Gå til innhold

snømåking - irritert på naboen (langt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Deler inngangsparti med naboen i etasjen under. En mann, kanskje i 50årene, med bevegelsesproblemer.

Det har snødd enorme mengder her det siste døgnet, så i formiddag måket jeg trappa og veien ut til "hovedveien", der det brøytes av borettslaget.

Siden det ikke er lov til å parkere biler foran her, så ser jeg ikke helt vitsen av å ha en 3-4 meter bred sti. Men god nok plass i massevis til folk som går inn og ut.

Jeg måket sånn at vi begge kom oss inn i utebodene våre, og så litt smalere ut til veien. Måket ordentlig, skrapte ned til asfalten, sånn at det ikke blir så himla glatt når alt smelter. Var svintungt, rett og slett hater å måke snø.

Og hva som skjer?? Jo, noen timer etter at jeg har måket hører jeg naboen, han er ute å måker. ETTER meg...altså naboen, som nesten ikke klarer å gå.

Dette har skjedd før, jeg har måket, og han måker etter meg. Sånn fin, bred sti..Måtte jo se etterpå, og joda, 4 meter bred sti...

Arrgh, har jeg lov til å bli irritert? Synes det er dårlig gjort. Har mest lyst til å ikke måke mer, men får jo dårlig samvittighet overfor fyren.

Liksom: "faens kvinnfolk, kan ikke måke snø...*surmule*

Men jeg sitter her og tenker: "faens fyr, jeg gidder ikke måke mer, du blir jo aldri fornøyd...grmf"

Noen innspill?

Skrevet

Er det kanskje for at en mulig sykebil skal få komme frem til døren?

Normalt sett burde en smal sti holde, men dette var jo litt merkelig av han.

Ja det er fryktelig tungt å skuffe snø, veldig! Se på det som at han tar sin del kanskje? Eller kanskje han føler han -må- ta det for sin egen samvittighet?

Skrevet

Du får snakke med ham :)

Kanskje han gjør det for å få litt trim? Selv om han har bevegelsesproblemer, så trenger han kanskje å opprettholde den styrken han har, slik at han ser på det som god trening?

Skrevet

Er det kanskje for at en mulig sykebil skal få komme frem til døren?

Normalt sett burde en smal sti holde, men dette var jo litt merkelig av han.

Ja det er fryktelig tungt å skuffe snø, veldig! Se på det som at han tar sin del kanskje? Eller kanskje han føler han -må- ta det for sin egen samvittighet?

Vet ikke helt, blir bare litt irritert.

Han har hjemmetjeneste flere ganger om dagen, så strengt tatt trenger ikke han personlig måke "sin del", men...ja...jeg vet ikke

Skrevet

Du får snakke med ham :)

Kanskje han gjør det for å få litt trim? Selv om han har bevegelsesproblemer, så trenger han kanskje å opprettholde den styrken han har, slik at han ser på det som god trening?

Ja, har tenkt på det selv også, ser av og til at han stavrer seg ned til butikken.

Så ser absolutt den biten, men irriterer at han måker rett etter meg.

Hmm, ja, prate med han...huff, det høres skummelt ut..

Skrevet

Han har hjemmetjeneste flere ganger om dagen, så strengt tatt trenger ikke han personlig måke "sin del", men...ja...jeg vet ikke

Ta en liten prat med han du. Hvis han har hjelp flere ganger om dagen, så kanskje de kan gjøre litt snøarbeid? Du skal ikke ha dårlig samvittighet, du lager veien som du trenger/ønsker å ha bare. Så det du gjør er godt nok!

Skrevet

Ta en liten prat med han du. Hvis han har hjelp flere ganger om dagen, så kanskje de kan gjøre litt snøarbeid? Du skal ikke ha dårlig samvittighet, du lager veien som du trenger/ønsker å ha bare. Så det du gjør er godt nok!

Takk :-) Trengte å høre at jeg ikke er helt på bærtur, eller snøtur

Men prate med han...han er litt skummel...

Skrevet

Takk :-) Trengte å høre at jeg ikke er helt på bærtur, eller snøtur

Men prate med han...han er litt skummel...

Han har vært en baby en gang, og er nok myk bak maska :)

Eller du kan legge en lapp i kassa til han, enkelt og greit. Lykke til!

Skrevet

Jeg tviler på at hjemmetjenesten måker, men kanskje de forlanger at stien skal være så så bred? For de har mange merkelige regler :o)

Skrevet

Jeg tviler på at hjemmetjenesten måker, men kanskje de forlanger at stien skal være så så bred? For de har mange merkelige regler :o)

Kanskje, vet ikke.

Jeg har selv hjemmetjeneste, men psykiatrisk hjemmetjeneste, og hun måker om hun synes det trengs. Men folk er jo forskjellig.

Jeg bare tenker, at så lenge de folka kommer seg rimelig snøfri inn til naboen, så burde det vel være greit?

Skrevet

Han har vært en baby en gang, og er nok myk bak maska :)

Eller du kan legge en lapp i kassa til han, enkelt og greit. Lykke til!

Skal tenke på det, takk for tipset :-)

Skrevet

Kanskje, vet ikke.

Jeg har selv hjemmetjeneste, men psykiatrisk hjemmetjeneste, og hun måker om hun synes det trengs. Men folk er jo forskjellig.

Jeg bare tenker, at så lenge de folka kommer seg rimelig snøfri inn til naboen, så burde det vel være greit?

Det kan være forskjellige regler fra sted til sted. Jeg var på besøk hos en som hadde hjemmesykepleie og jeg måtte flytte bilen min slik at de kom helt inn til døra. For de skulle ikke gå tre meter ekstra. Og det var plass til begge bilene men jeg stod nærmest inngangen. Jeg tror ikke den psykiatriske hjemmetjenesten har så firkantede regler.

Skrevet

Det kan være forskjellige regler fra sted til sted. Jeg var på besøk hos en som hadde hjemmesykepleie og jeg måtte flytte bilen min slik at de kom helt inn til døra. For de skulle ikke gå tre meter ekstra. Og det var plass til begge bilene men jeg stod nærmest inngangen. Jeg tror ikke den psykiatriske hjemmetjenesten har så firkantede regler.

Det er mulig det er noe sånt, har bare aldri sett de stå rett utenfor.

Merkelig at de kan være så vrange...at du måtte flytte deg..

Skrevet

Det er mulig det er noe sånt, har bare aldri sett de stå rett utenfor.

Merkelig at de kan være så vrange...at du måtte flytte deg..

Vi fikk litt hakeslepp ja. Men ikke så mye å si heller så det var bare å flytte bilen :o)

Skrevet

Jeg hadde blitt kjempe forbanna.. Hadde klikka selv.Forstår deg godt!!!

Skrevet

Mulig han synes trimmen er grei.

Dessuten er det jo greit å ha mulighet til å kjøre bil helt til døra i tilfelle det skulle trenges, fx ambulanse og hjemmetjeneste.

Skrevet

Jeg hadde blitt kjempe forbanna.. Hadde klikka selv.Forstår deg godt!!!

Takk, godt å høre

Skrevet

Mulig han synes trimmen er grei.

Dessuten er det jo greit å ha mulighet til å kjøre bil helt til døra i tilfelle det skulle trenges, fx ambulanse og hjemmetjeneste.

Ja, skjønner alt det der, er bare selve det at han _må_ måke rett etter meg, fordi jeg tydeligvis ikke gjør det bra nok, bare derfor jeg blir irritert...

Skrevet

Ja, skjønner alt det der, er bare selve det at han _må_ måke rett etter meg, fordi jeg tydeligvis ikke gjør det bra nok, bare derfor jeg blir irritert...

Heh, ja skjønner. Eldre mannfolk kan være litt sånn; "blir ikke bra nok før jeg gjør det sjøl!".

Skrevet

Heh, ja skjønner. Eldre mannfolk kan være litt sånn; "blir ikke bra nok før jeg gjør det sjøl!".

Nettopp ! Der sa du det :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...