Gå til innhold

Jobbe på kristen skole når man ikke er religiøs?

Anbefalte innlegg

Gjest girasol
Skrevet

"Jeg skjønner ikke hvorfor en regnskapsmedarbeider skl være kristen".

Jeg leste en stillingsannonse en gang. En eller annen menighet søkte rengjøringsperosnale til å vaske i kirka og menighetskontoret e.l. Ett av kravene til den som evt. søkte stillingen var at de var medlem av statskirken og hadde en kristen tro. For å VASKE, liksom.

Ja? Det er viktig å velsigne vaskebøtta skal jeg si deg! ;-)

Skrevet

Er det snakk om økonomisk adm. er det da ikke så farlig. Skal kristenjævlene drive slik utfrysning, får de tåle at noen gjør opprør.

Selv ville jeg nok ikke søkt på en slik jobb med mindre jeg var desperat, men søk på jobben hvis du har lyst på den! De kristne tar uansett ikke skade av litt kontakt med normale folk fra omverdenen.

Skrevet

Hvis du selv synes det er OK, trenger du etter min mening ikke å ha etiske betenkeligheter.

Jeg kjenner f. eks. flere organister i Kirken, Den Norske som ikke er personlig kristne. De står i Statskirken, men det er også alt.

Jeg er agnostiker men medlem av Statskirka. Er det umoralskt av meg at jeg ikke har tatt meg bryet med å melde meg ut?

Har tenkt på det flere ganger at jeg må se å få meldt meg ut slik at jeg ikke støtter opp om tullet. Eneste grunnen til at jeg er medlem er fordi det er så mange damer som vil gifte seg kirkelig.

Tidligere har jeg vel rett og slett ikke turt å melde meg ut pga kristen skremselspropaganda. Men nå er jeg voksen og forstår at alt bare er søppel. 2007 blir kanskje året jeg melder meg ut.

Hva synes du?

Skrevet

Jeg er agnostiker men medlem av Statskirka. Er det umoralskt av meg at jeg ikke har tatt meg bryet med å melde meg ut?

Har tenkt på det flere ganger at jeg må se å få meldt meg ut slik at jeg ikke støtter opp om tullet. Eneste grunnen til at jeg er medlem er fordi det er så mange damer som vil gifte seg kirkelig.

Tidligere har jeg vel rett og slett ikke turt å melde meg ut pga kristen skremselspropaganda. Men nå er jeg voksen og forstår at alt bare er søppel. 2007 blir kanskje året jeg melder meg ut.

Hva synes du?

"Eneste grunnen til at jeg er medlem er fordi det er så mange damer som vil gifte seg kirkelig".

Du kan gifte deg i kirka selv om du ikke er medlem av statskirka.

Skrevet

"Eneste grunnen til at jeg er medlem er fordi det er så mange damer som vil gifte seg kirkelig".

Du kan gifte deg i kirka selv om du ikke er medlem av statskirka.

Kan jeg? Men da må kanskje dama være medlem?

Uansett, bra du minte meg på dette! Skal få meg ut snarest.

Skrevet

Hva synes du?

utmerei! :)

Skrevet

eruute?

Eg meldte meg ut som 15-åring. Eg troppa opp på menighetskontoret i storefri for å melda meg ut, men måtte inn til sognepresten for ein samtale først. (!)

Eg oppdaga nokre år seinare at eg likevel var medlem og måtte melda meg ut på nytt.

Skrevet

Eg meldte meg ut som 15-åring. Eg troppa opp på menighetskontoret i storefri for å melda meg ut, men måtte inn til sognepresten for ein samtale først. (!)

Eg oppdaga nokre år seinare at eg likevel var medlem og måtte melda meg ut på nytt.

Du måtte inn til soknepresten, lol! Hva snakket dere om?

"Eg oppdaga nokre år seinare at eg likevel var medlem og måtte melda meg ut på nytt."

Du må vel være 18 for å kunne melde deg ut. Tåpelig regel! Helt på trynet! Hvorfor skal du være tvunget til å være med i en sekt! Galskap!

Skrevet

Hva synes du?

Jeg synes du bør melde deg ut. Og ha nå litt baller, gutt. De som vil gifte seg med deg får ikke noe kirkebryllup.

Ikke hør på dette tullet om at bryllupet først og fremst er brudens dag. Det er like mye brudgommens.

Skrevet

Jeg synes du bør melde deg ut. Og ha nå litt baller, gutt. De som vil gifte seg med deg får ikke noe kirkebryllup.

Ikke hør på dette tullet om at bryllupet først og fremst er brudens dag. Det er like mye brudgommens.

"Ikke hør på dette tullet om at bryllupet først og fremst er brudens dag. Det er like mye brudgommens."

Dette tullet har jeg ikke hørt før engang! Hvem sier det?? Uansett noe av det latterligste jeg har hørt.

Og er du mann eller dame?

zakkoo - som er på vei ut.

Gjest Arbeidsløs og drittlei!
Skrevet

Tusen takk for mange fine svar!

Det endte med at jeg tok en telefon til kontaktpersonen i annonsen og spurte direkte. Og her var det snakk om at det ikke holdt å være bare positivt innstilt til kristne, man måtte omtrent være aktiv i menighetslivet også. På direkte spørsmål om jeg da var "diskvalifisert" fra å få jobben, svarte han ja. Egentlig var han litt lei seg for det også, for sett bort fra kristen tilhørighet, var jeg den klart best kvalifiserte!

Så jeg trakk søknaden min.

Skrevet

Du måtte inn til soknepresten, lol! Hva snakket dere om?

"Eg oppdaga nokre år seinare at eg likevel var medlem og måtte melda meg ut på nytt."

Du må vel være 18 for å kunne melde deg ut. Tåpelig regel! Helt på trynet! Hvorfor skal du være tvunget til å være med i en sekt! Galskap!

Sognepresten ga meg ei lekse om alt eg ville gå glipp av så vidt eg kan hugse... :)

Ein kan melda seg ut av statskirka etter at ein er fylt 15.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...