Gå til innhold

"Engler og Demoner" og "Da Vinci koden"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har lest begge to?

IKKE les videre om du bare har lest en, jeg har tenkt å spoile litt:

Jeg leste "Da Vinci Koden" for ganske lenge siden. Der innleder jo vår kjære Robert Langdon et forhold til hun kryptologdama på slutten (Sophie eller hva hun het).

Nå er jeg akkurat ferdig med "Engler og Demoner", og den skal foregå før handlingen i "Da Vinci Koden". Og her blir jo Langdon og Vittoria et par på slutten.

Men hva skjer med Vittoria da? Kan ikke huske noen referanse til henne i DV Koden?

Er vår kjære Langdon en rundbrenner eller hva?

:o)

Skrevet

Har lest begge, men innser til min store overraskelse at jeg ikke har lagt mye merke til romantikken. Den har i hvert fall blitt overskygget av alt det andre for min del. Husker jo hun fra DaVicikoden pga hennes noget spesielle plass i historien.

Skrevet

Jeg har lest begge, men Da Vincikoden er det en stund siden. Men jeg mener det sto noe i begynnelsen av boka? Ett eller annet om en ulykkelig kjærlighet? Eller roter jeg fælt nå?

Skrevet

Jeg har lest begge, men Da Vincikoden er det en stund siden. Men jeg mener det sto noe i begynnelsen av boka? Ett eller annet om en ulykkelig kjærlighet? Eller roter jeg fælt nå?

Hm...kan ikke huske det, men det må definitivt sjekkes!

Pokker at jeg ikke har boken her altså.

Skrevet

Han er vel en typisk mann :)

Det kan jo tenkes at han var sammen med Vittoria en stund, også ble det slutt også ble han hentet til Paris :)

Skrevet

Jeg leser "engler og demoner" nå, men er ikke ferdig med boka.

Har ikke lest "Da Vinci koden", får se om jeg leser den etterpå.

Om Langdon er en rundbrenner fordi han i tilfeller feier over to jenter? Tja si det:-)

Etter beskrivelsen av Vittoria og hvis jenta i den andre boka er like sexy, så hadde jeg også med glede feid begge to:-)

Skrevet

Jeg leser "engler og demoner" nå, men er ikke ferdig med boka.

Har ikke lest "Da Vinci koden", får se om jeg leser den etterpå.

Om Langdon er en rundbrenner fordi han i tilfeller feier over to jenter? Tja si det:-)

Etter beskrivelsen av Vittoria og hvis jenta i den andre boka er like sexy, så hadde jeg også med glede feid begge to:-)

Hehe, satt litt på spissen da vet du.

Jeg kunne bare ikke huske noen referanse til Vittoria i Da Vinci Koden, og det syns jeg var litt snålt ettersom jeg tolket det dithen at de innledet et forhold på slutten av Engler og Demoner.

Bøkene skal jo bare være ca 6 mnd fra hverandre i tid (mener jeg å huske).

*detaljfokusert*

Skrevet

Hehe, satt litt på spissen da vet du.

Jeg kunne bare ikke huske noen referanse til Vittoria i Da Vinci Koden, og det syns jeg var litt snålt ettersom jeg tolket det dithen at de innledet et forhold på slutten av Engler og Demoner.

Bøkene skal jo bare være ca 6 mnd fra hverandre i tid (mener jeg å huske).

*detaljfokusert*

Spørs om du er litt detaljfokusert ja:-)

Jeg har kommet litt over halvveis i boka og jeg skjønner at Langdon har begynt å sikle litt allerede, tross den alvorlig situasjonen de er i. Kåtheten er med andre ord litt større enn dødsangsten:-)

Derfor forundrer det meg ikke om han feier over henne i slutten av boka.

Skrevet

Jeg har bare lest daVinci-koden, men synes å huske at det skrives noe om en kjæreste i begynnelsen av boka som det er en del frem og tilbake med. De har hatt noen avtaler nå og da, men det er en stund siden de så hverandre sist, og jeg forstod det sånn at forholdet ikke fungerte og de hadde blitt enige om at de ikke ble til noe.

Skrevet

Ja, rundbrenner og glad i ONS :-)

Hvilken bok likte du best?

Jeg synes de var veldig like, litt FOR like. Derfor likte jeg kanskje DVK best iom at jeg leste den først.

Skrevet

Ja, rundbrenner og glad i ONS :-)

Hvilken bok likte du best?

Jeg synes de var veldig like, litt FOR like. Derfor likte jeg kanskje DVK best iom at jeg leste den først.

Enig med deg, tror jeg!

Forøvrig syns jeg "Deception Point" (vet ikke hva tittelen er på norsk) var bedre enn begge to.

Skrevet

Enig med deg, tror jeg!

Forøvrig syns jeg "Deception Point" (vet ikke hva tittelen er på norsk) var bedre enn begge to.

Har ikke lest DP, vet ikke om den har kommet på norsk engang.

Digital Fortress var derimot ikke av samme klasse.

Gjest Elextra
Skrevet

Han trenger jo ikke nødvendigvis ha vært en rundbrenner selv om han ikke levde lykkelig alle sine dager med noen av disse.

(Ja, jeg har lest begge bøkene, men lenge siden)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...