Gå til innhold

Jeg fikk sparken i dag

Anbefalte innlegg

Gjest vikaren
Skrevet

Jeg har jobbet som tilkallingsvikar og i dag fikk jeg beskjed om at jeg ikke var ønsket lenger. Grunnen at jeg hadde sagt noe om at jeg ikke var interessert i jobben, men måtte tjene penger.

Jeg har hatt dette ved siden av en annen jobb og/eller studier.

Det positive er at jeg ble oppringt for noen dager siden av en jeg hadde jobbet med på dette stedet og spurt om jeg ville bli tilkallingsvikar hos han som nå er leder et annet sted. Han sa at jeg var så behagelig å jobbe sammen med som vikar og var så rolig og interessert:)

Ja ja livet er berg- og dalbane. Jeg er ikke lei meg. Dette er det dummeste jeg har vært borti:)

Gjest vikaren
Skrevet

Hva var dumt med dette?

Det er dumt å bli sint fordi noen sa til noen som sa til en annen at jeg hadde sagt at jeg var ikke intresert i jobben, men var der for å tjene penger. Jeg sa noe om at jeg gjerne skulle slippe å jobbe så mye.

Jeg kan få slike jobber overalt så det er bare å smile.

Gjest Lydia Nalen
Skrevet

Det er dumt å bli sint fordi noen sa til noen som sa til en annen at jeg hadde sagt at jeg var ikke intresert i jobben, men var der for å tjene penger. Jeg sa noe om at jeg gjerne skulle slippe å jobbe så mye.

Jeg kan få slike jobber overalt så det er bare å smile.

Ok, så dette innlegget var nærmest ment som en orientering da?

Gjest vikaren
Skrevet

Ja for andre som har lyst å reflektere over jungeltelegrafen.

Skrevet

Hørtes litt strikt ut å si deg opp pga det, når det (på deg) høres ut som en deltidsjobb man ikke må være romforsker for å finne ut du bare gjør for å overleve studietida. Spes om det er (som du sier) en jobb man kan få "hvorsomhelst".

Skrevet

Spiller det egentlig noen rolle hva tanken bak innlegget var?

Gjest ikke vikar
Skrevet

Som du har nettopp har erfart: det lønner seg økonomisk å holde kjeft overfor dumme arbeidsgivere (de aller fleste er mer eller mindre dumme). Din tidligere arbeidsgiver kommer ikke i et bedre lys om han har brukt vikarierende argumenter for oppsigelsen.

En normal arbeidsgiver ville ha spurt seg selv hva han kunne gjøre for at du skulle trives bedre. Nå har han bevist at han er for avstumpet til å forstå viktige ting for å holde på kompetente medarbeidere.

Gjest vikaren
Skrevet

Du har helt rett, men dette er ikke et problem i det hele tatt. Jeg hadde sagt ja til å vurdere et annet sted og nå sier jeg ja til det.

Jeg har fått mye skryt og det holder for meg. Jeg tror at jeg sa et eller annet tilfeldig om at jeg ikke hadde vært intressert i å gå på jobb en eller annen dag, men at jeg trengte pengene.

Gjest vikaren
Skrevet

Som du har nettopp har erfart: det lønner seg økonomisk å holde kjeft overfor dumme arbeidsgivere (de aller fleste er mer eller mindre dumme). Din tidligere arbeidsgiver kommer ikke i et bedre lys om han har brukt vikarierende argumenter for oppsigelsen.

En normal arbeidsgiver ville ha spurt seg selv hva han kunne gjøre for at du skulle trives bedre. Nå har han bevist at han er for avstumpet til å forstå viktige ting for å holde på kompetente medarbeidere.

Jeg postet svaret til deg under mitt eget innlegg;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...