Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg hadde termin 1 mai, men ingenting har skjedd ennå. Jeg var hos legen min i dag og han kjente etter om jeg hadde åpning. Jeg hadde 2 cm åpning. det jeg lurer på er tror du jeg kommer til å føde de nærmeste dagene? Jeg lengter så etter å få holdt den lille jeg har i magen. Har forøvrig hatt noen kynnere og litt menssmerter.

Jeg er takknemmelig for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/26316-%C3%A5pning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Det er helt umulig å si hvorvidt du kommer til å føde snart. Det er klart det er tungt å gå over tiden, men strengt tatt er det ikke uvanlig å gå en stund over. Hørte for øvrig nylig at akupunktur kunne ha god effekt på igangsetting av fødsler ved overtidighet. Ellers har det i all tid versert endel teorier om hvordan man kan provosere fram fødsel, bl.a. løping i trapper etc. Dette vil jeg fraråde. Du oppnår sansynligvis kun å bli sliten. Kroppen setter som oftest i gang fødselen på egen hånd når tiden er inne for det. Det du beskriver som menssmerter og kynnere, samt en 2 cm åpning, er symptomer som taler i positiv retning.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/26316-%C3%A5pning/#findComment-108453
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...