Gå til innhold

Bryllup..ikke i kirken..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Samboeren min er ikke medlem av statskirken, og vi ønsker å gifte oss utenom statskirken. Men ikke på et kontor..

Er det noe gjennom det humanitære? (Usikker på om det skrives slik.. men håper dere forstår!)

Jeg kunne kanskje tenkt meg et bryllup utendørs ;)

Tar imot forslag :)

Skrevet

Du kan gifte deg hvor som helst, men du må til noen som har rett til å vie etterpå hvis du bruker en seremonimaker som ikke har det, eller det skjer i utlandet. Las Vegas er gøy.

Skrevet

HEF har lokaler ihvertfall, skal se om jeg finner en link til deg.

Her er den:

http://www.HEF.no/

Gå inn på Seremonier, og så Vigsel. Så finner du info. Det står bl.a.

"Om seremonien

Den humanistiske vigselsseremonien bekrefter den juridiske og etiske avtalen brudeparet inngår med hverandre og med samfunnet. Seremoniens praktiske innhold utformes i samarbeid med paret og kan foregå på ulike steder - gjerne et sted eller egnet lokale som paret har et personlig forhold til. Sentralt i seremonien er vigselserklæringen og en personlig tale til paret. Andre innslag kan være dikt, musikk og kulturinnslag. Det er ingen religiøse innslag i Humanistisk vigsel. "

Gjest ikke signatur i dag
Skrevet

Vigsler kan være

* prest i Den norske kirke

* forstander i et registrert trossamfunn som har fått godkjent formen for vigsel

* seremonileder i livssynssamfunn som mottar tilskudd og har fått godkjent formen for vigsel

* notarius publicus, dvs. tingrettdommer eller byfogd

* norske utenrikstjenestemenn ved enkelte norske ambassader i utlandet

* enkelte norske sjømannsprester i utlandet

http://www.norge.no/emne/samfunn.asp?id=121

Skrevet

Det er så sabla teit med uttrykket "humanistisk vielse!" - -som om alle andre er groteske.;D

Haha, ja, du sier noe.

Skrevet

Du kan gifte deg hvor som helst, men du må til noen som har rett til å vie etterpå hvis du bruker en seremonimaker som ikke har det, eller det skjer i utlandet. Las Vegas er gøy.

Ja! Sånn vil jeg gjøre det. Et lite wedding chapel, med en nedslitt Elviskopi som vigselsmann. Kona hans skal også være ei sjuske som lusker rundt der.

Og musikken skal være Hammond-orgel på boks, og det lukter gammel fyll av både Elvis og kjerringa.

Midt oppe i dette skal min elskede og jeg gifte oss.

Ingen andre skal være til stede.

Jeg skal ikke ha brudekjole, heller noe billig rosa.

Alt skal være billig og juggelaktig unntatt vår kjærlighet, som er sterk og ekte.

Etterpå går vi ut og drikker øl og spiser burger.

Skrevet

Ja! Sånn vil jeg gjøre det. Et lite wedding chapel, med en nedslitt Elviskopi som vigselsmann. Kona hans skal også være ei sjuske som lusker rundt der.

Og musikken skal være Hammond-orgel på boks, og det lukter gammel fyll av både Elvis og kjerringa.

Midt oppe i dette skal min elskede og jeg gifte oss.

Ingen andre skal være til stede.

Jeg skal ikke ha brudekjole, heller noe billig rosa.

Alt skal være billig og juggelaktig unntatt vår kjærlighet, som er sterk og ekte.

Etterpå går vi ut og drikker øl og spiser burger.

Ah.

Et rølpebryllup?

Gjest gleder oss!
Skrevet

Vi gifter oss ute i regi av humanetisk forbund om et par uker.

Skrevet

Vi gifter oss ute i regi av humanetisk forbund om et par uker.

Så spennende da. Heldig dere. Vårt bryllup blir nok ei stund fram i tid. Men planlegg kan man nå gjøre :D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...