Gå til innhold

Vurderer å emigrere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis du er frisør eller murer kan du nok ikke emigrere.

Men hvis du kan jobbe via nettet, vil jeg anbefale USA...God's own country.

Ja.

• Svar 77
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

31

• Dorthe

7

• Piraye

7

• jubalong70

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Ja.

Det er fint om du ikke er så kortfattet i din konversasjon. Jeg skjønner ikke hva du mener.

Skrevet

Det er fint om du ikke er så kortfattet i din konversasjon. Jeg skjønner ikke hva du mener.

USA er bra. Men det er litt langt unna, og boligpriser på fornuftige steder med fornuftig standard er ikke billig i byen. Dyrere enn i Norge.

Et østblokkland er kanskje best. Jeg skal sjekke Praha, men det er språket som skremmer litt.

Sverige er kanskje like greit. Må sjekke skattebetingelser. Kompis har lyst til å starte norsk dataskole, webhotell og databutikk i Spania for pensjonister og langtidsferierende helseturister, kanskje det er noe for meg også.

Skrevet

Overbefolket av nykommere fra koloniene. Uten bokultur eller integreringsvilje. De har tatt med seg landet sitt og innrettet seg akkurat som hjemme. Med slumbyer, kriminalitet og det hele. IT-folk tar også med seg foreldrene og naboene sine samtidig. Hele nabolag flytter på en gang. Det er litt ekstremt.

Nå, nå, Nederland er mer enn Amsterdam og Rotterdam vet du!

Skrevet

Jo da, strendene er upåklagelige. Et koselig land, men kunne aldri ha tenkt å bo der. Altfor tett og ingen steder å dra på tur, bortsett fra på strendene :-)

Litt enig. Men det finnes flotte skogområder der man kan gå på tur. Og drar man til øyene utenfor Friesland er det flott turterreng der også, og mye mindre folk.

Skrevet

Nå, nå, Nederland er mer enn Amsterdam og Rotterdam vet du!

Schiphol?

Skrevet

Schiphol?

He, he. Badhoevedorp der Schiphol ligger er jo en ganske liten by. Men den er nok alt for nær A.dam til å regnes som et sted med lite folk.

Men det er klart, vil du gå tur så kan du gå laaaaaangt på Schiphol...

Skrevet

He, he. Badhoevedorp der Schiphol ligger er jo en ganske liten by. Men den er nok alt for nær A.dam til å regnes som et sted med lite folk.

Men det er klart, vil du gå tur så kan du gå laaaaaangt på Schiphol...

Jeg har gått gnagsår på meg der. Midt under foten.

Gjest hehehehe
Skrevet

Sverige har ikke arveavgifter, og ikke dokumentavgifter.

Jeg skal betale skatt, har ikke kone, er ikke arbeidsledig, skal ikke ha barna mine på skole, er ikke syk, krever ingen særbehandling, skal ikke ha trygd og trenger ikke språkopplæring. Så noen -vanlig- innvandrer er jeg nok ikke.

Om du arver en person bosatt i Norge, må du likevel betale arveavgift til den norske staten.

Forøvrig er mye av det du skriver om deg selv (har ikke kone, ikke arbeidsledig, skal ikke ha barna på skole, ikke syk, krever ingen særbehandling, trenger ikke språkopplæring) felles for mange innvandrere i Norge. Mange greier seg med engelsk og plukker opp norsk etter hvert. Typiske innvandere klarer godt. Skal noen innvandrere klandres for at de trenger trygd i Norge i en overgangsperiode? Du kan også bli syk i Sverige og trenge trygd. Du trenger ikke ro for min skyld, Keinstein! ;-)

Skrevet

Jeg har gått gnagsår på meg der. Midt under foten.

Tror deg så gjerne!

Skrevet

Om du arver en person bosatt i Norge, må du likevel betale arveavgift til den norske staten.

Forøvrig er mye av det du skriver om deg selv (har ikke kone, ikke arbeidsledig, skal ikke ha barna på skole, ikke syk, krever ingen særbehandling, trenger ikke språkopplæring) felles for mange innvandrere i Norge. Mange greier seg med engelsk og plukker opp norsk etter hvert. Typiske innvandere klarer godt. Skal noen innvandrere klandres for at de trenger trygd i Norge i en overgangsperiode? Du kan også bli syk i Sverige og trenge trygd. Du trenger ikke ro for min skyld, Keinstein! ;-)

Jeg driver ikke med skattesnyteri, henter ikke kone fra hjemlandet som trenger ytelser, forlanger ikke religiøse bygg, truer ikke landets inbyggere eller kvinner, terroriserer ikke min egne landsmenn, sender troig ikke pengene ut av landet, skaper ikke paralellsamfunn. Vil trolig etter en stund ansette landets egne innbyggere eller tilby dem opplæring i nye næringsmuligheter som lett, med små investeringer gjøre dem i stand til å tjene penger.

Gjest bil-Bettina
Skrevet

jeg har emmigrert til Sverige! Har bodd her i 3mnd nå og stortrives!

Gjest girasol
Skrevet

Så trist å emigrere bare til Sverige da! Nei skulle jeg emigrert skulle jeg gjort det skikklig :) Argentina kanskje?

Gjest girasol
Skrevet

Al Faz del Pi?

Men de snakker ikke spansk der. Har lyst til å lære spansk, men da må jeg være et sted de snakker katalansk, slik vi lærer på skolen.

Lærer du catalán på skolen?? Du mener gjerne kasiljansk (castellano)...? Og det snakker de i Alfaz Del Pi - men det er siste stedet jeg ville bosatt meg i Spania - da hadde jeg heller emigrert til Sverige likevel ;-)

Gjest girasol
Skrevet

Jeg driver ikke med skattesnyteri, henter ikke kone fra hjemlandet som trenger ytelser, forlanger ikke religiøse bygg, truer ikke landets inbyggere eller kvinner, terroriserer ikke min egne landsmenn, sender troig ikke pengene ut av landet, skaper ikke paralellsamfunn. Vil trolig etter en stund ansette landets egne innbyggere eller tilby dem opplæring i nye næringsmuligheter som lett, med små investeringer gjøre dem i stand til å tjene penger.

Så heldig du er keinstein, som er født under en heldig stjerne, i et av verdens rikeste land, med mulighetene servert på sølvfat fra barnsben av :) Ja du blir en god innvandrer du... sånne skulle vi hatt flere av!

(Du provoserer en gråstein av og til syns jeg ;-))

Skrevet

Lærer du catalán på skolen?? Du mener gjerne kasiljansk (castellano)...? Og det snakker de i Alfaz Del Pi - men det er siste stedet jeg ville bosatt meg i Spania - da hadde jeg heller emigrert til Sverige likevel ;-)

Det er nok det jeg mener, men en som pleier være der sier at hun ikke forstår dem. Hun har lært mye spansk på skolen. De forstår henne hvis hun snakker langsomt, med hun forstår ikke dem.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...