Gå til innhold

Allergisk mot husstøv!

Anbefalte innlegg

Gjest Frustrert kløer
Skrevet

Har klødd meg ihjel (nesten) i ett par uker. Klør i øynene, nesen, hodet, nakke og hele kroppen, og jeg holder på å bli gal!!!

Har tatt allergiprøver nå og det viser seg at jeg er allergisk mot husstøvmidd!

Hva innebærer dette? Noe jeg kan ta for å hjelpe? Hva kan jeg gjøre for å bli kvitt hybelkaninene?? De danser jo rundt i hele huset - alltid! Føler jeg har god kontroll på husvasken, alle sier jeg har støv på hjernen, men allikevel føler jeg at det alltid er møkkete her... Støvsuger bl a hver dag!

Kan hunden min spille en trille her? Reagerte ikke på hund, men han skaper mye støv og hår i alle kriker og kroker da...

Hjelpmeg!!

Skrevet

Test ut zyrtec (eller cetirizin, samme greia).

Jeg tar zyrtec hver eneste dag hele året fordi jeg er allergisk mot husstøvmidd.

Gjest noen tips til deg
Skrevet

Har du støvsuger med hepa filter? Dette hjelper en del fordi filteret tar bort finstøvet som vanlige støvsugere tar bort. Hvis du ikke er allergisk mot hund, skal ikke han ha skylden for noe.

Hvor bruker du å tørke og legge sammen klærne dine? Hvis du bruke av og til å ha stående sammenleggbart tørkestativ i oppholdsrom er ikke det lurt. Klær som henger til tørk støver faktisk en del. Og hvis du attpåtil legger sammen tøy i stue/soverom støver det enda mer. Jeg hadde passa på å lagt sammen tøy på badet eller vaskerom slik at det var enkelt å samle opp støvet.

Gjest noen tips til deg
Skrevet

Og så er det lurt å lufte godt ut dyne og puter. Og gjerne lufte madrassen også en gang i uken. Midden liker ikke kulde, så heng gjerne dyna ut gjennom vinduet til lufting. Og sett gjerne madrassen ut i kulda slik at midden fryser ræva av seg. Og dør.

Skrevet

Det er verst med midd i senga... Så begynn kampen der. Hvis det er kaldt der du bor, kan du legge madrass og alt ut på trappa og fryse udyrene og avfallet deres i hjel. Hvis ikke, så kan du fryse dyna i frysert og skifte sengetøy ofte. Evt kjøpe spesialtrekk for å unngå midd. Pluss at du fortsetter med grei, generell husrenhold, da.

Lykke til - misunner deg verken kløa eller de andre arbeidsoppgavene. Men det er nå greit å vite hva det er, håper jeg.

Skrevet

MAdrassrensen til Eidsvoll Miljøprodukter dreper midden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...