Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest bestemor

dette virker nok som et latterlig lite problem i forhold til det mange sliter med, men likevel.....problemet er stort nok! Som fler-barns mor kunne jeg svarge på at jeg er gravid. Det eneste som taler mot det er at jeg er i slutten av 50-årene og har operert vekk både livmor og eggstokker for mange år siden. Så løsningen ligger nok andre steder. Men jeg har fått en slik desperat sult etter en bestemt matvare, dvs kombinasjon: jordbær, vanilje-is og kaffe. Virkelig desperat - og gubben er ikke alltid like velvillig til å kjøre ut om natten for å skaffe det.(Men det er så ille at jeg selv har gjort det)

Vi har et kosthold som ville gledet en ekspert, masse frisk frukt, salater og grønnsaker - svømmer mye og er ellers rimelig aktive. Tar ekstra C-vitaminer ( fordi jeg røyker) B-vitaminer, Zink og kobber. Men siden denne trangen er så uovervinnelig sterk, må det vel være noe jeg mangler? dette har vart i noen mndr.

Eller er dette et spørsmål jeg heller bør stille til NHD?

Håper noen kan hjelpe meg!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/26263-det-glade-vanvidd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Kjære bestemor.

En slik trang til vise matvarer kommer gjerne under svangerskap, men kan også komme i andre situasjoner. Noen mener det er uttrykk for at kroppen mangler enkelte viktige stoffer men vi vet ikke sikkert. I ditt tilfelle ville jeg ha forsøkt tilskudd av krom (stabiliserer blodsukkeret) og tilskudd av essensielle fettsyrer (1 ds tran, 1 ds olivenolje og 1ds rapsolje) daglig. Hvis ikke dette hjelper i løpet av 2-3 uker bør du kanskje få tatt en sjek hos legen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/26263-det-glade-vanvidd/#findComment-109080
Del på andre sider

Gjest bestemor

Kjære bestemor.

En slik trang til vise matvarer kommer gjerne under svangerskap, men kan også komme i andre situasjoner. Noen mener det er uttrykk for at kroppen mangler enkelte viktige stoffer men vi vet ikke sikkert. I ditt tilfelle ville jeg ha forsøkt tilskudd av krom (stabiliserer blodsukkeret) og tilskudd av essensielle fettsyrer (1 ds tran, 1 ds olivenolje og 1ds rapsolje) daglig. Hvis ikke dette hjelper i løpet av 2-3 uker bør du kanskje få tatt en sjek hos legen.

Takk for svar - og for at du tok meg på alvor. Men hvor mye er den måleenheten du oppga, ds?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/26263-det-glade-vanvidd/#findComment-109243
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...