Gå til innhold

Omgangssyke og smitte.

Anbefalte innlegg

hare1365380455
Skrevet

"Folk" vasker seg når noen ser, derfor oppstår illusjonen at mange fler vasker seg enn de gjør i

i "RL". Spør du 100 studenter, så sier 90% at de vasker seg hver gang, under kontrollerte forhold når de tror seg ikke sett, så er det bare hver 5.

Jeg vasker meg 4-5 ganger om dagen, og alltid når jeg kommer inn utenfra. Vasker alltid hender før jeg gjør noe i ansiktet nær munn og nese, f eks pusser tenner, eller med mat. Tannbørsten får en tur i resten av det kokende tevannet hver dag.

Jeg gjør som deg, men det med tannbørsten har jeg ikke hørt om før.

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

20

• hare1365380455

12

• Katt-ja

4

• meg__123!

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Har nå alltid hørt at det er mennene som er de store synderne her, da... Kanskje fordi de er vant med å kunne tisse hvorsomhelst,- f.eks. i skogen, veikanten osv. og der har de jo ikke vask,- så da blir det ikke fast rutine?

Dette er et tema jeg egentlig ikke vil tenke på... Velger å tro at de jeg kjenner, vasker seg ;-) Lever da i et dannet miljø :)

Påstandene er enkle å teste, det er bare å ta et stryk fra henda på alle som sier de nettopp har vaska seg. De er fulle av bakterier alle som en. Eller legg et såpeoppløselig sporstoff på hånda deres uten at de vet og se om det er vasket vekk etter 24 timer. I halvparten av tilfellene er det ikke det. Heller ikke etter at de har hatt sex, med seg selv eller andre.

Det er ca 15-20% sjanse for at du hilser på en som har onanert uten å vaske seg siden de gjorde det. Dessverre.

Skrevet

Duverden,- dette var vel litt i overkant ;-) Pass deg så du ikke tipper over...

Dessuten,- _litt_ bakterier er bra, det danner antistoffer, det.

Teoriene er alltid grusommere enn livet selv. men "normale" bakterier er ikke farlige i små mengder.

Ikke tenk på hodeputa di, og hva som er inni den.

Skrevet

Det blir vel mye mer enn fire - fem håndvaskinger pr dag? Hvis du regner med etter hvert toalettbesøk og håndvask før hvert måltid? :)

Enig. Det blir fler. Det er 4 hittil i dag.

Skrevet

Den har jeg ikke hørt om. Vi har noe som ligner en gelé som vi gnir i hendene.

Jeg bruker JIF når jeg har grisa fælt. Det blir så rent og mykt.

Skrevet

Teorien er at hvis du er sammen med mennesker i risikogrupper, dvs f eks har med mange barn eller fremmede å gjøre og ikke har tilstrekkelig hygiene, så kan de smitte hverandre med flere virus etter hverandre. Snørrete og uhygieniske folk kan smitte seg selv og andre så de går og snufser og med magesyke i månedsvis med virus etter virus. I teorien.

men har hvertfall aldri hørt om noen som har fått omgangssyke to ganger etter hverandre,,

Skrevet

Jeg gjør som deg, men det med tannbørsten har jeg ikke hørt om før.

Tannbørsten er rene farmen. Folk med halsesyke resmitter seg selv med den også.

Skrevet

Påstandene er enkle å teste, det er bare å ta et stryk fra henda på alle som sier de nettopp har vaska seg. De er fulle av bakterier alle som en. Eller legg et såpeoppløselig sporstoff på hånda deres uten at de vet og se om det er vasket vekk etter 24 timer. I halvparten av tilfellene er det ikke det. Heller ikke etter at de har hatt sex, med seg selv eller andre.

Det er ca 15-20% sjanse for at du hilser på en som har onanert uten å vaske seg siden de gjorde det. Dessverre.

Hehe... _Enkle_ å teste? Du er litt syk, du vet det? ;-)

Skrevet

men har hvertfall aldri hørt om noen som har fått omgangssyke to ganger etter hverandre,,

Det er ingenting som hindrer deg i å bli smittet av 7 ulike bakterier og 15 virus på rad eller alle på en gang. Da kan du bli veldig syk og kanskje dø. Det gjelder bare å oppsøke der de finnes, og få dem i seg :-)

Men heldigvis er det sjelden noen kommer forbi deg og dine saker og ting?

Skrevet

Teoriene er alltid grusommere enn livet selv. men "normale" bakterier er ikke farlige i små mengder.

Ikke tenk på hodeputa di, og hva som er inni den.

Joda, jeg kan godt tenke på hva som er inni/på hodeputen min :) Finnes ikke hysterisk for sånt.

Skrevet

Det er ingenting som hindrer deg i å bli smittet av 7 ulike bakterier og 15 virus på rad eller alle på en gang. Da kan du bli veldig syk og kanskje dø. Det gjelder bare å oppsøke der de finnes, og få dem i seg :-)

Men heldigvis er det sjelden noen kommer forbi deg og dine saker og ting?

snakker om omgangssyke her jeg..

hare1365380455
Skrevet

Tannbørsten er rene farmen. Folk med halsesyke resmitter seg selv med den også.

Tannbørsten skal vel kastes etter halsbetennelse.

Skrevet

Hehe... _Enkle_ å teste? Du er litt syk, du vet det? ;-)

Enkelt hvis noen gidder. På UIO er det stadig noen som gidder. Biologer og andre som griser med sånne saker. Sterilforsyningene er stdig ute og tester.

På APLAB ble de kraftig forskrekket da de fant bakterier som finnes bare på lik. Et bud fra en jernvarebutikk jobbet som likkjører på Ullevål på fritida. Han fikk aldri komme inn eller levere der mer, lab-folka fikk nesten hjerteslag stakkar.

Skrevet

snakker om omgangssyke her jeg..

Virus er virus. Finnes sikkert noen som både gir magesyke, blødninger, influensalignende - og dreper deg. På en gang.

Skrevet

Virus er virus. Finnes sikkert noen som både gir magesyke, blødninger, influensalignende - og dreper deg. På en gang.

det er det sikkert.

Skrevet

Tannbørsten skal vel kastes etter halsbetennelse.

Jau.

Autoklaver er vel ikke allemannseie, og kanskje børsten smelter?

hare1365380455
Skrevet

Jau.

Autoklaver er vel ikke allemannseie, og kanskje børsten smelter?

Autoklaver?

Uansett skal jo tannbørsten byttes ut av og til. :)

Skrevet

Autoklaver?

Autoklav er en diger trykkoker.

hare1365380455
Skrevet

Autoklav er en diger trykkoker.

Hehe, det finnes nok ikke i de fleste norske hjem.

Skrevet

Autoklaver?

Problemet er de allestednærværende "sporene". Alle strever med å kverke de seiglivete små svina. Noen av de tåler mer enn 100 grader C i timevis og er like godt i live etter 100 år i 40 graders kulde.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...