Gå til innhold

Hva koster et snowboard for nybegynnere?


Gjest togli

Anbefalte innlegg

Niåringen har lyst til å bruke julegavepengene på snowboard. Hun blir i så fall helt fersk i gamet og trenger vel ikke kjøpe egne snowboardsko?

Hvor finner vi billige snowboard og hvilken pris ligger de sånn ca på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville så absolutt anbefale å kjøpe snowboardsko. Med de får man en helt annen støtte enn med vanlige sko. Ergo blir det lettere å holde balansen.

Du får en ok snowboardpakke (brett, bindinger og sko) til rundt 2000-2500 kr., men du får det garantert billigere brukt. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pontiac

Det kommer helt ann på hvor avansert en begynnerpakke for dere skal være.

Her kjøpte vi det helt rimeligste for å se hvor morro det var.

Om det er av stor interesse så er det jo bare å legge i flere kroner og bedre utstyr etterhvert.

Vi kjøpte brett, de står med vanlige sko, på Toys"r"us og gav ikke mange kronene for dem. 2-300.-?

Det selges brukte brett med sko på noen G-sportbutikker bla. Det er såklart helt annen kvalitet enn Toys. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer helt ann på hvor avansert en begynnerpakke for dere skal være.

Her kjøpte vi det helt rimeligste for å se hvor morro det var.

Om det er av stor interesse så er det jo bare å legge i flere kroner og bedre utstyr etterhvert.

Vi kjøpte brett, de står med vanlige sko, på Toys"r"us og gav ikke mange kronene for dem. 2-300.-?

Det selges brukte brett med sko på noen G-sportbutikker bla. Det er såklart helt annen kvalitet enn Toys. :)

Toys'r'us har vi desverre ikke her vi bor :-(

Mulig de har i lekebutikker her hjemme også, så det må jeg sjekke ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville så absolutt anbefale å kjøpe snowboardsko. Med de får man en helt annen støtte enn med vanlige sko. Ergo blir det lettere å holde balansen.

Du får en ok snowboardpakke (brett, bindinger og sko) til rundt 2000-2500 kr., men du får det garantert billigere brukt. :-)

Ja, vi kunne gått for et brukt, billig, sett. Jeg er redd dette bare er i nyhetens interesse. Hun har en tendens til å gi opp ting hun ikke fikser med en gang ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hun i det hele tatt prøvd det da? Kan jo prøve å leie på et skisted første gangen. Det gjorde jeg i mine yngre dager. Og det holdt med den ene gangen for å si det slik. Er jo et kunststykke bare å komme seg opp heisen med brett..

Ellers kan det være lurt å få prøve å kjøpt brukt, hva med å sette inn en annonse i ei avis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hun i det hele tatt prøvd det da? Kan jo prøve å leie på et skisted første gangen. Det gjorde jeg i mine yngre dager. Og det holdt med den ene gangen for å si det slik. Er jo et kunststykke bare å komme seg opp heisen med brett..

Ellers kan det være lurt å få prøve å kjøpt brukt, hva med å sette inn en annonse i ei avis?

Jeg har prøvd og det var kjempevanskelig! ;-)

Ungene her bruker endel snowboard i bakkene på skolen (låner av hverandre), så hun har prøvd litt iallefall. Hun sier også at hun får det til ganske bra og synes det er gøy. Vi kan selvsagt leie, men tipper det er like dyrt som å kjøpe et billig snowboard..

Dessuten vil hun bruke julegavepengene sine på dette og det synes jeg er bedre enn å kjøpe alskens dilldalll hun ellers ønsker seg ;-)

Vi har ikke bestemt oss ennå, men prøver å orientere oss i en "ukjent" jungel ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så at Lidl hadde snowboard, men det var nok uten sko....

Men for din ni-åring tror jeg fint at de som selges på lekebutikkene kan være bra nok til hun vet om det er noe for henne.

Guttene mine kjøpte nytt her om dagen. 1500,- og 2000,- gav de. (de er 13 og 16 år snart) De har stått på brett masse. Min tulle på snart ni arver et av guttene, men jeg tror det blir litt stort... Vi får se, hun er i allefall himla ivrig på å arve det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så at Lidl hadde snowboard, men det var nok uten sko....

Men for din ni-åring tror jeg fint at de som selges på lekebutikkene kan være bra nok til hun vet om det er noe for henne.

Guttene mine kjøpte nytt her om dagen. 1500,- og 2000,- gav de. (de er 13 og 16 år snart) De har stått på brett masse. Min tulle på snart ni arver et av guttene, men jeg tror det blir litt stort... Vi får se, hun er i allefall himla ivrig på å arve det :)

Skal sjekke på Lidl! Du husker ikke prisen sånn ca?

Snakka med niåringen igår og hun vil ikke ha snowboardsko foreløpig. Skal jo bruke sine egne penger og da gjelder det å spare inn der man kan ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal sjekke på Lidl! Du husker ikke prisen sånn ca?

Snakka med niåringen igår og hun vil ikke ha snowboardsko foreløpig. Skal jo bruke sine egne penger og da gjelder det å spare inn der man kan ;-)

Prisen fikk jeg desverre ikke med meg... Jeg tror du finner et bra uten sko på lekebutikk. Fint nok å starte med det. Hun må ikke ha det for stort heller. Skal rekke sånn ca til haka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisen fikk jeg desverre ikke med meg... Jeg tror du finner et bra uten sko på lekebutikk. Fint nok å starte med det. Hun må ikke ha det for stort heller. Skal rekke sånn ca til haka.

Ok, takk for tips! Har ikke peiling på størrelser..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...