Gå til innhold

Få gratis arbeidskraft fra Aetat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nettverkssalg er torpedering av vennekrets. Når vennen har betalt 10 000 kr for en bråkete plastikkmaskin som er tungvint og dårlig, og så pensjoneres i vanære etter 1 mnd. Da blir noen sur. Selger får 2000 kr i provisjon, men en bedre maskin kunne vært kjøpt inn for 3000 kr inkl HEPA filter.

Men er det lov?

Skrevet

Jeg _ vet_ at jeg ville være et råskinn på salg...

Jeg hater salg.

Hva ville du tilby meg?

Selge iternettjenester.

Sidene er synlige og gode referanser. Arbeidet er kreativt og krevende, men ikke alt for krevende. Mange trenger bare latterlig enkle løsninger som egentlig kan lages for ganske små summer. Site Creative mal-systemer er ofte gode og stabile motorer som er lett å lære. Men du må finne en læremester.

hidi, the scorpion
Skrevet

Selge iternettjenester.

Sidene er synlige og gode referanser. Arbeidet er kreativt og krevende, men ikke alt for krevende. Mange trenger bare latterlig enkle løsninger som egentlig kan lages for ganske små summer. Site Creative mal-systemer er ofte gode og stabile motorer som er lett å lære. Men du må finne en læremester.

Gjelder ikke det stort sett alle jobber!

Skrevet

Jeg har i vært fall jobbet to steder innen kommune hvor det ikke var mulighet til å få arbeid etter arbeidspraksisen, så Oslo Kommune velter seg i hvert fall i gratis arbeidsplass. Jeg kjenner folk som har jobbet gratis for Aetat også.

Stat og kommune er 'verstingene' når det kommer til å utnytte gratis arbeidskraft.

Skrevet

Stat og kommune er 'verstingene' når det kommer til å utnytte gratis arbeidskraft.

Det tviler jeg ikke på et øyeblikk.

Skrevet

Det forutsetter at denne personen ikke må jobbe der alene. Sier det for jeg vet dette blir missbrukt. Vedkommende er jo der for opplæring, ikke for å avlaste andre.

Gjest Ikke-kaffe
Skrevet

Nå må folk slutte med det kaffe-surret. Kunne tro det var verdens mest nedverdigende arbeid å koke kaffe. Den som kommer først om morgenen setter over kaffe, og den som tar den siste skvetten av kanna, setter over ny. Det være seg om det er sjefen eller kontorassistenten.

Forventes det at de som ikke drikker kaffe selv, også skal sette over kaffe når de kommer først om morgenen?

Ingen som lager te eller kakao til meg, om de kommer før meg om morgenen...

Skrevet

Forventes det at de som ikke drikker kaffe selv, også skal sette over kaffe når de kommer først om morgenen?

Ingen som lager te eller kakao til meg, om de kommer før meg om morgenen...

Tja, forventer og forventer. Her setter førstemann på både trakter og vannkoker og fyller opp kannene.

Gjest Pontiac
Skrevet

Ta konktak med a-etat direkte og forhør deg.

Kanskje du kan få noen på utplassering. At de får kurspenger el. og arbeidstrening hos dere.

At a-etat betaler opptil kr. 10000.- pr mnd. av lønnen er kun med utsikt om fast jobb på samme plass.

Men det går som sakt en del kurs hvorav en del av tiden er tiltenkt jobbing ute.

Skrevet

Joda, på skjemaet jeg fikk den gangen jeg skulle ut i praksisplass skulle arbeidsgiver svare på om det var mulighet for fast arbeid etter praksisperioden.

Arbeidsgiveren der hadde ingen store planer om jobb for meg videre, og svarte nei på det spørsmålet. De var egentlig nok folk der, og jeg fikk plassen fordi at jeg gikk dit å spurte selv.

Den plassen ble godkjent av aetat den.

Det er jo tross alt arbeidserfaringen du får, og evnt en god attest som er viktigst. Du stiller jo mye sterkere i forbindelse med jobbsøk ellers...

Forskjell på praksisplass og lønnstilskudd, ja. Ikke krav om at bedriften lover noen fast jobb ved kun praksisplass.

Skrevet

Tja, forventer og forventer. Her setter førstemann på både trakter og vannkoker og fyller opp kannene.

Oh shit, da må jeg snart lære meg å koke kaffe:)

Skrevet

Oh shit, da må jeg snart lære meg å koke kaffe:)

Tja, eller gjøre som meg - alltid passe på at noen er på plass før meg:-)

Skrevet

Tja, eller gjøre som meg - alltid passe på at noen er på plass før meg:-)

Det var jo egentlig veldig lurt, det er bare det at jeg lider av "kronisk-tidlig-ute-syndromet" :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...