Gå til innhold

Vurderer å emigrere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde ikke planlagt å jobbe da, tror ikke jeg kommer under de lovene at jeg har rett på arbeid men det kan jo hende.

Norske er populære arbeidstakere, og har du jobb, så går det helt greit. Å få greencard er litt verre.

• Svar 77
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

31

• Dorthe

7

• Piraye

7

• jubalong70

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Norske er populære arbeidstakere, og har du jobb, så går det helt greit. Å få greencard er litt verre.

Men det er jo derfor jeg skal søke på asyl, slik at jeg får greencard :o)

Skrevet

Men det er jo derfor jeg skal søke på asyl, slik at jeg får greencard :o)

Asyl? Asylum? Galehus?

Skrevet

Joda, Nederland er overbefolket. MEn det er samtidig utrolig sjarmerende. Det finnes fantastiske steder der man ikke bor oppå hverandre. Det er nyyyydelige strender.

Sukk, lengter.....

Overbefolket av nykommere fra koloniene. Uten bokultur eller integreringsvilje. De har tatt med seg landet sitt og innrettet seg akkurat som hjemme. Med slumbyer, kriminalitet og det hele. IT-folk tar også med seg foreldrene og naboene sine samtidig. Hele nabolag flytter på en gang. Det er litt ekstremt.

Skrevet

Jeg er ikke kverulant. Mitt kall er ei at svare, kun at spørge. "Prinsippielt utfordrende personlighet" er ordet.

De syns Galapagos er bra, "Sammen med de andre øglene! Mooooaaaahahahaha"

Her trengs en diger dott pussegarn.

Hehhe. "Prinsippielt utfordrende personlighet." Ja, man lærer ikke noe om man ikke lurer på noe.

Men altså, Alaska er garantert billig. Cuba? Folk emigrere jo derfra i hopetall, så det må jo være en god del ledig der?

Skrevet

Jeg vurderer å søke politisk asyl i USA. Jeg vil klare meg bra på trygda mi der, ikke sant?

Ja, det tror jeg du gjør :o)

Skrevet

Det er i hvert fall mye billigere å bygge hus enn her, jeg kan jo få det palasset hvis jeg selger leiligheten min.

Ja, særlig hvis du velger et litt mindre populært område. Kunne igrunnen vært artig å bodd der et par år :-)

Skrevet

Joda, Nederland er overbefolket. MEn det er samtidig utrolig sjarmerende. Det finnes fantastiske steder der man ikke bor oppå hverandre. Det er nyyyydelige strender.

Sukk, lengter.....

Jo da, strendene er upåklagelige. Et koselig land, men kunne aldri ha tenkt å bo der. Altfor tett og ingen steder å dra på tur, bortsett fra på strendene :-)

Skrevet

Italia, nordlige del og ved kysten eller ved en av de store innsjøene.

Skrevet

Ja, særlig hvis du velger et litt mindre populært område. Kunne igrunnen vært artig å bodd der et par år :-)

Jeg kunne faktisk tenkt meg det men jeg vil ikke ha med meg minstemann. Han har det bedre her og jeg vil ikke ta ham for langt unna faren.

Skrevet

Hehhe. "Prinsippielt utfordrende personlighet." Ja, man lærer ikke noe om man ikke lurer på noe.

Men altså, Alaska er garantert billig. Cuba? Folk emigrere jo derfra i hopetall, så det må jo være en god del ledig der?

En kollega var på Cuba nå. Skuffelse. Stor.

Jeg lurte på Venezuela.

Skrevet

Italia, nordlige del og ved kysten eller ved en av de store innsjøene.

Al Faz del Pi?

Men de snakker ikke spansk der. Har lyst til å lære spansk, men da må jeg være et sted de snakker katalansk, slik vi lærer på skolen.

Skrevet

Hvis du er frisør eller murer kan du nok ikke emigrere.

Men hvis du kan jobbe via nettet, vil jeg anbefale USA...God's own country.

Skrevet

En kollega var på Cuba nå. Skuffelse. Stor.

Jeg lurte på Venezuela.

Tja, er jo mange småland der som ikke er naturlige turistmål og dermed skrur opp div priser. Columbia, Peru, Bolivia. Guatemala. World of opportunities!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...