Gå til innhold

Nhd. Lithionit - er det = litium?? God medisin for bipolar II? - flere spm

Anbefalte innlegg

Gjest under utredning

Hei!

For et god stykke tid siden skrev jeg inn her og beskrev mine symptomer. Fikk da gode svar og NHD sa dette hørtes ut som bipolar II. Jeg utredes nå for dette på poliklinikk. Mye tyder på at det er denne diagnosen jeg faktisk har.

Takker for alle innspill til dette!

Utrederen har nevnt på at jeg kanskje skal bytte medisiner (har fått 20 mg/dagcipralex fra fastlege). Utrederen har nevnt Lithionit . at dette er den mest vanlige og virksomme medisinen for dette. Er det det samme som det som blir kalt Litium "på dagligspråket"? Eller er det en ny type/forebedret utgave av en annen medisin?

Jeg har hørt noe om at det skal være noen epilepsimediner som skal fungere godt for de med bipolar II. Men er det dette Lithionit som er "det nyeste nye" og det beste nå? Vil jo gjerne når jeg først skal bytte medisiner få det som vitenskapelig bevist og erfaringsmessig det beste medisinpreparatet.

Det er snakk om at jeg skal slutte med Cipralexene. Sånn jeg har forstått skal det ta et par uker fra jeg går fra det ene til det andre medikamentet. Er det gunstig? Har hørt at man bør trappe ned antidepressiva langsomt, men hvordan er dette når de medisinene man har fått foreskrevet trolig ikke er rett medikament? Kan man bare da slutte fort uten bivirkninger???

Fortsetter under...

Lithionit og Litium er det samme

Lamictal er epelepsimedisinen som ofte blir brukt ved bipolar 2 lidelse

Lamictal, beskytter først og fremst mot depresjoner, og er et mye nyere preparat enn Litium

AD / SSRI bør trappes ned sakte over tid. De lar seg kombinere med Lamictal eller litium.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...