Gå til innhold

Frokost tips.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg driver å sliter litt med å finne på hva jeg skal spise til frokost så jeg trenger litt inspirasjon. Sunt og godt bør det være, kroppen min har ikke godt av en dobbel cafe au lait som frokost.

Jeg lurer på hvor mye dere spiser til frokost også, jeg har planer om å gå ned noen kilo. Jeg har vært altfor slapp den siste tiden.

Om dere har noen tips til hvordan en vanlig dagsmeny for dere ser ut, så tar jeg gjerne det også.

Skrevet

For tiden lager jeg meg en smoothie.

Appelsinjuice, to egg, en halv banan og en god neve frossen tropisk fruktblanding er favoritten. Jeg liker ikke melkeprodukter i smoothies - vet ikke hvorfor.

Idag hadde jeg litt blåbær i også, og mindre tropisk blanding.

Til lunsj spiser jeg som regel en salat, eller to brødskiver med avocadomos etter din oppskrift.

Skrevet

For tiden lager jeg meg en smoothie.

Appelsinjuice, to egg, en halv banan og en god neve frossen tropisk fruktblanding er favoritten. Jeg liker ikke melkeprodukter i smoothies - vet ikke hvorfor.

Idag hadde jeg litt blåbær i også, og mindre tropisk blanding.

Til lunsj spiser jeg som regel en salat, eller to brødskiver med avocadomos etter din oppskrift.

Det høres kjempegodt ut, bortsett fra eggene det høres skikkelig ekkelt ut. Men jeg tror jeg skal teste det ut, kanskje. Jeg spiser egentlig ikke egg, men jeg kan kanskje spise det innimellom. Eller kan jeg erstatte eggene med noe annet for å oppnå samme effekt? Næringsinnhold mener jeg, for det er kanskje pga proteinene du bruker dem?

Skrevet

Det høres kjempegodt ut, bortsett fra eggene det høres skikkelig ekkelt ut. Men jeg tror jeg skal teste det ut, kanskje. Jeg spiser egentlig ikke egg, men jeg kan kanskje spise det innimellom. Eller kan jeg erstatte eggene med noe annet for å oppnå samme effekt? Næringsinnhold mener jeg, for det er kanskje pga proteinene du bruker dem?

Du smaker ikke eggene i det hele tatt, jeg bruker dem bare for næringsinnholdet.

Kanskje noen mandler kan gjøre lignende nytte?

Gjest ferskentre
Skrevet

Frukt til frokost synes jeg er godt. Eller en yoghurt 0,1% fett med havregryn i. Eller Ryvita knekkebrød med magert kjøttpålegg og tomat/agurk. Eller bare tomat/agurk med pepper.

Til lunsj ville jeg hatt en salat, men det har jeg ikke tid til. Så det blir en reprise av frokost.

Middag, fisk eller kylling med masse grønnsaker.

Kvelds reprise av frokost. Vet ikke om det her er bra nok. Jeg er selv tjukk!

Skrevet

Hva med en porsjon All Bran med skummet melk. Smaker godt og metter veldig godt.

Eller en fruktsalat med nøtter og kesam.

Fiberknekkebrød med lettost og grønnsaker på.

Gjest Ståle Stil
Skrevet

Havregrøt med yoghurt, ett glass appelsinjuice (ikke nektar...) og en pære.

Skrevet

Jeg spiser aldri frokost for maten vokser i munnen på meg. Det eneste jeg klarer å få ned hvis det er høyst nødvendig er faktisk havregrøt, det sklir ned av seg sjøl.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...