Gå til innhold

Svart under øynene.

Anbefalte innlegg

Gjest Svart under øya
Skrevet

Har blitt så svart under øynene p.g.a. en lang periode med mye slit og lite søvn.

Det ser ikke bra ut og jeg lurer på hva som skal til for å få dette bort.

Gjest frisk luft og nok søvn
Skrevet

Blodårene under øynene er der hele tiden, hvor synlige de er kommer an på hudfargen din og tykkelsen på huden. Er man sliten, er man ofte blekere og huden er dratt.

Så bruk gode hudprodukter som gjør at huden fungerer godt (egen krem er ofte lurt til huden rundt øynene, vanslig krem er ofte for tung og gjør vondt verre).

Få nok søvn, frisk luft, og ta evt en soltime eller to hvis du er veldig blek. (Men ikke overdriv, huden har godt av en vinterpause uten så mye sol).

I parfymeriet får du kjøpt en god concealer (dekkrem) som du legger på med pensel, som skjuler de synlige blodårene under øynene i perioder der de synes ekstra godt).

Gjest øyekrem
Skrevet

Blodårene under øynene er der hele tiden, hvor synlige de er kommer an på hudfargen din og tykkelsen på huden. Er man sliten, er man ofte blekere og huden er dratt.

Så bruk gode hudprodukter som gjør at huden fungerer godt (egen krem er ofte lurt til huden rundt øynene, vanslig krem er ofte for tung og gjør vondt verre).

Få nok søvn, frisk luft, og ta evt en soltime eller to hvis du er veldig blek. (Men ikke overdriv, huden har godt av en vinterpause uten så mye sol).

I parfymeriet får du kjøpt en god concealer (dekkrem) som du legger på med pensel, som skjuler de synlige blodårene under øynene i perioder der de synes ekstra godt).

Vil det si at man ikke skal smøre den vanlige kremen rundt øynene, men bare ha øyekrem der? Jeg smør først på overalt jeg og så har jeg på øyekrem på øya... feil det da eller?

Gjest Svart under øya
Skrevet

Takk for svar, jeg bruker en øyekrem over og under øya, men synes ikke det hjelper.

Må vel ha nok søvn først, tenker jeg. Er bare det at tida strekker ikke til ofte.

Gjest Svart under øya
Skrevet

Vil det si at man ikke skal smøre den vanlige kremen rundt øynene, men bare ha øyekrem der? Jeg smør først på overalt jeg og så har jeg på øyekrem på øya... feil det da eller?

Tror ikke du skal ha på vanlig krem på øya, det er best med en øyekrem fordi huden er så tynn rundt øynene.

Gjest frisk luft og nok søvn
Skrevet

Ja, det blir som regel for tungt for den tynne huden rundt øynene.

Bruk bare øyekremen her, og minimal mengde. Bruker du makeup-krem (foundation), skal denne heller ikke legges rundt øynene, her skal man bare bruke litt concealer (dekkkrem) hvis man har litt mørke ringer.

Gjest øyekrem
Skrevet

Ja, det blir som regel for tungt for den tynne huden rundt øynene.

Bruk bare øyekremen her, og minimal mengde. Bruker du makeup-krem (foundation), skal denne heller ikke legges rundt øynene, her skal man bare bruke litt concealer (dekkkrem) hvis man har litt mørke ringer.

Hm. ok. Jeg trodde huden rundt øya trengte ekstra fuktighet jeg og derav den ekstra kremen, men da skal jeg prøve den rette metoden:)

Skrevet

Må nok concealer til! Jeg har en fra l´Oreal, den er ikke så dyr, og funker veldig bra. En sånn flytende med pensel på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...