Gå til innhold

Er jeg gravid?


Gjest Jeg gravid?

Anbefalte innlegg

Gjest Jeg gravid?

Jeg føler jeg er gravid. Men jeg vet ikke om jeg er det! Jeg rota med en type noen dager etter jeg hadde sluttet på mensen for den gangen. Fikk mensen igjen i midten av desember. Nå føler jeg meg kvalm og ekkel. Er isåfall 11 uker på vei. Er jeg gravid eller er det bare at jeg venter mens igjen? Har ikke kjøpt test enda. Hvordan merker en ellers at en er gravid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det vanligste er å miste mensen.

Du bør dra til legen så snart som mulig - er du gravid må du straks finne ut hva du skal gjøre med situasjonen, er du ikke gravid må legen undersøke hva som evt feiler deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du leser lenger ned ser du at en som er gravid og 12 uker på vei knapt kan se det på en test, det er fordi mengden av graviditetshormon synker i kroppen etter hvert.

Så det er slett ikke sikkert en vanlig test er til å stole på i din situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest catiki21

Hvis du leser lenger ned ser du at en som er gravid og 12 uker på vei knapt kan se det på en test, det er fordi mengden av graviditetshormon synker i kroppen etter hvert.

Så det er slett ikke sikkert en vanlig test er til å stole på i din situasjon.

Takk for svaret. Jeg har ikke hatt så mange plager ellers enn at jeg har vært kvalm 2 ganger, dette er andre gangen. Så jeg håper ikke jeg er gravid, for han spruta ikke inni meg, og var der bare 2 sek. Håper det bare er noe annet som er galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jeg gravid?

Takk for svaret. Jeg har ikke hatt så mange plager ellers enn at jeg har vært kvalm 2 ganger, dette er andre gangen. Så jeg håper ikke jeg er gravid, for han spruta ikke inni meg, og var der bare 2 sek. Håper det bare er noe annet som er galt.

Der kom det vist mitt nick opp, hjelp. Ikke se det i andre ting her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svaret. Jeg har ikke hatt så mange plager ellers enn at jeg har vært kvalm 2 ganger, dette er andre gangen. Så jeg håper ikke jeg er gravid, for han spruta ikke inni meg, og var der bare 2 sek. Håper det bare er noe annet som er galt.

Du bør uansett ta en tur til legen, for han kan ha sluppet ut noen svømmere selv om han ikke sprutet i deg.

Abortgrensa er som du sikkert vet ved fullgåtte 12 uker, så for din egen del bør du få utelukket svangerskap dersom dette ikke er noe du ønsker.

Og det er uansett greit å ta en sjekk når man ikke får mensen på lenge.

Lykke til, da! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest catiki21

Du bør uansett ta en tur til legen, for han kan ha sluppet ut noen svømmere selv om han ikke sprutet i deg.

Abortgrensa er som du sikkert vet ved fullgåtte 12 uker, så for din egen del bør du få utelukket svangerskap dersom dette ikke er noe du ønsker.

Og det er uansett greit å ta en sjekk når man ikke får mensen på lenge.

Lykke til, da! :-)

Ja jeg må nok ta meg en tur til legen da denne kommende uka her. Håper at jeg ikke er gravid da. Men jeg vet jo aldri!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du hadde mensen og den var normal, ble du neppe gravid den gangen. Det utelukker selvsagt ikke at du har blitt det senere hvis du har hatt samleie etter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest catiki21

Hvis du hadde mensen og den var normal, ble du neppe gravid den gangen. Det utelukker selvsagt ikke at du har blitt det senere hvis du har hatt samleie etter det.

Nei, jeg har kun hatt samleie den gangen og fikk mensen ca 6-7 uker etter første gangen. Jeg tviler egentlig at jeg er gravid, men jeg har jo aldri vært det før så jeg er så usikker. Jeg gikk på 2 antibiotikakurer etter samleie, så det kan da evt gjort skade på barnet. Men jeg vet ikke. Tok ikke test siden jeg fikk normal mens ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svaret. Jeg har ikke hatt så mange plager ellers enn at jeg har vært kvalm 2 ganger, dette er andre gangen. Så jeg håper ikke jeg er gravid, for han spruta ikke inni meg, og var der bare 2 sek. Håper det bare er noe annet som er galt.

Det er nok ikke veldig sannsynlig at du er gravid. Og kvalme to ganger på så lang tid er ikke noe graviditetstegn vil jeg påstå.

Men dra til legen for sikkerhetsskyld, om du er bekymret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest catiki21

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1168788093' post='3475763]

Hvis du har hatt mensen så er det lite sansynlig at du er gravid.

Tusen takk for svaret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest catiki21

Det er nok ikke veldig sannsynlig at du er gravid. Og kvalme to ganger på så lang tid er ikke noe graviditetstegn vil jeg påstå.

Men dra til legen for sikkerhetsskyld, om du er bekymret.

Ja, jeg er bekymret for at jeg kan være gravid. Men er nok sikkert ikke gravid. Har aldri vært gravid før så jeg vet ikke hvordan det er. Mange spørsmål som dukker opp når jeg er så bekymret. Det er godt å ha dere på dol! Tusen takk for svaret ditt:)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest catiki21

Det er nok ikke veldig sannsynlig at du er gravid. Og kvalme to ganger på så lang tid er ikke noe graviditetstegn vil jeg påstå.

Men dra til legen for sikkerhetsskyld, om du er bekymret.

Ja, jeg er bekymret for at jeg kan være gravid. Men er nok sikkert ikke gravid. Har aldri vært gravid før så jeg vet ikke hvordan det er. Mange spørsmål som dukker opp når jeg er så bekymret. Det er godt å ha dere på dol! Tusen takk for svaret ditt:)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er bekymret for at jeg kan være gravid. Men er nok sikkert ikke gravid. Har aldri vært gravid før så jeg vet ikke hvordan det er. Mange spørsmål som dukker opp når jeg er så bekymret. Det er godt å ha dere på dol! Tusen takk for svaret ditt:)!

Jeg må innrømme at jeg overså at du hadde hatt mensen i desember, det betyr at du ikke er særlig forsinket nå?

I så fall er jeg enig i at det er lite sannsynlig at du er gravid. Sorry for at jeg leste litt fort..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest catiki21

Jeg må innrømme at jeg overså at du hadde hatt mensen i desember, det betyr at du ikke er særlig forsinket nå?

I så fall er jeg enig i at det er lite sannsynlig at du er gravid. Sorry for at jeg leste litt fort..!

Jeg skal ikke være forsinket nå i mens perioden, men jeg vet ikke. Jeg var jo 2-3 uker forsinket sist? Men kan det ha noe med at jeg var alvorlig syk? Håper ikke jeg er gravid nå. Men jeg må starte på p-piller nå for at jeg kan være mer sikker at jeg ikke blir gravid. Men er vet aldri! Er altdi bekymret før jeg skal ha mens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hare1365380455

Jeg skal ikke være forsinket nå i mens perioden, men jeg vet ikke. Jeg var jo 2-3 uker forsinket sist? Men kan det ha noe med at jeg var alvorlig syk? Håper ikke jeg er gravid nå. Men jeg må starte på p-piller nå for at jeg kan være mer sikker at jeg ikke blir gravid. Men er vet aldri! Er altdi bekymret før jeg skal ha mens.

Hvordan var mensen da den var noen uker forsinket? (Jeg tenker på festeblødning.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke være forsinket nå i mens perioden, men jeg vet ikke. Jeg var jo 2-3 uker forsinket sist? Men kan det ha noe med at jeg var alvorlig syk? Håper ikke jeg er gravid nå. Men jeg må starte på p-piller nå for at jeg kan være mer sikker at jeg ikke blir gravid. Men er vet aldri! Er altdi bekymret før jeg skal ha mens.

Du var forsinket sist, det kan ha mange årsaker. Men hadde du en vanlig mens da eller kom det mer/mindre enn vanlig?

Det kunne vært forsinkelse pga sykdom, hormoner, stress el.annet, eller det kunne vært festeblødning dersom det var mindre enn vanlig.

Var det mer enn vanlig _kan_ det ha vært spontanabort..

Umulig å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...