Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en jente på 33 år som fødte barn for 11 uker siden. I forbindelse med 6 ukers kontroll fikk jeg satt inn kobberspiral. Har egentlig ikke noe plager med den. Det jeg lurer på er at litt etter jeg har hatt samleie er utfloden min brunlig og det lukter veldig surt av den, nesten som eddik. I går hadde jeg mye utflod, men den var lysegul/lysegrønn og luktet også surt, men i dag er den altså brunlig...Ringte gynokologen min og sekretæren der sa jeg skulle prøve med Vivag. Har ikke noe kløe eller vonde plager. Kan det være spiralen som er årsaken til disse utflodforandringene? Er laserkonisert for 6 år siden, kan det ha noe å si?

Tok celleprøve når jeg var på 6 ukers kontrollen, har ikke hørt noe så da regner jeg med at den er i orden.....

Veldig takknemlig for svar.

Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/26405-merkelig-utflod/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Laserkonisering kan medføre litt blødning fra livmorhalsen som viser seg ved brunlig utflod, og det samme kan man se med spiral, spesielt i for- og etterkant av menstruasjon. Jeg tror ikke Vivag hjelper for dette. Den sure lukt tyder på at det er i orden med bakterieflora i skjeden, de vanlige melkesyrebakterier skal danne et surt miljø. Hvis det fortsetter med slik utflod/blod er det lurt med en sjekk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/26405-merkelig-utflod/#findComment-109130
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...