Gå til innhold

Svangerskapspenger..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Åja, men det er jo topp :-D

Jaaaa=)Da er det hvertfall håp for oss og.. *Jippi*

• Svar 59
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Musli

25

• Dorthe

8

• Dirflos79

5

• Gemini

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jaaaa=)Da er det hvertfall håp for oss og.. *Jippi*

Ønsker dåke Lykke til :-D

Skrevet

Ok.. Er ikke så bra å begynne i jobb etter 6 uker da.. Babyen må jo ha barnepass osv..

Litt vanskelig det der!Er ikke lett:(

Faren til minstemann passet minstemann for meg fordi jeg ikke hadde krav på svangerskapspenger men han fikk ikke noe penger fra noen, dvs ikke fra meg heller. Så jeg begynte å jobbe ganske tidlig igjen.

Men med de to andre hadde jeg kun 3,5 og 4 mnd svangerskapspermisjon, det var reglen den gangen men da var det også spebarnsstuer på barnehagen.

Skrevet

Faren til minstemann passet minstemann for meg fordi jeg ikke hadde krav på svangerskapspenger men han fikk ikke noe penger fra noen, dvs ikke fra meg heller. Så jeg begynte å jobbe ganske tidlig igjen.

Men med de to andre hadde jeg kun 3,5 og 4 mnd svangerskapspermisjon, det var reglen den gangen men da var det også spebarnsstuer på barnehagen.

Så faren får ikke lønnet permisjon?:(?Bare fri liksom?

Skrevet

Så faren får ikke lønnet permisjon?:(?Bare fri liksom?

Det er nye regler så det vet jeg faktisk ikke. Det er 10 år siden jeg gikk på rehab og fikk baby.

Skrevet

Det er nye regler så det vet jeg faktisk ikke. Det er 10 år siden jeg gikk på rehab og fikk baby.

åå..ok.. skjønner. kanskje jeg skal legge inn et nytt innlegg og høre om andre vet..

Skrevet

Se disse sider som omhandler problematikken.

Foreldrepenger ved fødsel

http://www.nav.no/page?id=328

Stønadsperioden for foreldrepenger ved fødsel

http://www.nav.no/1073744316.cms

Hilsen

Takk...

Dersom mor ikke har rett til foreldrepenger kan far likevel få foreldrepenger i inntil 29 eller 39 uker. Barnets mor må være syk eller i samme aktivitet som nevnt ovenfor.

Der står det ja..

Skrevet

åå..ok.. skjønner. kanskje jeg skal legge inn et nytt innlegg og høre om andre vet..

Jeg tror du skal ringe NAV. Reglene forandrer seg stadig vekk og det er få som klarer å følge med så godt at de vet akkurat hvordan reglene er nå.

Skrevet

Jeg tror du skal ringe NAV. Reglene forandrer seg stadig vekk og det er få som klarer å følge med så godt at de vet akkurat hvordan reglene er nå.

Ja det skal jeg gjøre=)Syns ikke alltid de er like hyggelige mot folk på det nav greine..:(

Skrevet

Som Dorthe sier, det kan ha forandret seg. Det er fem år siden hos oss.

Skrevet

Ja det skal jeg gjøre=)Syns ikke alltid de er like hyggelige mot folk på det nav greine..:(

Enig, mange kjipe mennesker som jobber slike steder og tror enten at du skal snyte til deg penger eller at de skal betale av egen lomme.

Skrevet

Enig, mange kjipe mennesker som jobber slike steder og tror enten at du skal snyte til deg penger eller at de skal betale av egen lomme.

Ja:(Syns alltid det er så skummelt å ringe dem!For de virker så uinteresserte og sure.. *gruer meg allerede*

Liksom: Skal du få unger da? du er jo sykemeldt bla bla... skjønner?

Skrevet

Ja:(Syns alltid det er så skummelt å ringe dem!For de virker så uinteresserte og sure.. *gruer meg allerede*

Jepp, jeg skjønner det veldig godt. Jeg har fått mange rare spørsmål fordi jeg har tre unger.

Gjest Nå er jeg anonym
Skrevet

Nå mener ikke jeg å være frekk, men de har kanskje et poeng?

Du er vel sykemeldt pga. psykiske problemer? Og du har hatt en del innlegg der du skriver at du ikke vet om du elsker typen din eller ikke. Kanskje lurt å få orden på både det ene og det andre før du planlegger barn?

Som sagt ønsker jeg ikke å såre deg, men tenk deg GODT om. Jeg har selv vokst opp med en psykisk syk mor og det unner jeg ingen.

Skrevet

Fedre har nå rett til fødselspenger basert på sin egen yrkesaktivitet og stillingsandel. Far har altså rett på hele permisjonen (bortsett fra det du tar ut).

Det er ikke sikkert han får utbetalt samme beløp i fødselspenger som han tjener. Det er litt forskjellig etter hvor man jobber og hvem som betaler ut pengene, arbeidsstedet eller trygdekontoret.

Jeg anbefaler deg å bestille time hos NAV, der vil du få mer konkrete svar etter ditt tilfelle.

Skrevet

Nå mener ikke jeg å være frekk, men de har kanskje et poeng?

Du er vel sykemeldt pga. psykiske problemer? Og du har hatt en del innlegg der du skriver at du ikke vet om du elsker typen din eller ikke. Kanskje lurt å få orden på både det ene og det andre før du planlegger barn?

Som sagt ønsker jeg ikke å såre deg, men tenk deg GODT om. Jeg har selv vokst opp med en psykisk syk mor og det unner jeg ingen.

ja jeg er fullt klar over dette!Jeg har vært plaget med tvangstanker.Elsker typen gjør jeg nok.. Får behandling hos psykolog. Er ikke kjempe ustabil!

Skrevet

Fedre har nå rett til fødselspenger basert på sin egen yrkesaktivitet og stillingsandel. Far har altså rett på hele permisjonen (bortsett fra det du tar ut).

Det er ikke sikkert han får utbetalt samme beløp i fødselspenger som han tjener. Det er litt forskjellig etter hvor man jobber og hvem som betaler ut pengene, arbeidsstedet eller trygdekontoret.

Jeg anbefaler deg å bestille time hos NAV, der vil du få mer konkrete svar etter ditt tilfelle.

Ja..Takk for svar=)Er bare litt skummelt med Nav.De er ikke alltid like hyggelige.

Skrevet

Ja..Takk for svar=)Er bare litt skummelt med Nav.De er ikke alltid like hyggelige.

Jeg kan ikke skjønne at de har noen grunn til å være uhyggelig i slike spørsmål :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...