Gå til innhold

slik var min fødsel


Gjest the one and only

Anbefalte innlegg

Gjest the one and only

det var fredag og jeg ante ingen verdens ting.

(bortsett fra at jeg hadde noen murringer fra dagen før..)

vi skulle på en innflyttningsfest rett ved føden. vi kom til våre venner klokken 20.00. fikk litt å drikke (brus) og snaks..så fikk jeg slike svettebyer.var helt ok utenom det.

det ga seg kjapt,men da det kom igjen ca 30min etter den første.. bestemte oss (meg og typen) å gå ut litt for å trekke luft. vi gikk ned til føden bare på gøy og skulle opp igjen. ca.10min gange. kiosken der inne var åpen så vi gikk inn dit da jeg fikk så lyst på en sjokolade.new energy vel og merke..

så fikk jeg igjen en sånn svettebyge og samtidig en kraftig kynner. satte meg ned litt i sofaen der inne. da jeg reiste meg igjen kom en enda sterkere kynner..

det var ikke rier som jeg har erfart tidligre i de to forrige svangerskapene, for disse var ikke vonde...bare litt stramme.

typen mente at jeg skulle gå inn å sjekke meg siden vi var nå der.det skader jo ikke sa han:)

vi gikk inn på storken og bare forhørte oss og da fikk jeg en rie.

vi ble guidet inn på samme rommet som de to andre jentene ble født på:)

hun sjekket og fant ut at jeg var temmelig flat i "tappen" og hadde 1cm åpning.

ok sa jeg bare og ville opp på festen igjen.

jeg hadde jo ikke noe vondt eller ubehag så hvorfor ikke..

da jeg reiste meg og hadde kledd på meg fikk jeg en svak rie igjen og bare sekunder etter begynnte pressriene.

å herregud tenkte jeg.. det var jo ikke det jeg hadde tenkt å gjøre i dag og det var jo 1 dag igjen til terminen.det var fest i dag...en fest jeg hadde gledet meg til..fri fra unger på aldri så lenge..

typen og jordmor dro klærne av i en fart mens jeg presset.

akurat fått av meg buksen da vannet gikk..tror det gikk 5min fra vannet gikk til ungen var ute.

det hele gikk så fort at jeg ikke fikk oppleve smerter.

noen pressrier og skvosj..thats it!

ut kom det altså en rød, nærmest illsint jente hehe

masse mørkt hår, ti fingre og tær og bare helt nydelig!

da hun ble lagt opp til brystet fikk jeg helt angst og begynnte å grine...typen og..

hun var jo så liten og tynn jo!

hun ble veid og målt litt senere..

2750g og 48cm

tørde såvidt å ta i henne og ble litt skremt da jordmor tørket og strakk i henne..og ikke minst måten hun pakket henne inn på!

det så så voldsomt ut på en slik liten sak..

så ringer tlf hehe

dt var de på festen som etterlyste oss og lurte på om vi var på vei opp igjen..

..vi er blitt mamma og pappa igjen sier typen og var nærmest på gråten..han var så skjønn atte:)

på papiret stod det at vi annkom 20.46 og jenten ble født 20.52

snakker meg om styrtfødsel ja!

men hadde ikke trodd at en fødsel skulle gå så smertefritt altså...ble paff der ja

ble liggende i 2døgn pga lav kroppstemp,men det fikset småtten på egenhånd.

endelig ferdi og nå skal det bare nytes!

det var min fødsels gang. raskt, enkelt og smertefritt...hehe

må innrømme det at jeg ikke får sove skikkelig...må sjekke at hun puster,men det gjør vel sikkert alle nybakte mødre:)

navlestumpen falt av i dag:)

usj..den er så ekkel...*grøss*

ellers sover hun hele tiden.

storesøstrene bryr seg heller lite om nurket. de er nok for opptatt til det enndå..litt nysjerrig når hun knirker litt,men bare der og da...så går de vekk igjen:)

fikk målet mitt oppfylt ihvertfal hehe..

3barn før jeg er 25:) bare 2 mnd ifra:)

lykke til dere andre som er gravide:)

håper dere også får en flott fødsel:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest the one and only

Wow; kan det gå så raskt altså? Gratulerer med jenta! :D

jo takk:)

ja for meg gikk det så kjapt:)

men har hørt andre som har hatt kjappere fødsel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye!!!

Flaks at du var på sykehuset da det startet da, siden det gikk så utrolig fort. Kjedelig om dere hadde vært i bilen på motorveien da du fikk pressetrang. ;)

Kos deg med den lille. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow! Så fort og smertefritt tror jeg sldri jeg har hørt om før...! Gratulerer!

Men det er vel heller lite sannsynlig at man får en slik fødsel første gang... Er veldig spent på hvordan min fødsel blir... Håper det blir en naturlig fødsel med minst mulig behov for inngripen av forskjellig slag... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest the one and only

Gratulerer så mye!!!

Flaks at du var på sykehuset da det startet da, siden det gikk så utrolig fort. Kjedelig om dere hadde vært i bilen på motorveien da du fikk pressetrang. ;)

Kos deg med den lille. :D

ja ikke sant hehe

og i denne kulden og da.

men må du så må du

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow! Så fort og smertefritt tror jeg sldri jeg har hørt om før...! Gratulerer!

Men det er vel heller lite sannsynlig at man får en slik fødsel første gang... Er veldig spent på hvordan min fødsel blir... Håper det blir en naturlig fødsel med minst mulig behov for inngripen av forskjellig slag... :)

huske på at det er ikke alltid det at en rask fødsel er det beste for mor og barn.

svigerinnen min hadde og en styrtfødsel bare som førstegangs fødene. hun valgte å stå og ungen kom veldig raskt på.

hun endte med å sy masse fordi hun rett og slett sprakk. hun fikk ikke tid til å utvide seg i takt med pressriene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest the one and only

Wow! Så fort og smertefritt tror jeg sldri jeg har hørt om før...! Gratulerer!

Men det er vel heller lite sannsynlig at man får en slik fødsel første gang... Er veldig spent på hvordan min fødsel blir... Håper det blir en naturlig fødsel med minst mulig behov for inngripen av forskjellig slag... :)

skal aldri si aldri.

min første brukte jeg 8 timer på. andre tok bare 15min

åsså denne på halve tiden omtrent:)

lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest the one and only

Gratulerer med den lille :)

Heldiggris som hadde en så rask fødsel da. Kos dere masse!

mvh

takk takk:)

vi skal kose masse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal aldri si aldri.

min første brukte jeg 8 timer på. andre tok bare 15min

åsså denne på halve tiden omtrent:)

lykke til:)

Åh, jeg har nettopp spurt deg om dette. ;) Du trenger ikke å svare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huske på at det er ikke alltid det at en rask fødsel er det beste for mor og barn.

svigerinnen min hadde og en styrtfødsel bare som førstegangs fødene. hun valgte å stå og ungen kom veldig raskt på.

hun endte med å sy masse fordi hun rett og slett sprakk. hun fikk ikke tid til å utvide seg i takt med pressriene.

Jeg er klar over det :)

Men 52 timer i fødsel (som ei jeg kjenner hadde) er heller ikke å foretrekke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest the one and only

Var dine forrige fødsler også korte og enkle?

første tok 8 timer...det var lenge nok synntes eg.

ble ikke brukt noe form for hjelpemiddler. helt naturlig fødsel.

vondt som F...

andre tok 15min. det var og en drømmefødsel! men kjente ihvertfall at jeg fødte hehe

(missforstå meg riktig)

også en naturlig fødsel.

hadde ikke noe særlig vondt

kanskje det har med tette fødsler å gjøre at det har gått så fort? små jenter?

de to andre var 3180g og andre 2820g

ikke vet jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er klar over det :)

Men 52 timer i fødsel (som ei jeg kjenner hadde) er heller ikke å foretrekke...

Det med lange fødsler og at det ikke alltid er å foretrekke kan jeg skrive under på...

Jeg hadde kraftige rier og vandret rundt på sykehuset i 87 timer før hun endelig bestemte seg for at nå passet det å komme ut. Også min første fødsel tok et par døgn, men endte i akutt keisersnitt.

En mellomting mellom stryrtfødsel og et halvt døgn tror jeg er å foretrekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med lange fødsler og at det ikke alltid er å foretrekke kan jeg skrive under på...

Jeg hadde kraftige rier og vandret rundt på sykehuset i 87 timer før hun endelig bestemte seg for at nå passet det å komme ut. Også min første fødsel tok et par døgn, men endte i akutt keisersnitt.

En mellomting mellom stryrtfødsel og et halvt døgn tror jeg er å foretrekke.

Da velger jeg det!

Neida, bare tøyser, men jeg håper på det. Men umulig å forutsi, og det er vel noe av det virkelig skumle med en fødsel, man vet overhodet ikke på forhånd hvordan det vil bli, aller minst første gang...

Men, jeg velger å være optimist, og satser på en _forholdsvis_ kort og grei fødsel...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow! Så fort og smertefritt tror jeg sldri jeg har hørt om før...! Gratulerer!

Men det er vel heller lite sannsynlig at man får en slik fødsel første gang... Er veldig spent på hvordan min fødsel blir... Håper det blir en naturlig fødsel med minst mulig behov for inngripen av forskjellig slag... :)

Moren min sier at hennes første fødsel var den minst smertefulle. Hun har født fire ganger og det ble visst verre og verre for hver gang. Fødsel nummer to gikk fortere enn nummer en, men den var vondere, sier hun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...