benytte deg av.

Gjest ChiengMai
Skrevet

"Ok, så jeg vil ikke få innvilget et amo-kurs eller hve det heter?"

Veldig lite trolig så fremst du ikke blir gående ledig veldig lenge. Melder du deg arbeidsledig må du søke og eventuelt ta de jobbene NAV arbeid mener du er skikket til.

"Får prøve å lære litt data på egenhånd, da. På studiet mitt har vi stort sett bare hatt skriftlige eller muntlige eksamener. Har aldri hatt undervisning i data verken på VGS eller Universitetet."

Det er det mange som ikke har, og mange har vært nødt til å lære det på egen hånd. At du ikke har fått undervisning i dette er neppe noen andres feil, eller?

Skrevet

Du kan jo prøve å søke, men jeg _tror_ ikke du kommer særlig langt når du har såpass med utdannelse fra før.

Ettersom det ikke var noe dataundervisning på universitetet i ditt felt, vil jeg tro det ikke var relevant for utdannelsen, eller påkrevd at studentene innhentet nødvendig datakunnskap i løpet av studiet ?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...