Gå til innhold

Anbefalte innlegg

er ikke fornøyd med ditt svar - det er litt lettvint å si "ta flykurs, or whatever" aner en viss nedladenhet; jfr. "la vær å ta det". hvis et menneske tar såpass mye medisiner før flyvning sier det vel litt om dets angstnivå?

flyskrekk kurs har det ikke vært arrangert på min hjemplass - eller i nærheten - siden jeg begynte å fly ihvertfall. ergo - hvis jeg skal fortsette å fly må jeg ty til angstdempende medisiner, som altså ikke virker, ergo er jeg nødt til å prøve å forsterke dette med alkohol.

det jeg prøver å spørre om, er om en såpass stor dose - som jeg tar - kombinert med alkohol - er farlig på noe vis? ser for meg at jeg kan stå i fare for å slutte å respirere e.l. ellers så er det dessverre min metode for å kunne fortsette å fly fremover.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/26436-ok/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Dette skriver du:

"må minst ta 15 - 20 mg. OG et par drammer før noe skjer...men det skremmer meg at jeg tar så mye, man vet jo aldri hvilke reaksjoner man får. men det virker jo ikke på meg...hva gjør jeg?"

Ut fra dette forstår jeg:

Du har prøvd det flere ganger

og

det virker ikke.

Derav slutter jeg:

Siden du har prøvd det flere ganger, vet du jo hvilke reaksjoner du får. Det har gått bra til nå, og du kommer ikke til å få respirasjonsstans i fremtiden heller. Det eneste du risikerer er å ikke få fly fordi du er for full.

Siden du har prøvd det flere ganger, men det ikke har noen virkning, er det ingen grunn til å fortsette å prøve det.

Da må du prøve andre alternativer. Jeg mener fortsatt at flyskrekkurs er det beste. Kanskje må du reise til et sentralt sted for å få hjelp. Dette er dog ikke noe uvanlig for å få helsehjelp i Norge. Dersom dette er et stort problem for deg, må du være villig til å gjøre en innsats for å bli kvitt problemet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/26436-ok/#findComment-108488
Del på andre sider

Gjest fnugg

Hei drun!

Vet det er lett å si, men jeg enig med Nhd om at flyskrekk kurs er eneste alternativ når du har prøvd beroligende og det ikke virket.

Slike kurs er visst ikke "uoverkommelige" dyre så vidt jeg har forstått. I tillegg er visst % for de som overvinner sin frykt veldig høy på disse kursene..

så kanskje verdt et forsøk?

vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/26436-ok/#findComment-108490
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...