Gå til innhold

Gravid - hva gjør jeg?


Gjest Da var det slik ja...

Anbefalte innlegg

Hadde jeg vært deg hadde jeg nok beholdt barnet! :-)

Men du må lytte til følelsene- de har nok allerede hvisket deg hva du bør gjøre, du hører bare så mange andre stemmer her inne!

Ikke ta flere råd nå, gå i tenkeboksen og drøft det med mannen din!

Lykke til igjen! Mvh,

Veldig bra råd ylvali. Jeg kan bare skrive under på dette, gjør det som passer deg selv best.

Lykke til uansett hva det ender med. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Dorthe

    6

  • Gemini

    3

  • ylvali1365381015

    3

  • jubalong70

    2

Gjest anonymiusine

En del smertestillende kan tas uten fare for foster. Det står i pakningsvedlegget om det går bra eller ikke. Snakk uansett med legen om det. Eventuelt kan du kanskje få noen andre smertestillende hvis de du tar nå ikke er bra for fosteret.

Så lenge du er usikker, synes jeg ikke du skal bestemme deg for abort nå. Du har fremdeles litt tid på deg til å tenke igjennom situasjonen.

Vil du snakke med noen utenforstående og ikke synes legen er god nok til å snakke med slikt om, kan du ta kontakt med Amathea:

http://www.amathea.no/index.aspx?id=1013&mid=1145

De glassene med vin skal du ikke bekymre deg over. Skulle jeg anbefale deg å ta abort ville det vært pga. livssituasjonen din og tvilen om du kan mestre hverdagen. Men hensynet til dine andre barn synes jeg ikke du skal tenke på her når du skal beslutte deg for abort eller ikke. De klarer seg! Det er jo ikke sånn i Norge at man f.eks. er avhengig av penger fra foreldrene for å få en utdannelse.

Jeg ville ikke tatt abort i din situasjon, selv om jeg forstår deg hvis du gjør det. Grunnen til at jeg kan svare på det er at jeg for ikke lenge siden trodde jeg var blitt ufrivillig gravid. Det var jeg heldigvis ikke, men hadde jeg vært det, ville legen anbefalt meg abort pga. en vaksine jeg har tok i det som kunne vært det begynnende svangerskapet som kunne ført til misdannelser. Det gjorde meg svært fortvilet, og jeg vet nå at abort vil ikke bli et alternativ for meg noen gang hvis jeg har andre muligheter.

Til sist vil jeg si at jeg kjenner flere som har fått barn i 40-årene som har hatt store barn fra før. Det går helt fint!

Lykke til uansett hva du velger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...