Gå til innhold

Redigere tekst i Wikipeda

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om man vil rette på noe i Wikipedia trodde jeg det tok en stund å få det "godkjent", men nå endret teksten seg med det samme. Er det vanlig?

Skrevet

Ja, det er vanlig - det er like vanlig at det forsvinner igjen etter kort tid; noen av moddene der tror jeg mer eller mindre "bor" på siten. ;)

Skrevet

Ja, det er vanlig - det er like vanlig at det forsvinner igjen etter kort tid; noen av moddene der tror jeg mer eller mindre "bor" på siten. ;)

Jeg måtte altså bare fjerne en setning under søkeordet "fødsel" - det sto nemlig at fødsel skjer når barnet er klart for å leve utenfor livmoren.

Sto mye annet rart der også syns jeg, men orket ikke pille på mer.. :-)

Skrevet

Går det an å rette på ting der? Tenk, det visste jeg ikke.

Med andre ord: Man kan ikke alltid regne med at det som står i Wikipeda stemmer?

Skrevet

Går det an å rette på ting der? Tenk, det visste jeg ikke.

Med andre ord: Man kan ikke alltid regne med at det som står i Wikipeda stemmer?

Hele Wikipedia er basert på frivillige bidrag, folk skriver om temaer de kan, og moderatorer følger med, og evt. gjør endringer/slettinger.

Skrevet

Hele Wikipedia er basert på frivillige bidrag, folk skriver om temaer de kan, og moderatorer følger med, og evt. gjør endringer/slettinger.

Så lærte jeg noe nytt i dag også! :-)

Men de sjekker altså at det som står der stemmer?

Skrevet

Så lærte jeg noe nytt i dag også! :-)

Men de sjekker altså at det som står der stemmer?

Endringer diskuteres ofte på en underside til den enkelte saken. Moderatorene er vanlige mennesker som deg og meg, noen har kanskje spesialfelt, men ingen har fasiten på alt som står i Wikipedia (da hadde de ikke behøvd andre bidragsytere). Klikk på fanearket Diskusjon øverst i skjermbildet neste gang du kikker på en sak, kanskje har det vært noen kontroversielle påstander der som har blitt diskutert! :)

Skrevet

Endringer diskuteres ofte på en underside til den enkelte saken. Moderatorene er vanlige mennesker som deg og meg, noen har kanskje spesialfelt, men ingen har fasiten på alt som står i Wikipedia (da hadde de ikke behøvd andre bidragsytere). Klikk på fanearket Diskusjon øverst i skjermbildet neste gang du kikker på en sak, kanskje har det vært noen kontroversielle påstander der som har blitt diskutert! :)

Takk for tips! :-)

• 10 måneder senere...
Gjest akkk sann
Skrevet

Akkurat, og skriver man på noen brennbart tema, kan du klø deg på at det ikke går mange timene før noen vil modifisere det du har skrevet!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...