Gå til innhold

snømåking - irritert på naboen (langt)

Anbefalte innlegg

Gjest home, home on the range
Skrevet

Jeg tviler på at hjemmetjenesten måker, men kanskje de forlanger at stien skal være så så bred? For de har mange merkelige regler :o)

Jeg jobber i hjemmetjenesten, og vi har ingen sånne firkantede regler på at det skal gå an å kjøre inn til døra. Denne uka har jeg vasset i snø til knærne flere steder, og vi forstår at gamle og syke ikke kommer seg ut tidlig om morgenen for å måke til vi kommer.

Gjest mandolina
Skrevet

Menn er sådan skapt at de vil ta de tunge løftene for kvinnfolka, kanskje han synes at det er flaut at en kvinne skal måke for ham, og derfor vil han gjøre sin del av arbeidet.

Han vet sikkert at du ikke er helt frisk du heller og føler på at dere må dele på de tunge takene, når dere er naboer.

Ta det positivt.

Hilsen

Skrevet

Jeg hadde blitt skikkelig irritert ja. Hadde tatt det som et tegn på at det jeg gjorde ikke var bra nok. Så neste gang det burde vært måket, hadde jeg droppa det og heller vasset i litt snø for å sett om naboen tok snøen først...

Skrevet

Jeg hadde blitt skikkelig irritert ja. Hadde tatt det som et tegn på at det jeg gjorde ikke var bra nok. Så neste gang det burde vært måket, hadde jeg droppa det og heller vasset i litt snø for å sett om naboen tok snøen først...

Takk for svar :-)

Har snødd masse i natt og det snør fortsatt, og jeg tror...at jeg ikke kommer til å gå ut å måke. Er ikke helt sikker. Men hvis jeg venter til i kveld med å sjekke, så har han kanskje måket selv :-)

Skrevet

Menn er sådan skapt at de vil ta de tunge løftene for kvinnfolka, kanskje han synes at det er flaut at en kvinne skal måke for ham, og derfor vil han gjøre sin del av arbeidet.

Han vet sikkert at du ikke er helt frisk du heller og føler på at dere må dele på de tunge takene, når dere er naboer.

Ta det positivt.

Hilsen

Ja, jeg prøver å sette meg i hans sted og at det må være vanskelig å få alt gjort for seg hele tiden.

Er bare det at han er nødt til å måke _like etter_ meg som irriterer meg. Hadde han ventet til neste gang det _måtte_ måkes, så hadde det vært en helt annen sak.

Skrevet

Jeg skjønner ikke engang problemet jeg. :o)

Det kan jo være sånn at han ikke ser noen råd for å begynne når det er masse snø overalt, men synes det er greit når du først har gravd en sti så han har noe å gå etter?

Skrevet

Det kan jo være sånn at han ikke ser noen råd for å begynne når det er masse snø overalt, men synes det er greit når du først har gravd en sti så han har noe å gå etter?

Samme tenkte jeg. :-)

Skrevet

Kan du ikke bare ta en prat med ham, og foreslå at dere kan måke annenhver gang?

Gjest mandolina
Skrevet

Ja, jeg prøver å sette meg i hans sted og at det må være vanskelig å få alt gjort for seg hele tiden.

Er bare det at han er nødt til å måke _like etter_ meg som irriterer meg. Hadde han ventet til neste gang det _måtte_ måkes, så hadde det vært en helt annen sak.

Kanskje han føler at når du måker, så må han også måke, for å vise sin gode vilje.

Menn i 50 års alderen er mere gentlemen enn yngre menn er.

Hilsen

Skrevet

Poenget er at når jeg har måket, så kommer han like etterpå å måker _bedre_ (i hans øyne). Og siden jeg hater å måke, så får jeg følelsen av at han synes jeg gjør en dårlig jobb.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Poenget er at når jeg har måket, så kommer han like etterpå å måker _bedre_ (i hans øyne). Og siden jeg hater å måke, så får jeg følelsen av at han synes jeg gjør en dårlig jobb.

"så kommer han like etterpå å måker _bedre_ (i hans øyne)"

Vet du dette? eller pålegger du han meninger her?

;-)

Skrevet

La han måke, da vel..

Jeg har samme greia her.

Måkte så jeg var svett som fy, siden naboen klagde over at det bare var han som gjorde det her. (Bor i 4-manns bolig).

Halv time etterpå kom han ut og dro over med snøfreseren. (Som "bare var til låns for de som KAN håndtere slike maskiner" Jeg holdt på å fortelle han at jeg desverre hadde solgt min egen...)

Så nå lar jeg han bare kjøre rundt med freseren sin. Det er han som kjeder seg.

Skrevet

"så kommer han like etterpå å måker _bedre_ (i hans øyne)"

Vet du dette? eller pålegger du han meninger her?

;-)

Nei, jeg vet ikke, men har vanskelig for å se så mange andre grunnet til at dette skjer gang på gang.

Jeg tror jo liksom ikke at han måker tilbake den snøen jeg har måket vekk, bare for å ha noe å gjøre...

Skrevet

Da har dere delt på måkingen så sånn sett er det greit. Dette er ikke verre enn at du mener det er nok med en smal gangsti, mens hans synes det er finere med en bred fin veg.

Ikke irriter der, la han måke det slik han vil, du måker det slik du vil.

Jeg hadde nok gjort som deg, hatt en vanlig bred gangsti.

Skrevet

Da har dere delt på måkingen så sånn sett er det greit. Dette er ikke verre enn at du mener det er nok med en smal gangsti, mens hans synes det er finere med en bred fin veg.

Ikke irriter der, la han måke det slik han vil, du måker det slik du vil.

Jeg hadde nok gjort som deg, hatt en vanlig bred gangsti.

Takk :-) godt å høre at et mannfolk er enig med meg ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...