Gå til innhold

Da er det endelig min tur, slutt på falske alarmer :-)


Gjest mij

Anbefalte innlegg

Jeg opprettholder meldeplikten min og kan opplyse om at i natt gikk vannet - ingen tvil om det. Rakk å våkne av et eller annet før det plutselig rant i massevis. Heldigvis lå jeg på et av lillegutts "tisselaken".. :-)

Vekket samboer, og han spratt opp i full forvirring - hva? Hæ? Vannet? Men..?! Hva er klokka, hvilken dag er det..!" Stakkar, den ellers så stødige klippen min ble bokstavelig talt tatt på senga.

Ringte føden, ble bedt om å bli liggende siden hodet på siste kontroll ikke var festet. Så samboer surret rundt og fant de siste tingene jeg skulle ha med meg, og ringte faren sin. Svigers hadde akkurat kommet hjem fra middagsselkskap, så det ble ikke mye søvn på svigerfar :-)

Så med svigerfar som barnevakt dro vi avgårde til sykehuset, jeg som en strandet hval i baksetet. Full av forventning, men også ganske nervøs.. Har jo hørt at det kan gå FORT andre gangen....

Men neeeeeida. En liten sjekk - hodet er festet der det skal være (jippi, ikke skråleie lenger) men her er det ingen rieaktivitet, så det er nok like greit at du reiser hjem.

Sukk..

Så her er vi, har sovet litt, dusjet, spist havregrøt (fødemat..!) og føler meg lekker med den fine Tena-bleia og nettingtrusene. Skal tilbake til sykehuset om en time for videre oppfølging.

Trodde ikke man ble sendt hjem slik når man har født før, så den var hard å svelge, men nå hvertfall mål i sikte - ingen flere falske alarmer! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 55
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • pekkaline

    6

  • Gemini

    2

  • Dorthe

    2

  • Dirflos79

    2

Mest aktive i denne tråden

Annonse

Takk for lykkeønskninger, alle sammen :-)

Men her skjer det ingenting, vært på to kontroller på sykehuset og blitt sendt hjem enda en gang.. *surmule*

Alt ser bra ut, men knapt antydning til noe som kan ligne på rier... Har bare litt menssmerter med ujevne mellomrom.

Så da kan det hende det skjer igjen - at jeg må igangsettes. Har time i morgen tidlig, om ingenting starter av seg selv i mellomtiden.

Sukk. Men igjen - NÅ er hvertfall målet i sikte!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for lykkeønskninger, alle sammen :-)

Men her skjer det ingenting, vært på to kontroller på sykehuset og blitt sendt hjem enda en gang.. *surmule*

Alt ser bra ut, men knapt antydning til noe som kan ligne på rier... Har bare litt menssmerter med ujevne mellomrom.

Så da kan det hende det skjer igjen - at jeg må igangsettes. Har time i morgen tidlig, om ingenting starter av seg selv i mellomtiden.

Sukk. Men igjen - NÅ er hvertfall målet i sikte!!

Kjedelig å gå på den måten der :-) Men det er iallefall ikkje lenge igjen nå før du når målet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for lykkeønskninger, alle sammen :-)

Men her skjer det ingenting, vært på to kontroller på sykehuset og blitt sendt hjem enda en gang.. *surmule*

Alt ser bra ut, men knapt antydning til noe som kan ligne på rier... Har bare litt menssmerter med ujevne mellomrom.

Så da kan det hende det skjer igjen - at jeg må igangsettes. Har time i morgen tidlig, om ingenting starter av seg selv i mellomtiden.

Sukk. Men igjen - NÅ er hvertfall målet i sikte!!

Kjedelig å gå slik å vente, men det er jo i alle fall ikke lenge igjen uansett :o)

Lykke til med fødsel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest trultemor26

Er det ingen rier blir man sendt hjem ja, det ble jeg og. Så nå sitter du der bare og venter? Så spennende!! Endelig er målet i sikte!

Og vær obs på at selv om du tror du vet hva du sitter og venter på så kan det oppleves helt anderledes enn du forventer når det først begynner. Her snakker jeg av erfaring.. hehe..

Masse lykke til!! Og hold oss oppdatert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trultemor26

Takk for lykkeønskninger, alle sammen :-)

Men her skjer det ingenting, vært på to kontroller på sykehuset og blitt sendt hjem enda en gang.. *surmule*

Alt ser bra ut, men knapt antydning til noe som kan ligne på rier... Har bare litt menssmerter med ujevne mellomrom.

Så da kan det hende det skjer igjen - at jeg må igangsettes. Har time i morgen tidlig, om ingenting starter av seg selv i mellomtiden.

Sukk. Men igjen - NÅ er hvertfall målet i sikte!!

Har du time i morgen tidlig til igangssetting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for lykkeønskninger, alle sammen :-)

Men her skjer det ingenting, vært på to kontroller på sykehuset og blitt sendt hjem enda en gang.. *surmule*

Alt ser bra ut, men knapt antydning til noe som kan ligne på rier... Har bare litt menssmerter med ujevne mellomrom.

Så da kan det hende det skjer igjen - at jeg må igangsettes. Har time i morgen tidlig, om ingenting starter av seg selv i mellomtiden.

Sukk. Men igjen - NÅ er hvertfall målet i sikte!!

Næmenæ!! :) Dette er spennende. Du kan bare ligge å vente da vel? Ikke løpe i trapper og sånt pga vannet som har gått.. Jeg synes det høres rart ut at du er hjemme med minimalt foster vann igjen..

Jeg ønsker deg lykke til, plutselig er du igang (håper du har litt vann igjen til fødselen). Du slipper kanskje forhåpentligvis å vente på fullmånen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næmenæ!! :) Dette er spennende. Du kan bare ligge å vente da vel? Ikke løpe i trapper og sånt pga vannet som har gått.. Jeg synes det høres rart ut at du er hjemme med minimalt foster vann igjen..

Jeg ønsker deg lykke til, plutselig er du igang (håper du har litt vann igjen til fødselen). Du slipper kanskje forhåpentligvis å vente på fullmånen :)

Det dannes nytt vann hele tiden, så det er egentlig ikke noe å tenke på. Flyr ikke i trapper nei, det gidder jeg ikke :-)

Har sovet noen timer nå, men det er fremdeles lite fremgang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du time i morgen tidlig til igangssetting?

Jepp. Skulle så inderlig ønske jeg slapp det, hvertfall drypp. Sist ble det helt forjævlig intenst, åpningstid på 45 min.

Men jeg har innprentet i hvert menneske jeg har møtt hittil at her er det snakk om å pøse på med smertestillende, jeg er en engstelig liten pyse!! :-/

Så det står vel nevnt i journalen, kanskje.... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig å gå slik å vente, men det er jo i alle fall ikke lenge igjen uansett :o)

Lykke til med fødsel!

Takk! Kjedelig å vente ja, trodde virkelig ikke at andre fødsel var så treeeeeg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig å gå på den måten der :-) Men det er iallefall ikkje lenge igjen nå før du når målet :-)

Nei, det er ikke så gøy nå, men så lenge jeg nå faktisk kan se målet i det fjerne, så er det et stort fremskritt ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...