keinstein Skrevet 31. januar 2007 Skrevet 31. januar 2007 det er sitat fra Bibelen Jakob 3,5: Slik er det også med tungen. Den er en liten kroppsdel, men kan skryte av sin store makt. Ja, en liten ild kan sette den største skog i brann! Tungens glatte bakside er gull verd - har jeg tydelig hørt mange ganger. Ja - den er glatt, og nå måtte alle kjenne etter om det er tlifelle, noen må også ut i speilet for å se. 0 Siter
Gjest Princess Peach Skrevet 31. januar 2007 Skrevet 31. januar 2007 Tungens glatte bakside er gull verd - har jeg tydelig hørt mange ganger. Ja - den er glatt, og nå måtte alle kjenne etter om det er tlifelle, noen må også ut i speilet for å se. Hehe, jeg visste det, men kjente etter likevel. 0 Siter
Tralla Skrevet 31. januar 2007 Skrevet 31. januar 2007 Rompa tror jeg også. Livmoren er vel ingen muskel? Eller? Jo livmora er glatt musklatur, som ikke er viljestyrt, slik som hjertet. Tverrstripet musklatur, som i armen er viljestyrt:-) 0 Siter
Gjest prust Skrevet 31. januar 2007 Skrevet 31. januar 2007 Jo livmora er glatt musklatur, som ikke er viljestyrt, slik som hjertet. Tverrstripet musklatur, som i armen er viljestyrt:-) Endelig en her som er enig med meg i at livmora er en muskel!!! Hmmm - men jeg ble ikke så veldig klok av denne tråden! Er rompemuskelen størst, og så livmora da - mener du? 0 Siter
asterix Skrevet 1. februar 2007 Skrevet 1. februar 2007 Rompa tror jeg også. Livmoren er vel ingen muskel? Eller? Selvfølgelig er livmora en muskel. 0 Siter
asterix Skrevet 1. februar 2007 Skrevet 1. februar 2007 livmora er et organ -ingen muskel. "Livmoren er en muskel på størrelse med en pære. På innsiden er den dekket av en slimhinne, denne støtes ut under menstruasjonen. Det er i livmoren det befruktede egget fester seg og fosteret vokser. Siden livmoren er en muskel, har den en unik evne til å utvide seg. En normal livmor veier ca 10 gram, ved full graviditet opptil 1,5 kg!" http://www.mso-bergen.no/index.php?artikkelid=23&back=1 0 Siter
Speak Skrevet 1. februar 2007 Skrevet 1. februar 2007 Nå vet jeg hva jeg skal si når det er damer i nærheten! OK? At de har en flott Gluteus Maximus?????? 0 Siter
keinstein Skrevet 1. februar 2007 Skrevet 1. februar 2007 OK? At de har en flott Gluteus Maximus?????? Jaaaaa! :-) Det kan muligens høres litt nerdete ut? 0 Siter
flisa Skrevet 1. februar 2007 Skrevet 1. februar 2007 "Livmoren er en muskel på størrelse med en pære. På innsiden er den dekket av en slimhinne, denne støtes ut under menstruasjonen. Det er i livmoren det befruktede egget fester seg og fosteret vokser. Siden livmoren er en muskel, har den en unik evne til å utvide seg. En normal livmor veier ca 10 gram, ved full graviditet opptil 1,5 kg!" http://www.mso-bergen.no/index.php?artikkelid=23&back=1 jøss! 0 Siter
Gjest prust Skrevet 1. februar 2007 Skrevet 1. februar 2007 Selvfølgelig er livmora en muskel. Da har jeg TO som støtter meg i at livmora er en muskel :-) Jeg trodde dette var barnelærdom, at livmora er enten DEN sterkeste eller en av de sterkeste musklene i kroppen! Har du noe synspunkt på det, Asterix? Om den er sterkere enn rompemuskelen altså? 0 Siter
Gjest Anatomen Skrevet 1. februar 2007 Skrevet 1. februar 2007 Jaaaaa! :-) Det kan muligens høres litt nerdete ut? Det har jeg sagt lenge. Det funker ikke. Har også sagt: "Det du har som dekker Pectoralis Major.. Wehee...!" Funker ikke det heller. 0 Siter
keinstein Skrevet 1. februar 2007 Skrevet 1. februar 2007 Det har jeg sagt lenge. Det funker ikke. Har også sagt: "Det du har som dekker Pectoralis Major.. Wehee...!" Funker ikke det heller. Funker bare på nerder. Det fins kvinnelige nerder også. Turnuskandidater, aldri sett så mange rare og uformelige personligheter. 0 Siter
Speak Skrevet 2. februar 2007 Skrevet 2. februar 2007 Jaaaaa! :-) Det kan muligens høres litt nerdete ut? Ja, det kan nok det *gliser* 0 Siter
keinstein Skrevet 2. februar 2007 Skrevet 2. februar 2007 Å, ja! Musearmen din.(Går det bra med den forresten?) Jeg trodde du hadde fått besvær etter å ha fanget for meget _firbente_ mus... Det arme museroblemet har fått nerdenavnet "Epykondylitt lateral", men det gjør ikke saken bedre. Da fikk jeg vondt i hodet i tillegg. Ellers er det sprøytet inn 2 ml binyrebarkhormon, kalt kortison. Med halvparten lokalbedøvelse. Smerten ble borte, men jeg mistenker den for å bare gjemme seg en stund. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.