Gå til innhold

Overtro, anyone?

Anbefalte innlegg

laguna1365380434
Skrevet

Jeg har søkt litt men finner enten laaange foredrag eller ting som blir litt off topic..

Det jeg lurer på er om noen vet noen historier om hva som skulle virke inn på hva..Selv vet jeg sånt som at en bør gå til samm veikryss tre torsdagskvelder på rad for å selge sjela til djevelen..Løpe 12 ganger rundt kirka for å bli skremt vettløs av Gamle Erik..(Hvorfor skulle noen ønske det egentlig?!), en skulle ha menstruasjonsblod i brennvin og gi det til den man var forelsket i for å få det gjengjeldt...Brent hår skulle fjerne sykdom, og stål over døra holde spøkelser borte...

Men jeg trenger _MER_..

Noen av dere som har peil på hva slags remedier som var godt for hva, eller konkrete eksempler på overtro, svarteboksoppskrifter etc?

:-)

Skrevet

kast salt over skulderen, det kan visst hjelpe på noe. Jeg vet ikke hva, men mest sannsynlig er det positivt ;)

Skrevet

Øh, dumt av meg å ta dette som siste leste innlegg før legging.

Håper for din skyld (eller egentlig min skyld da...) at jeg ikke får noen ekle drømmer i natt som følge av dette.

laguna1365380434
Skrevet

kast salt over skulderen, det kan visst hjelpe på noe. Jeg vet ikke hva, men mest sannsynlig er det positivt ;)

Er ikke det generelt mot ulykke da? Ikke vet jeg, men takk.

laguna1365380434
Skrevet

Øh, dumt av meg å ta dette som siste leste innlegg før legging.

Håper for din skyld (eller egentlig min skyld da...) at jeg ikke får noen ekle drømmer i natt som følge av dette.

*lol* Var det SÅ skummelt dette altså? Kirkegårdsmuld! Flaggermus! Dødmannstenner og spiritisme! Muahahaha! ;-P

Neida, håper du ikke drømmer om skumle ting! Sov godt!

Skrevet

Plukke sju slag blomster på St.Hansaften og legge under hodeputa, så drømmer man om den man skal gifte seg med.

Skrevet

banke tre ganger i bordet og si 7,9,13 for å bryte "ulykken" som akkurat har blitt sagt. (mulig dette med 7-9-13 er et sært fenomen).

Spytte tre ganger om man ser en sort katt løpe over veien.

Spytte tre ganger på kumlokk om man by mistake tråkker på ett.

Hmmmm... kommer ikke på noen flere i farten.

Gjest soveskinn
Skrevet

banke tre ganger i bordet og si 7,9,13 for å bryte "ulykken" som akkurat har blitt sagt. (mulig dette med 7-9-13 er et sært fenomen).

Husker en sang fra min barndom. Lurer på om det var Grethe Kausland som sang. I hvertfall.. den gikk sånn: "syv, ni, tretten - bank i bordet *bank,bank,bank*".

Skrevet

Merkelige greier du skriver om. Er du i gang med forberedelser til litt uvanlig fest eller noe sånt?

laguna1365380434
Skrevet

Plukke sju slag blomster på St.Hansaften og legge under hodeputa, så drømmer man om den man skal gifte seg med.

Nemlig! Takk skal du ha! :-)

laguna1365380434
Skrevet

Tusen takk! Nyttig! :-)

laguna1365380434
Skrevet

Merkelige greier du skriver om. Er du i gang med forberedelser til litt uvanlig fest eller noe sånt?

Nei, men jeg holder en quiz, og jukser litt med å hente inspirasjon herfra..;-)

Vanskelig å finne på nye ting til populære kategorier.

Skrevet

Nei, men jeg holder en quiz, og jukser litt med å hente inspirasjon herfra..;-)

Vanskelig å finne på nye ting til populære kategorier.

OK, du får ha det gøy da! Og forresten synes jeg du virker like sympatisk som før. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...