Gå til innhold

Det blir aldri tomt!

Anbefalte innlegg

Gjest Princess Peach
Skrevet

Er så tett i nesen for tida, og merker litt lette smerter under høyre øye.

Hva er best for å unngå bihulebetennelse: Snyte seg eller "kjøre heis"?

Hver gang jeg snyter meg tar det bare ett minutt før jeg må blåse igjen, og det som kommer ut er gulgrønt.

Skrevet

Snyt deg, få det ut!

Hvis det allerede har satt seg i bihulene kan også tablettene Rinexin hjelpe (det er ikke antibiotika). Det har hjulpet meg tidligere når jeg har hatt begynnende bihulebetennelse.

Gjest ikke kjør heis
Skrevet

Kjøre heis er ikke bra, du må få gørra ut, gjerne holde oppe med nesespray, helst bare saltvann, eller sånnt nesehorn med saltvann til å skylle med.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Kjøre heis er ikke bra, du må få gørra ut, gjerne holde oppe med nesespray, helst bare saltvann, eller sånnt nesehorn med saltvann til å skylle med.

Bruker barne-nesespray.

Får bare fortsette å snyte meg da. :)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Snyt deg, få det ut!

Hvis det allerede har satt seg i bihulene kan også tablettene Rinexin hjelpe (det er ikke antibiotika). Det har hjulpet meg tidligere når jeg har hatt begynnende bihulebetennelse.

Jeg blåser i vei!

Er Rhinexin reseptfritt?

Skrevet

Jeg blåser i vei!

Er Rhinexin reseptfritt?

Dessverre nei. Var ikke det dengang i alle fall. Du kan jo sjekke på felleskatalogen.no (og det staves uten h)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Dessverre nei. Var ikke det dengang i alle fall. Du kan jo sjekke på felleskatalogen.no (og det staves uten h)

Ok, takk. :)

Tror jeg bare avventer, orker ikke å gå til legen med dette før det blir noe "skikkelig".

Skrevet

Ok, takk. :)

Tror jeg bare avventer, orker ikke å gå til legen med dette før det blir noe "skikkelig".

Bare ikke drøy det altfor lenge hvis det sitter veldig i bihulene. Visstnok så øker faren da for å få kronisk bihulebetennelse.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Bare ikke drøy det altfor lenge hvis det sitter veldig i bihulene. Visstnok så øker faren da for å få kronisk bihulebetennelse.

Nei, tror bare det er sårt fordi jeg har blåst litt for hardt.

Skrevet

Nesespray + nesespray mange ganger om dagen og paracet eller en resept på Rhineksin så du slipper å gå på antibiotika.

Spis masse hvitløk også.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Nesespray + nesespray mange ganger om dagen og paracet eller en resept på Rhineksin så du slipper å gå på antibiotika.

Spis masse hvitløk også.

Nesespray tar jeg, men vil ikke gå til legen riktig ennå. Tror bare det er sårt fordi jeg har blåst så mye. :)

Skrevet

Nei, tror bare det er sårt fordi jeg har blåst litt for hardt.

God bedring til oss begge da! :)

Kleenex Balsam er i alle fall en velsignelse når man har det sånn...

Og i dag har jeg funnet nesespray som er grei å bruke for gravide også (Zymelin, måtte bare jobbe litt for å huske hva jeg hadde blitt tipset om tidligere), så nå kan det hende jeg får sove litt bedre i natt...

Skrevet

legene anbefaler nå å kjøre heis.

Gjest Princess Peach
Skrevet

God bedring til oss begge da! :)

Kleenex Balsam er i alle fall en velsignelse når man har det sånn...

Og i dag har jeg funnet nesespray som er grei å bruke for gravide også (Zymelin, måtte bare jobbe litt for å huske hva jeg hadde blitt tipset om tidligere), så nå kan det hende jeg får sove litt bedre i natt...

Åh, så bra. :)

Skulle hatt Kleenex balsam jeg også, Torky er ikke akkurat snill mot nesen! Hehe. Men jeg fant iallfall en dorull istedet, det er jo litt bedre.

Skrevet

Åh, så bra. :)

Skulle hatt Kleenex balsam jeg også, Torky er ikke akkurat snill mot nesen! Hehe. Men jeg fant iallfall en dorull istedet, det er jo litt bedre.

Huff, alt annet papir enn Kleenex Balsam er tortur. Selv vanlig Kleenex...

Heldigvis hamstret jeg litt i går da jeg var ute, samt at mannen min kjøpte mer når han måtte shoppe litt for meg tidligere i ettermiddag (bl.a. den nesesprayen).

Huff, gleder meg til jeg blir frisk, dette er slitsomt og kjipt...

Skrevet

legene anbefaler nå å kjøre heis.

Tuller du?

Må man ikke få ut gørra da?

Skrevet

Nesespray tar jeg, men vil ikke gå til legen riktig ennå. Tror bare det er sårt fordi jeg har blåst så mye. :)

Jeg har også kommet til det stadie nå at nesespray er tingen. Har feber enda jeg og blir aldri bra.

Skrevet

Tuller du?

Må man ikke få ut gørra da?

Tuller ikke - noen mener jo at det styrker immunforsvaret at barn spise buser også :D

Gjest Princess Peach
Skrevet

Jeg har også kommet til det stadie nå at nesespray er tingen. Har feber enda jeg og blir aldri bra.

Huff, du må ha god bedring.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Huff, alt annet papir enn Kleenex Balsam er tortur. Selv vanlig Kleenex...

Heldigvis hamstret jeg litt i går da jeg var ute, samt at mannen min kjøpte mer når han måtte shoppe litt for meg tidligere i ettermiddag (bl.a. den nesesprayen).

Huff, gleder meg til jeg blir frisk, dette er slitsomt og kjipt...

Ja, det er urkjipt. Du må ha god bedring. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...