Gå til innhold

Bilkjøp

Anbefalte innlegg

Gjest Socceros
Skrevet

Hei.

Jeg lurer på noen ting ang.kjøp av ny bil.

Jeg kjøpte meg for 3 år siden en bil til 20 000,- men etterhvert har jeg bygd på lånet mitt pga at jeg har vært blakk. Så nå er utestående lån på kr 50 000,-

Men den bilen sendte jeg på høggeri i November. Pga veldig mye trøbbel.

Men nå trenger jeg en ny bil pga pendling i jobb. Tenker på en bil i prisklasse 50 - 80 000,-. Så da må jeg bygge på billånet mitt engang til.

Tror dere at jeg kan få det?

Jeg har akkurat fått meg ny jobb hvor jeg får utbetalt minst 13 000,- pr mnd.

De 50 000,- har jeg mine foreldre som kausjonister på. Men jeg tenkte at med den nye bilen skulle jeg ha sikkerhet i selve bilen. Tror dere jeg kan få 50 000 av lånet stående på kasujonister mens resterende på den nye bilen står med sikkerhet i bilen?

Har også studielån på 40 000, og 20 000 i kredittkort gjeld.

Kijpt, men pengene har virkelig ikke strekt til i det siste.

Håper på noen gode tips jeg kan ta med meg til banken, eller noe info som jeg har godt av å vite:-) Har forresten Sparebank1.

Skrevet

Høres ut som du har helt elendig dårlig økonomisk sans, og min første tanke er at du ikke bør få noen flere lån før du har betalt ned billån uten bil, og kredittkort-gjeld.

Gjest Socceros
Skrevet

Høres ut som du har helt elendig dårlig økonomisk sans, og min første tanke er at du ikke bør få noen flere lån før du har betalt ned billån uten bil, og kredittkort-gjeld.

Så det du foreslår er at jeg mister jobben pga at jeg ikke har bil?

I denne jobben MÅ jeg ha bil selv. Det hjelper ikke med buss.

Dårlig økonomisk sans? Vil vel egentlig ikke si det. Men er man arbeidsledig en periode, men ikke har krav på dagpenger pga håpløst regelverk så vil de fleste slite en del. Spesielt når de daglige regningene strømmer på.

Skrevet

Så det du foreslår er at jeg mister jobben pga at jeg ikke har bil?

I denne jobben MÅ jeg ha bil selv. Det hjelper ikke med buss.

Dårlig økonomisk sans? Vil vel egentlig ikke si det. Men er man arbeidsledig en periode, men ikke har krav på dagpenger pga håpløst regelverk så vil de fleste slite en del. Spesielt når de daglige regningene strømmer på.

Det høres iallefall ikke spesielt bra ut å ha 20 000 kr i kredittkortgjeld og 50 000 kr i billån på en bil som ikke eksisterer.

Ville sagt til foreldrene dine at du ikke kan betale lånet og at det var fryktelig synd for dem, så drar du til banken og låner 20 000 kr og kjøper en billig bil. Så flytter du til et billigere sted og lever nesten på sultegrensa og med ulltepper frem til du har betalt for deg. ;)

Neida, skal ikke være så streng altså. Men ville nok ikke kjøpt så dyr bil når du har så mye gjeld uten å ha noe særlig i verdier.

Gjest Socceros
Skrevet

Det høres iallefall ikke spesielt bra ut å ha 20 000 kr i kredittkortgjeld og 50 000 kr i billån på en bil som ikke eksisterer.

Ville sagt til foreldrene dine at du ikke kan betale lånet og at det var fryktelig synd for dem, så drar du til banken og låner 20 000 kr og kjøper en billig bil. Så flytter du til et billigere sted og lever nesten på sultegrensa og med ulltepper frem til du har betalt for deg. ;)

Neida, skal ikke være så streng altså. Men ville nok ikke kjøpt så dyr bil når du har så mye gjeld uten å ha noe særlig i verdier.

Jeg er så lei av at det alltid er noe galt med disse "billigbilene".

Aner ikke hvor mye jeg har brukt på reperasjoner de siste årene. Byttet motor 2 ganger, skiftet lås på dører, skiftet starter etc.Mange tusen er det ihvertfall. Og hvordan gikk det til slutt? Jo, rett på dynga...:-( Jeg har en bil som jeg kikker litt på.

En 2000 mod Hyundai Stasjonsvogn til kr 49.000,- Dette vet jeg er en flott og rimelig bil. Den er brukt veldig pent, og at svigers er mekaniker og anbefaler den gjør også fristelsen stor:-)

Gjest volkswagen/japse
Skrevet

Jeg er så lei av at det alltid er noe galt med disse "billigbilene".

Aner ikke hvor mye jeg har brukt på reperasjoner de siste årene. Byttet motor 2 ganger, skiftet lås på dører, skiftet starter etc.Mange tusen er det ihvertfall. Og hvordan gikk det til slutt? Jo, rett på dynga...:-( Jeg har en bil som jeg kikker litt på.

En 2000 mod Hyundai Stasjonsvogn til kr 49.000,- Dette vet jeg er en flott og rimelig bil. Den er brukt veldig pent, og at svigers er mekaniker og anbefaler den gjør også fristelsen stor:-)

Hyundai er vel i utgangspunktet en billig bil, synker V E L D I G fort i pris, skikkelig "hermetikk-boks" bil .....

Om svigerfar er reparatør hjelper kanskje litt, men ikke mye, for dagens biler må inn på verkstedet for omtrent bare å skifte ei lyspære ....

Ville heller gått for mer solide biler ...

f.eks.

http://tinyurl.com/y87hvk

eller

http://tinyurl.com/yyrx2l

Gjest Socceros
Skrevet

Hyundai er vel i utgangspunktet en billig bil, synker V E L D I G fort i pris, skikkelig "hermetikk-boks" bil .....

Om svigerfar er reparatør hjelper kanskje litt, men ikke mye, for dagens biler må inn på verkstedet for omtrent bare å skifte ei lyspære ....

Ville heller gått for mer solide biler ...

f.eks.

http://tinyurl.com/y87hvk

eller

http://tinyurl.com/yyrx2l

Var flere gode tips der ja.

Jeg vet om at Hyundai kanskje ikke er det beste, eneste som frister er at den er underpriset av bekjentskaper.

Skrevet

Har du betalt noe på lånene dine, da? Du må nok bare ta en prat med de i banken. Hvis du ikke betaler på lånene dine så spørs det vel om kausjonistene vil stille opp mer?

Jeg har tenkt å kjøpe en japse-bil jeg. Går for å være driftsikre biler.. Toyota, Nissan, Mazda osv..

Vurderer litt å melde meg på videreutdanning og ta studielån og bruke lånet til bil.. ;-)

Gjest Socceros
Skrevet

Har du betalt noe på lånene dine, da? Du må nok bare ta en prat med de i banken. Hvis du ikke betaler på lånene dine så spørs det vel om kausjonistene vil stille opp mer?

Jeg har tenkt å kjøpe en japse-bil jeg. Går for å være driftsikre biler.. Toyota, Nissan, Mazda osv..

Vurderer litt å melde meg på videreutdanning og ta studielån og bruke lånet til bil.. ;-)

Hei du!

Jada, jeg har betalt regelmessig 2000,- pr mnd.

Utenom de siste 2 mnd da jeg har bedt om utsettelse pga lite lønn. Det var ikke noe problem.

Jeg får se an litt...

En japse bil er vel godt kjent for at om du kolliderer med en moped så er det større skader på bilen henn på mopeden men....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...