Gå til innhold

"Svar-til-meg"-gåten og felles server?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som de fleste her inne sikkert har fått med seg, så er det et problem at enkelte får andres "svar-til-meg" istedet for sine egne.

Jeg er kanskje den som har opplevd dette oftest, og da er det stort sett "tula" sine svar jeg har fått. Hun bor i samme område av landet som meg og jeg antar vi deler samme server? Jeg har også fått en annen doler sine svar, og hun er også fra et område i nærheten av meg.

En gang fikk jeg Dorte sine svar-til-meg (og hun mine tror jeg?), og vi bor i to ulike deler av landet, så akkurat her holder ikke teorien min mål, men...

Det kan også virke som om problemet oppstår dersom man er pålogget samtidig med den man får svar-til-meg-listen fra, men er usikker der...

Er det noen som kan dele litt tanker med meg her? Jeg er ikke noe datageni ;-)

Forøvrig vet jeg at webmaster har sett (ser?) på problemet, men ikke klarer å finne ut av det.

søndagsbarnet
Skrevet

Kanskje du er inne på noe der?

Selv har jeg nesten aldri opplevd å få andres lister, tror kanskje det har skjedd en gang for lenge siden.

Det er veldig rart det der, at det rammer deg hele tiden.

Er du sikker på at det ikke er knyttet til brukerkontoen din? har du prøvd å registrere ny konto?

Hva med å bytte teleleverandør (om det er serveren)? Litt drastisk tiltak kanskje. Dol burde klare å fikse dette med hjelp fra dataeksperter.

søndagsbarnet
Skrevet

Selv har jeg nesten aldri opplevd å få andres lister, tror kanskje det har skjedd en gang for lenge siden.

Er du sikker på at det ikke er knyttet til brukerkontoen din? har du prøvd å registrere ny konto?

Hva med å bytte teleleverandør (om det er serveren)? Litt drastisk tiltak kanskje. Dol burde klare å fikse dette med hjelp fra dataeksperter.

Og der stjal noen nicket mitt "søndagsbarn"...

Caloni Makaroni
Skrevet

Jeg har aldri opplevd det. Rart, det der.

Skrevet

Dette har skjedd også med flere dolere, så det er ikke bare meg (selv om jeg nok er den som opplever det oftest, men da bare i forhold til "tula").

Skifte levrandør er nok ikke aktuelt da jeg deler PC og alt med mannen i huset, og han hadde garantert syntes dette var drastisk bare for dols skyld;-)

Men jeg skal få hjelp av Ulvinnen til å endre brukernavn osv, så ser jeg om det kan hjelpe.

Jeg har også mistanke om at dete kun skjer med de som har bredbånd...

Skrevet

Jeg har aldri opplevd det. Rart, det der.

Bare vent ;-)

I starten følte jeg meg "tullete", for noen trodde jeg fleipa eller ikke skjønte bæret.. - helt til de opplevde det samme ;-)

Skrevet

Det er sikkert en bug i systemet, databaseapplikajonen som DOL bruker (PHP?). Noen må finne den, eller finne en prosedyremessig vei rundt.

Eller så tror de du tuller.

søndagsbarnet
Skrevet

Dette har skjedd også med flere dolere, så det er ikke bare meg (selv om jeg nok er den som opplever det oftest, men da bare i forhold til "tula").

Skifte levrandør er nok ikke aktuelt da jeg deler PC og alt med mannen i huset, og han hadde garantert syntes dette var drastisk bare for dols skyld;-)

Men jeg skal få hjelp av Ulvinnen til å endre brukernavn osv, så ser jeg om det kan hjelpe.

De fleste har vel bredbånd nå? Da kan det jaggu teoretisk skje med mange!

Bra du sier ifra ihvertfall.

Det kan hende det skjer mange uten at de sier ifra, at de sitter der med kaffen å koser seg og snoker. ;)

søndagsbarnet
Skrevet

Bare vent ;-)

I starten følte jeg meg "tullete", for noen trodde jeg fleipa eller ikke skjønte bæret.. - helt til de opplevde det samme ;-)

Du har ikke noe spessielt, ekstrautstyr pga jobben eller noe i oppkoblingen din da? et eller annet som gjør at systemet ditt er annerledes på en måte? hmmm...noe du aldri har tenkt over, før det går opp et lys nuh, i dette øyeblikk?

Skrevet

Du har ikke noe spessielt, ekstrautstyr pga jobben eller noe i oppkoblingen din da? et eller annet som gjør at systemet ditt er annerledes på en måte? hmmm...noe du aldri har tenkt over, før det går opp et lys nuh, i dette øyeblikk?

Lite sannsynlig. Den s k spørringen og rapporteringen foregår på DOL, og sendes som en ferdig side til maskinen din.

Caloni Makaroni
Skrevet

Bare vent ;-)

Jeg har vært her i fireogethalvt år uten at det skjer, men det kan jo være ;)

Skrevet

Derfor er det vanskelig å tro. Sikkert en feil i hodet til togli?

:-)

Programmerere tror ikke på julenisser.

søndagsbarnet
Skrevet

Hvilken oppkopling har du Caloni?

Caloni Makaroni
Skrevet

Gudene veit. Jeg putter kabelen i veggen, og det er det eneste jeg trenger å ha med internettforbindelsen her i huset å gjøre ;)

Skrevet

Jeg har bredbånd, men det har aldri skjedd til meg.

Skrevet

Men nå er det jo også sånn at jeg får "togli" sine svar-til-meg! Og jeg har ikke noen spesiell oppkobling til pc`en. Bare helt ordinær hjemme-pc koblet til bredbånd!

Eneste vi har til felles er at vi bor ganske nærme hverandre.

Skrevet

Det er sikkert en bug i systemet, databaseapplikajonen som DOL bruker (PHP?). Noen må finne den, eller finne en prosedyremessig vei rundt.

Eller så tror de du tuller.

Snakk norsk da vel ;-)

Skrevet

Bare pass deg nå ;-)

Skrevet

Det kunne kanskje vært interessant å vite, ja...

Skrevet

Derfor er det vanskelig å tro. Sikkert en feil i hodet til togli?

:-)

Programmerere tror ikke på julenisser.

Pøh!!

Gå inn på webmastersiden og sjekk alle de andre som har klaga på feilen! Så det så ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...