Gå til innhold

Sønnen i huset

Gjest Jammen en dårlig ide med familie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør man når sønnen i huset er ansatt i samme firma som foreldrene har og han gjør en så dårlig jobb at hadde det vært en av oss andre ansatte ville vi fått klar beskjed om hvordan det burde være. Lange pauser, lite tilstedeværelse osv..

Reglene bør vel være like for alle? Men det er en ubehagelig situasjon for oss som nå har gått mektig lei.

Skrevet

Når de eier firmaet, så ville jeg bare slutta. Det gjorde jeg.

Skrevet

Når de eier firmaet, så ville jeg bare slutta. Det gjorde jeg.

Er jo ikke keen på det. Vi må jo ta det opp. Men i en liten, personlig bedrift er det ikke så lett. Vil bare at alt skal ordne seg!

Trodde egentlig at man var ekstra forsiktig når det gjaldt egne barn. Og at barna i huset også er ekstra påpasselige med å gjøre en like god jobb som de andre.

Skrevet

Er jo ikke keen på det. Vi må jo ta det opp. Men i en liten, personlig bedrift er det ikke så lett. Vil bare at alt skal ordne seg!

Trodde egentlig at man var ekstra forsiktig når det gjaldt egne barn. Og at barna i huset også er ekstra påpasselige med å gjøre en like god jobb som de andre.

Hadde jeg vært foreldrene, så hadde jeg passa på det ja. Jeg ville ikke tilatt adferd som terger verdifulle ansatte i min bedrift.

Skrevet

Hadde jeg vært foreldrene, så hadde jeg passa på det ja. Jeg ville ikke tilatt adferd som terger verdifulle ansatte i min bedrift.

Takk for svar. Bra det ikke bare er meg som mener det. Til slutt sprekker man bare, og da blir alt værre. Bedre å ta det mens sinnet er under kontroll. Får håpe hun tar det pent.

Skrevet

Takk for svar. Bra det ikke bare er meg som mener det. Til slutt sprekker man bare, og da blir alt værre. Bedre å ta det mens sinnet er under kontroll. Får håpe hun tar det pent.

Dere bør komme samtidig alle sammen og snakke om det. Avtal hvem som skal snakke, og si i fra at dere trakk lodd om oppgaven. Det gjorde vi. Det hjalp ikke da men. Sønen ble dritsur, that's it.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Det er ikke uten grunn at utrykket "Pappa-gutt" har dukket opp.

Jeg har vært i en liten bedrift, der det var tre sønner til eieren som liksom jobbet. De tok seg røykepauser hele tiden og unnlot å gjøre sine arbeidsoppgaver. Veldig irriterende og ødeleggende for miljøet siden det var så synlig.

Skrevet

Du får trøste deg med at om firmaet går konkurs, så får dere likevel den lønna dere har til gode. Sønnen får ikke noe!

Jeg kjenner ikke akkurat reglene, men noen jeg kjenner oplevde det for en del år siden.

Skrevet

Det er ikke uten grunn at utrykket "Pappa-gutt" har dukket opp.

Jeg har vært i en liten bedrift, der det var tre sønner til eieren som liksom jobbet. De tok seg røykepauser hele tiden og unnlot å gjøre sine arbeidsoppgaver. Veldig irriterende og ødeleggende for miljøet siden det var så synlig.

Ja, det er lett å lure seg unna når man står til ansvar for mor og far. Kan bare ikke forstå det i forhold til resten av oss ansatte.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...