Gå til innhold

Dolere, hva gjør jeg med disse plagene?

Anbefalte innlegg

Gjest Dere som har svar på alt!
Skrevet

Og hva kommer det av?

Jeg har daglig bobling i ørene, vibrerende bobling.

Hva kan det komme av?

Det er så plagsomt og har vært der i flere år.

Åpner jeg en ventil ved vinduet og sitter like ved der begynner boblinga straks. Tåler ikke trekk eller høge lyder, da begynner det, og vedvarer lenge.

Et annet spørsmål.

Hva gjør jeg med sorte ringer under øynene, er det noe som hjelper mot det?

Jeg sover veldig dårlig, våkner lett. Får aldri noen dyp og sammenhengende søvn, det blir mest slumring og våkning om en annen. Våkner ti tusen ganger i løpet av natta, eller ligger konstant våken.

Har dere noen råd?

Gjest Princess Peach
Skrevet

Hva du gjør? Ta en tur til legen! :)

Jeg hadde også sånn bobling i ørene før, men jeg fant aldri ut hva det kom av. Det gikk over av seg selv til slutt.

Gjest Startet tråd.
Skrevet

Hva du gjør? Ta en tur til legen! :)

Jeg hadde også sånn bobling i ørene før, men jeg fant aldri ut hva det kom av. Det gikk over av seg selv til slutt.

Jeg har omtrent rent ned legen, han er sikkert lei av meg. Skal alikevel ta dette opp med han på neste time.

Han gir neppe ut sovemedesiner, han er veldig streng sånn.

Godt å høre at det er flere som har hatt boblende ører.

Hva tror du det kom av når du tenker etter?

Sov du dårlig i den perioden, og varte det lenge?

Skrevet

Det høres ut som du kan ha noe veske på mellomøret.

Dra til legen å få en henvisning til øre/nese/hals.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Jeg har omtrent rent ned legen, han er sikkert lei av meg. Skal alikevel ta dette opp med han på neste time.

Han gir neppe ut sovemedesiner, han er veldig streng sånn.

Godt å høre at det er flere som har hatt boblende ører.

Hva tror du det kom av når du tenker etter?

Sov du dårlig i den perioden, og varte det lenge?

Aner som sagt ikke hva det kom av. Problemer med å utligne trykket av en eller annen grunn, kanskje?

Hvis du har så store problemer med å sove, ser jeg ikke helt grunnen til at legen ikke skal kunne gi deg noe å sove på.

Gjest Startet tråd.
Skrevet

Det høres ut som du kan ha noe veske på mellomøret.

Dra til legen å få en henvisning til øre/nese/hals.

Takk for tips.

Det kan godt være at det er noe væskeproblemer der inne.

Jeg hadde en betennelse for mange år siden, og etter det kom plagene.

Det kan også være trykkutligningsproblemer, for jeg får piping i ørene når jeg kjører fra en høyde og ned i en dal, eller inn og ut av tunnel.

Har ørene forbindelse med bihulene og øynene? (tørre øyne og bobler iblant bak øynene også, men det kommer sikkert bare av søvnmangelen.)

Vet noen om det er farlig å kjøre fly om man har trykkutligningsproblemer?

Hva kan være bakenforliggende årsak til slike problemer,

kan stress og lite søvn i seg selv føre til det?

Oi- som jeg maser på dere nå! ;o)

Jeg plages sånn av disse ørene at det er uutholdelig.

Skrevet

Takk for tips.

Det kan godt være at det er noe væskeproblemer der inne.

Jeg hadde en betennelse for mange år siden, og etter det kom plagene.

Det kan også være trykkutligningsproblemer, for jeg får piping i ørene når jeg kjører fra en høyde og ned i en dal, eller inn og ut av tunnel.

Har ørene forbindelse med bihulene og øynene? (tørre øyne og bobler iblant bak øynene også, men det kommer sikkert bare av søvnmangelen.)

Vet noen om det er farlig å kjøre fly om man har trykkutligningsproblemer?

Hva kan være bakenforliggende årsak til slike problemer,

kan stress og lite søvn i seg selv føre til det?

Oi- som jeg maser på dere nå! ;o)

Jeg plages sånn av disse ørene at det er uutholdelig.

Det er en sammenheng mellom bihuler og ører ja.

Jeg vet mye om dette, for jeg har en sønn som har hatt problemer med bihuler og ører hele livet.

Det tetter seg til i bihulene.Isteden for at det kommer ut av nesa, vandrer det gjennom øregangene og han får veske i mellomøret. Så sprekker tromhinnene og det starter å renne ut av ørene.

Det behøver ikke nødvendigvis å sprekke. Det kan forsvinne av seg selv, men hvis du har gått med dette en stund, ville jeg ha kontaktet lege.

Hvordan er hørselen din da?

Skrevet

Sorte ringer under øynene er det mange som får når de er trette/slitne. Noen får det også ved nyreproblemer.

Skal du først til legen, kan du jo spør om å få kjørt noen blodprøver.

Gjest Startet tråd.
Skrevet

Jeg vet mye om dette, for jeg har en sønn som har hatt problemer med bihuler og ører hele livet.

Det tetter seg til i bihulene.Isteden for at det kommer ut av nesa, vandrer det gjennom øregangene og han får veske i mellomøret. Så sprekker tromhinnene og det starter å renne ut av ørene.

Det behøver ikke nødvendigvis å sprekke. Det kan forsvinne av seg selv, men hvis du har gått med dette en stund, ville jeg ha kontaktet lege.

Hørselen min er helt j..lig!

Jeg har store øreproblemer og tar inn alt av lyder. Som om ørene har innebygd forsterker.

En merkelig ting til er at jeg produserer ingen ørevoks (unnskyld ubehagelige detaljer), og når jeg er forkjøla blir jeg våt i ørene.

Om jeg gråter(noe jeg sjeldent gjør), da blir jeg også våt i både øynene og ørene (tårene kommer i ørene også virker det som, for det er samme konsistens).

Jeg har som du skjønner STORE PROBLEMER!

Var til øre-nese-hals-ekspert for noen år siden, men da med hørselen, han lyste og kikka nøye inni der men så ingenting spess.

Trenger jeg en mere omfattende undersøkelse på sykehus?

Er redd for å mase om alt mulig til legen min, dette høres såpass srøtt ut synes jeg.

Gjest Startet tråd.
Skrevet

Sorte ringer under øynene er det mange som får når de er trette/slitne. Noen får det også ved nyreproblemer.

Skal du først til legen, kan du jo spør om å få kjørt noen blodprøver.

Jeg har tatt blodprøver for alt som det kan taes prøver for, vært innlagt på sykehus og tatt spesialblodprøver også.

Har en leddlidelse, og tok i en periode derfor helsjekk av alt.

Alle blodprøvene var fine. Om det var noe med nyrene ville de vel sett uregelmessigheter på blodprøver?

Skrevet

Jeg synes også som bouenas sier at du skal ta blodprøver, siden har hatt problemer i mange år.

Det ble tatt blodprøver på min sønn da han var 11 år.

Prøvene viste at han hadde immunsvikt. Han var også naturlig nok mørk under øynene.

Blek og tynn var han også.

Nå skal jeg ikke krisemaksimere. Det er sikkert ikke det du har, men synes du for sikkerthetsskyld bør ta blodprøver.

Skrevet

Hørselen min er helt j..lig!

Jeg har store øreproblemer og tar inn alt av lyder. Som om ørene har innebygd forsterker.

En merkelig ting til er at jeg produserer ingen ørevoks (unnskyld ubehagelige detaljer), og når jeg er forkjøla blir jeg våt i ørene.

Om jeg gråter(noe jeg sjeldent gjør), da blir jeg også våt i både øynene og ørene (tårene kommer i ørene også virker det som, for det er samme konsistens).

Jeg har som du skjønner STORE PROBLEMER!

Var til øre-nese-hals-ekspert for noen år siden, men da med hørselen, han lyste og kikka nøye inni der men så ingenting spess.

Trenger jeg en mere omfattende undersøkelse på sykehus?

Er redd for å mase om alt mulig til legen min, dette høres såpass srøtt ut synes jeg.

Det er typisk at det kommer ved forkjølelse. Det tetter seg til i bihulene og forplanter seg videre til ørene.

Du må bli skikkelig undersøkt. Ikke bare av ørene, men du bør ta bilder av bihulene også.

Gjest Startet tråd.
Skrevet

Jeg synes også som bouenas sier at du skal ta blodprøver, siden har hatt problemer i mange år.

Det ble tatt blodprøver på min sønn da han var 11 år.

Prøvene viste at han hadde immunsvikt. Han var også naturlig nok mørk under øynene.

Blek og tynn var han også.

Nå skal jeg ikke krisemaksimere. Det er sikkert ikke det du har, men synes du for sikkerthetsskyld bør ta blodprøver.

Jeg har ingen immunsvikt, det har de sjekket. Legen sa at alle blodprøver det er mulig å ta av meg er tatt, alle spesialblodprøver også. De finner ikke noe der.

Alle problemer kom etter at jeg hadde en langvarig betennelse i øre, nakke og rundtomkringliggende vev.

Skrevet

Jeg har ingen immunsvikt, det har de sjekket. Legen sa at alle blodprøver det er mulig å ta av meg er tatt, alle spesialblodprøver også. De finner ikke noe der.

Alle problemer kom etter at jeg hadde en langvarig betennelse i øre, nakke og rundtomkringliggende vev.

Man kan selvsagt ha slike problemer uten å ha immunsvikt.

Du bør kreve at de tar bilder av bihulene dine ihvertfall.

Skrevet

Jeg har sånne boble-ører, men bare når jeg ligger på siden. Det går litt i perioder, kommer alltid tilbake når jeg har flydd eller vært forkjølet, men det forsvinner av seg selv etter en stund. Utrolig plagsomt mens det varer.

Gjest Startet tråd.
Skrevet

Det er typisk at det kommer ved forkjølelse. Det tetter seg til i bihulene og forplanter seg videre til ørene.

Du må bli skikkelig undersøkt. Ikke bare av ørene, men du bør ta bilder av bihulene også.

Tusen takk for hjelp! Da skal jeg be om å få tatt MR av bihulene og alt rundt.

Men jeg lurer virkelig på hva det er, for det er jo ikke immunsvikt sånn som gutten din har, da de har sjekket meg for det.

Virker som noen av gangforbindelser mellom øyne, ører og bihule har feil forhold, slik at ganger fra nese og tårekanaler til ørene har blitt stående åpne etter betennelsen (en skade etter denne betennelsen?).

Hvordan er hørselen til gutten din da?

Gjest Startet tråd.
Skrevet

Jeg har sånne boble-ører, men bare når jeg ligger på siden. Det går litt i perioder, kommer alltid tilbake når jeg har flydd eller vært forkjølet, men det forsvinner av seg selv etter en stund. Utrolig plagsomt mens det varer.

Jeg synes og at det blir verre om jeg ligger på ene siden.

Men vet ikke helt, for utrolig hvor symptomletende en blir når en er syk eller feiler noe.

Blir ikke så klok på disse plagene mine, og er redd det blir for mye til legen min.

Jeg skal gjøre som wita sier, å kreve en skikkelig sjekk med MR. Da får jeg bare avvente alt inntil da.

Skrevet

Jeg syns du bør få en henvisning til øre-nese-hals-spesialist. Og finner ikke hun/han det ut, så gå til en ny, og en ny (evt på en privat klinikk). Selv spesialister har begrenset kunnskap, og én kan ha annen erfaring enn en annen.

Skrevet

Jeg ser at du har svart de andre her. Du har sjekket det meste hos legen. Ta de undersøkelsene du har fått tips om. Dersom de enda ikke finner noe, så er det håp for deg i den alternative verden. Håper det ordner seg for deg!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...