Gå til innhold

Abort - kunne DU gjort det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

"det burde du forstå at jeg ikke mener"

Om det er påkrevet av oss andre å intuitivt forstå hva du _egentlig_ mener når du skriver noe annet, må jeg bare beklage for at ikke alle kan leve opp til den standarden.

Da så. Ser ut til at samtlige debattanter er mest interessert i å framheve seg selv, komme med spydigheter og virke morsom. Kanskje like greit å ta kvelden.

• Svar 286
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dirflos79

43

• Dorthe

19

• Gemini

10

• 4barns mor-77

7

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hvor gammel er du egentlig, hvis du tror at DET er grunnen til at noen tar abort?

Jeg er 22. HVA var grunnen sa du?

Skrevet

"Du bringer stadig inn begrep du _egentlig_ ikke vil bruke..

Først grønnsak, nå samfunnsnyttig - hvor mye mer skal du komme med som du _egentlig_ ikke vil si? "

Ærlig talt, det kommer da ganske klart fram at "samfunnsnytte" ikke er mitt argument, eller?

Jeg trekker det fram for å illustrere hva andre tenker.

Hva andre tenker...??

**togli: Hvis dette barnet var døvt, ville du også da insistert på abort?"

** Du: Nei. Det er en ulempe å være døv, men man kan leve et bra liv for det. Dessuten ville jeg lært meg tegnspråk, mange fordeler med det!

Døve kan gjøre stor samfunnsnytte også. De trenger noen ekstra hjelpemidler, men på døveskolen kan de f eks treffe kjæreste. **

!!

Jeg tror det er på tide å avslutte her, om dette skal illustrere hva andre mener så vet du tydeligvis ikke selv hva du prater om.

Jeg vet hvertfall ikke det, så natta til deg, og lykke til om du mot formodning skulle bli satt i abortsituasjonen i RL.

Skrevet

Da så. Ser ut til at samtlige debattanter er mest interessert i å framheve seg selv, komme med spydigheter og virke morsom. Kanskje like greit å ta kvelden.

Natti natti til deg!

Skrevet

Har fått eit par meldingar frå han som eg ikkje trur at eg ikkje skulle hatt ja...

Vør så snill og skriv det inn på webmasterforum, med referanse til innlegget..

Skrevet

Tja, kanskje hun er en tidligere elev av meg;-)

Jeg jobbet før på Skådalen døveskole i Oslo...

Det er vel ca 4-5000 helt døve i Norge.

Hm, har alltid lurt på hvordan det er å være født uten en sans. Det er vel med hørsel for dere som det er med farger for en totalt fargeblind. Dere vet ikke hva lyder egentlig er?

Skrevet

Har fått eit par meldingar frå han som eg ikkje trur at eg ikkje skulle hatt ja...

Skrev litt klønete der .. Mulig du skjønte rableriet mitt, men altså - Skriv inn på Webmaster-forum at du har fått feil svar, og hvilken tråd det gjelder.

Skrevet

I USA er det lover som gjør at alle steder må tilrettelegges så der får ingen bygge noe uten at det er tilgang for funksjonshemmede.

Jeg har lurt på om jeg skal søke politisk asyl der.

I USA er det lover som gjør at alle steder må tilrettelegges så der får ingen bygge noe uten at det er tilgang for funksjonshemmede.

Jeg har lurt på om jeg skal søke politisk asyl der.

Såpass, dette må være noe nytt. Men husk at det er store forskjeller i lover mellom statene der borte.

Skrevet

Overhodet ikke. Men å stadig unnskylde seg med at en ikke mener det en skriver, hever ikke troverdigheten.

Skrevet

Skrev litt klønete der .. Mulig du skjønte rableriet mitt, men altså - Skriv inn på Webmaster-forum at du har fått feil svar, og hvilken tråd det gjelder.

Går det an å få sletta tråden og eller bli kvitt zakkoo??? :-(

Skrevet

Hva andre tenker...??

**togli: Hvis dette barnet var døvt, ville du også da insistert på abort?"

** Du: Nei. Det er en ulempe å være døv, men man kan leve et bra liv for det. Dessuten ville jeg lært meg tegnspråk, mange fordeler med det!

Døve kan gjøre stor samfunnsnytte også. De trenger noen ekstra hjelpemidler, men på døveskolen kan de f eks treffe kjæreste. **

!!

Jeg tror det er på tide å avslutte her, om dette skal illustrere hva andre mener så vet du tydeligvis ikke selv hva du prater om.

Jeg vet hvertfall ikke det, så natta til deg, og lykke til om du mot formodning skulle bli satt i abortsituasjonen i RL.

OK, nå er jeg lei av dere troll. Det flotte med dere er jo at dere avslører dere så lett. God natt til deg, ja :-)

Skrevet

Korleis skriv eg inn der ? :-)

Skrevet

Natti natti til deg!

Natti natt til deg og mij :-)

4barns mor-77
Skrevet

Jeg hadde nok ikke klart det nei.

Fikk tilbud om fostervanns-prøve når jeg gikk med frøkna mi, fordi at jeg fødte en gutt med diafragma hernie før henne.

Men jeg takket nei gitt... Jeg ønsket meg dette barnet uansett, og ville ikke bli stilt i den situasjonen at man da kan evnt velge å avslutte svangerskapet.

Det er klart, sånne ting kan jo sees på ultralyd også. Og da er det nok noe man ville tenkt nøye igjennom isåfall.Men jeg er rimelig sikker på at det ville blitt med tenkingen. Noe ytterligere prøver, som i tillegg øker risikoen for abort, dèt kommer aldri til å bli aktuelt for min del.

Skrevet

Går det an å få sletta tråden og eller bli kvitt zakkoo??? :-(

Nei, det er ikke snakk om noe sånt :-)

Men å få opp svar i "svar til meg" som egentlig hører hjemme hos en annen, betyr at anonymiteten her på DOL er dårlig ivaretatt.

Dette er diskutert mange ganger før, bl.a togli har opplevd det samme. Vet ikke om du kjenner til det, men det er viktig at du sier fra til webmaster. Dette er en stor svakhet ved DOL.

Skrevet

Hm, har alltid lurt på hvordan det er å være født uten en sans. Det er vel med hørsel for dere som det er med farger for en totalt fargeblind. Dere vet ikke hva lyder egentlig er?

Jeg har alltid lurt på hvordan det er å være hørende, men antar det er litt vanskelig for dere å forklare det? ;-)

Du har rett i at vi ikke helt vet hva lyd er, eller dvs. jeg hører lyder via det ene høreapparatet mitt. Dessuten har jeg så og si normalt talespråk, så jeg har utnytta hørselsresten min maksimalt. Lydene blir jo ikke riktig framstilt via høreapparat, så "mine" lyder kan selvsagt ikke sammenlignes med deres.

Jeg har ikke noe ønske om å bli "hørende", for det å være døv er en del av min identitet. Jeg kjenner jo ikke til noe annet. Dersom du bodde i "døveland" og hadde mange hørende venner (dere tilhørte en minoritet), så hadde du nok ikke hatt noe ønske om å bli døv likevel ;-)

Skrevet

Korleis skriv eg inn der ? :-)

Bytt forum fra Åpent til Webmaster. Du finner det under rullegardina over innleggene til venstre for her du leser nå - det står "Bytt forumgruppe". Også skriver du inn der på samme måte som du har gjort her. :-)

Skrevet

Bytt forum fra Åpent til Webmaster. Du finner det under rullegardina over innleggene til venstre for her du leser nå - det står "Bytt forumgruppe". Også skriver du inn der på samme måte som du har gjort her. :-)

Takk takk :-)

Skrevet

Jeg har alltid lurt på hvordan det er å være hørende, men antar det er litt vanskelig for dere å forklare det? ;-)

Du har rett i at vi ikke helt vet hva lyd er, eller dvs. jeg hører lyder via det ene høreapparatet mitt. Dessuten har jeg så og si normalt talespråk, så jeg har utnytta hørselsresten min maksimalt. Lydene blir jo ikke riktig framstilt via høreapparat, så "mine" lyder kan selvsagt ikke sammenlignes med deres.

Jeg har ikke noe ønske om å bli "hørende", for det å være døv er en del av min identitet. Jeg kjenner jo ikke til noe annet. Dersom du bodde i "døveland" og hadde mange hørende venner (dere tilhørte en minoritet), så hadde du nok ikke hatt noe ønske om å bli døv likevel ;-)

Interessant.

Nei, det er ikke så lett å forklare, men hvis du hører lyder gjennom høreapparatet vet du jo hva en lyd er da.

Jeg er fargeblind og sliter med rødt/grønt. Mest av alt synes jeg det er fascinerende at andre ser så stor forskjell på de fargene.

Men hvis du hadde fått tilbud om å kunne høre, ville du vel ikke takket nei? Det er jo ikke umulig at vitenskapen kommer dit i løpet av din levetid.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...