Gå til innhold

Vurderer å emigrere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er jo der de overlevende etter mytteriet på bounty flyttet. I mange år hadde de utrolig liten klontakt med resten av verden. En svært isolert øy! Tror det kan være OK der!

Men bredbånd - da menneske!

Jeg må ha bredbånd! Det er ikke det samme som tønnebånd.

• Svar 77
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

31

• Dorthe

7

• Piraye

7

• jubalong70

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Men bredbånd - da menneske!

Jeg må ha bredbånd! Det er ikke det samme som tønnebånd.

Men de har en radistasjon!

Tror forresten at det er mer sivilisert nå.

Skrevet

Nederland.

IIIIK.

Nederlenderne flytter jo selv fra landet. 1500 kom hit i fjor. 20 tusen til USA, nesten hele IT-eliten.

I Norge flytter vi fra bydeler, i Sverige fra byer, og i Nederland fra landet.

Skrevet

Ikke dumt.

Tyrkia sier en annen. Men det er et usivilisert land med tvilsomme menneskerettigheter og korrupsjon.

Tja, tror Tyrkia hadde kommet langt ned på min liste. Tyrkia er litt tvilsom.

Hvordan er det med de østblokklandene? Prisnivået der? Moldova fx?

Eller der nede i Albania, Serbia, Makedonia, Bonsia?

Gjest hehehehe
Skrevet

Bare prøv, så finner du ut hvordan det oppleves å være innvandrer selv!

Og så til Sverige da, med klodens høyeste skattetrykk! :-)

Skrevet

Tja, tror Tyrkia hadde kommet langt ned på min liste. Tyrkia er litt tvilsom.

Hvordan er det med de østblokklandene? Prisnivået der? Moldova fx?

Eller der nede i Albania, Serbia, Makedonia, Bonsia?

Jeg har vært i Skopje i Makedonia. Det er nesten bare mafia.

Skrevet

Bare prøv, så finner du ut hvordan det oppleves å være innvandrer selv!

Og så til Sverige da, med klodens høyeste skattetrykk! :-)

Sverige har ikke arveavgifter, og ikke dokumentavgifter.

Jeg skal betale skatt, har ikke kone, er ikke arbeidsledig, skal ikke ha barna mine på skole, er ikke syk, krever ingen særbehandling, skal ikke ha trygd og trenger ikke språkopplæring. Så noen -vanlig- innvandrer er jeg nok ikke.

Skrevet

Jeg har vært i Skopje i Makedonia. Det er nesten bare mafia.

Midt og sør-amerika da? Afrika?

Skrevet

IIIIK.

Nederlenderne flytter jo selv fra landet. 1500 kom hit i fjor. 20 tusen til USA, nesten hele IT-eliten.

I Norge flytter vi fra bydeler, i Sverige fra byer, og i Nederland fra landet.

Joda, Nederland er overbefolket. MEn det er samtidig utrolig sjarmerende. Det finnes fantastiske steder der man ikke bor oppå hverandre. Det er nyyyydelige strender.

Sukk, lengter.....

Skrevet

Jeg vurderer å søke politisk asyl i USA. Jeg vil klare meg bra på trygda mi der, ikke sant?

Skrevet

Midt og sør-amerika da? Afrika?

"LENGST MULIG VEKK! Moooooaaaahahahahaaaa!"

Var den en her som sa.

Trenger ikke fiender når jeg har slike venner.

Skrevet

Jeg vurderer å søke politisk asyl i USA. Jeg vil klare meg bra på trygda mi der, ikke sant?

Du får helt sikkert opphold, og i hvert fall om du har en kvalifikasjon de trenger.

Skrevet

"LENGST MULIG VEKK! Moooooaaaahahahahaaaa!"

Var den en her som sa.

Trenger ikke fiender når jeg har slike venner.

LOL. Noen som er lei av kveruleringene dine?

Vel det var uansett lite gjennomtenkt for da måtte du uansett først overtales til å dra til en plass UTEN bredbånd. Lite gjennomtenkt, og da er det sikkert noen som irriteres av kveruleringene dine fordi de ikke klarer å tenke gjennom det.

Hæ?

Skrevet

Bolig er svindyrt i byene. Men veldig billig på landet. Mat koster omtrent det samme.

Skrevet

Du får helt sikkert opphold, og i hvert fall om du har en kvalifikasjon de trenger.

Jeg hadde ikke planlagt å jobbe da, tror ikke jeg kommer under de lovene at jeg har rett på arbeid men det kan jo hende.

Skrevet

Vel det var uansett lite gjennomtenkt for da måtte du uansett først overtales til å dra til en plass UTEN bredbånd. Lite gjennomtenkt, og da er det sikkert noen som irriteres av kveruleringene dine fordi de ikke klarer å tenke gjennom det.

Hæ?

Jeg er ikke kverulant. Mitt kall er ei at svare, kun at spørge. "Prinsippielt utfordrende personlighet" er ordet.

De syns Galapagos er bra, "Sammen med de andre øglene! Mooooaaaahahahaha"

Her trengs en diger dott pussegarn.

Skrevet

Hæ?

Jeg er ikke kverulant. Mitt kall er ei at svare, kun at spørge. "Prinsippielt utfordrende personlighet" er ordet.

De syns Galapagos er bra, "Sammen med de andre øglene! Mooooaaaahahahaha"

Her trengs en diger dott pussegarn.

Skrevet

Bolig er svindyrt i byene. Men veldig billig på landet. Mat koster omtrent det samme.

Det er i hvert fall mye billigere å bygge hus enn her, jeg kan jo få det palasset hvis jeg selger leiligheten min.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...