Gå til innhold

Vet ikke hva dette heter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når det er like før man sovner

(har sovnet), så rykker kroppen til, en fot,arm eller hele kroppen, kjempe ekkelt å se på syns jeg.

Er det noe man kan gjøre for å slippe dette?

Skrevet

Jeg husker ikke hva det heter, men jeg leste en plass at det stammer i fra den tiden vi bodde og sov i trærne... Skulle forhindre at vi datt ned til rovdyrene!

:o)

Skrevet

Jeg husker ikke hva det heter, men jeg leste en plass at det stammer i fra den tiden vi bodde og sov i trærne... Skulle forhindre at vi datt ned til rovdyrene!

:o)

He he skal formidle dette videre!

:)))

Skrevet

Sånne søvnrykk kan være kraftige ja. Det er en utlading av overskudds energi, har jeg lært. Hva du kan gjøre med det, tja..ikke lett å svare på. Litt sengegymnastikk kanskje? :)

Skrevet

Det er jo når man detter ned fra fortauskanten akkurat i det man skal sovne det, hehe. Skjer stadig vekk med meg og. Hvor kommer disse fortauskantene fra tro? ;-P

Skrevet

Det er jo når man detter ned fra fortauskanten akkurat i det man skal sovne det, hehe. Skjer stadig vekk med meg og. Hvor kommer disse fortauskantene fra tro? ;-P

Husker de sa at det var voksesmerter når jeg var yngre :)))))

Skrevet

Sånne søvnrykk kan være kraftige ja. Det er en utlading av overskudds energi, har jeg lært. Hva du kan gjøre med det, tja..ikke lett å svare på. Litt sengegymnastikk kanskje? :)

:))))

Ok, ett logisk svar det!

Skrevet

Leste en gang i ilustrert vitenskap at akkurat i det musklene slapper helt av kan man rykke til.

Skrevet

Fortauskanter, altså? Jeg sykler på skyer, jeg og plutselig detter jeg ned. Blir litt som i tegnefilmene der figuren innser at det er et stup rett ned og i samme øyeblikk raser det nedover. Eller jeg sklir og detter bakover. Pussig fenomen.

Gjest nicole-85
Skrevet

He he skal formidle dette videre!

REM søvn heter det.

Står for random eye movement.

tror ikke du kan gjøre så mye med det.:)

Skrevet

Fortauskanter, altså? Jeg sykler på skyer, jeg og plutselig detter jeg ned. Blir litt som i tegnefilmene der figuren innser at det er et stup rett ned og i samme øyeblikk raser det nedover. Eller jeg sklir og detter bakover. Pussig fenomen.

haha så morsomt!

Ja, det er alltid fortauskanter. Som jeg på forunderlig vis tråkker feil på så jeg plutselig detter rett ned. Og så er de alltid så høye de fortauskantene.

Merkelig fenomen ja, helt enig!

Skrevet

Mammaen min påstå hardnakket at når vi drømte om å dette ned ei trapp, vokste vi.

(Jeg drømte ikke om det så ofte, jeg, så jeg ble bare 148 cm lang).

Skrevet

REM søvn heter det.

Tusen takk for svar!

Søke litt på dette:)))

Skrevet

Mammaen min påstå hardnakket at når vi drømte om å dette ned ei trapp, vokste vi.

(Jeg drømte ikke om det så ofte, jeg, så jeg ble bare 148 cm lang).

Skrevet

haha så morsomt!

Ja, det er alltid fortauskanter. Som jeg på forunderlig vis tråkker feil på så jeg plutselig detter rett ned. Og så er de alltid så høye de fortauskantene.

Merkelig fenomen ja, helt enig!

Jeg har mange varianter, jeg. Men den som har satt seg fast, var da jeg raste i full fart nedover en bakke på den slitte, arva, blå gamle trehjulssykkelen min. Mao. sikker 25 år sidn jeg drømte det, men det gjorde SKIKKELIG inntrykk :o)

Syns for øvrig det er ubehagelig når det skjer, men veldig deilig etterpå. Fullstendig avslappet og søvnig...

Skrevet

REM søvn heter det.

Rapid Eye Movement, ja..

Skrevet

Det kalles myokloni og betyr muskelkramper.

Det er noe alle har og det er helt normalt. Tror ikke det er så mye man kan får gjort med det.

Skrevet

REM søvn heter det.

Tror nok du har misforstått noe her... REM-søvn er noe helt annet.

Skrevet

Det kalles myokloni og betyr muskelkramper.

Det er noe alle har og det er helt normalt. Tror ikke det er så mye man kan får gjort med det.

Takk!

Skal søke litt å se:))))

Gjest milliee
Skrevet

Husker de sa at det var voksesmerter når jeg var yngre :)))))

jau bættere...hadde ille voksesmerter i anklene da jeg var liten... ofte! Så hvorfor er jeg bare 159 ??

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...