Gå til innhold

Avdelingsnavn i barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

1, 2,3 og 4

En grei måte for barna å lære seg tallene på;)

ellers er jo greit med navn som barna klarer å uttale fra tidlig alder.

ja.. viktig å kunne uttale de:)

Skrevet

Kommer jo litt an på hvor ærlige man skal være i forhold til foreldrene. man kan jo velge kjedelige PK-nuperellnavn som

Tertitten

Soppen

Lykkeland

Nøtteliten

Soria Moria....

Eller man kan fleske til med

Lortegrauten

Spøkelseskladden

Bæsjekroken...

Men hvis man VIRKELIG vil teste ut foreldrenes sans for humor (særlig hvis det er endel barn der med litt vel mye sprett i) så kan f.eks

Dimmu Borgir

Armageddon

Mayhem

være gøyale alternativer.

haha!! Det hadde vært no :D

Skrevet

Kva heiter barnehagen? F.eks Maurtua, med avd som skogmaur å andre maurtypar :-))

mm.. svaret ditt satte meg litt i retning av ting. Tusen takk:)

Skrevet

Syns ofte at sånne typiske barnenavn er litt fjollete, jeg. Feks. "Villa villekulla". Liker bedre et navn som beskriver de som er der... Liker altså bedre nøytrale navn uten at jeg har noen utrolig kreative forslag!

Jepp.. enig der:)

Skrevet

Det høres bra ut, men 1 og 2 da.. Må numerere flere sør, nord etc.. stor barnehage:)

Da kan du jo kalle det ener'n, toer'n, treer'n osv.?

Skrevet

mm.. svaret ditt satte meg litt i retning av ting. Tusen takk:)

Åja, men det er jo bra :-))

Skrevet

Syns ofte at sånne typiske barnenavn er litt fjollete, jeg. Feks. "Villa villekulla". Liker bedre et navn som beskriver de som er der... Liker altså bedre nøytrale navn uten at jeg har noen utrolig kreative forslag!

Navn som beskriver de som er der? da må det bli Snørrungen, Skrikerungen og Masekråka;-)

Skrevet

Hompetitten :-)

Hompetitten og hompetatten.. full forvirring!

Gjest abrahamsen
Skrevet

Navn som beskriver de som er der? da må det bli Snørrungen, Skrikerungen og Masekråka;-)

englebarna, koseklumpen, gullungen osv.

Gjest se på beliggenhet
Skrevet

Hompetitten og hompetatten.. full forvirring!

*LOL*

Gjest Aviaana
Skrevet

ja.. viktig å kunne uttale de:)

jeg kom forresten på en annen ide.

Hva med å oppkalle avdelingen etter dyr i naturen?. For den minste barnegruppa så kan den feks hete maurtua, så feks ekorn, så hare og så elg. Da kan barna relatere dyrenavnene til størrelsen på barna. En som hører til "elg" er større en en som hører til "hare".

Skrevet

jeg kom forresten på en annen ide.

Hva med å oppkalle avdelingen etter dyr i naturen?. For den minste barnegruppa så kan den feks hete maurtua, så feks ekorn, så hare og så elg. Da kan barna relatere dyrenavnene til størrelsen på barna. En som hører til "elg" er større en en som hører til "hare".

Har kommet frem til en gruppe dyrenavn, en gruppe trær og en gruppe med litt barnetvrelatert. Spennende:)

Skrevet

Gråtass, Thomas-toget og Pelle Politibil?

Blånissene, Sesam og Kardemomme by?

Så har vi den litt mer liberale varianten med Fuckers, Suckers og Bastards.

Eller hva med å fremme toleransen til ungene med avdelingene Jesus, Mohammed og Jehova?

Kalle gruppene opp etter politiske partier?

Dyrenavn er en slager, men litt vel forutsigbart?

Tror selv jeg ville gått for verdensdeler! Del snørrungene inn i Gruppe Afrika, Gruppe Amerika, Gruppe Europa, Gruppe Asia og Gruppe Oceania. Med det legger dere forholdene til rette for geografi-lærdom og kulturkunnskap som vil komme til nytte senere i livet.

Skrevet

Eller hva med å fremme toleransen til ungene med avdelingene Jesus, Mohammed og Jehova?

Tror selv jeg ville gått for verdensdeler! Del snørrungene inn i Gruppe Afrika, Gruppe Amerika, Gruppe Europa, Gruppe Asia og Gruppe Oceania. Med det legger dere forholdene til rette for geografi-lærdom og kulturkunnskap som vil komme til nytte senere i livet.

:D:D Takk for en god latter!! Suckersvarianten ligger til vurdering :P

Gjest Aviaana
Skrevet

"Tror selv jeg ville gått for verdensdeler! Del snørrungene inn i Gruppe Afrika, Gruppe Amerika, Gruppe Europa, Gruppe Asia og Gruppe Oceania. Med det legger dere forholdene til rette for geografi-lærdom og kulturkunnskap som vil komme til nytte senere i livet"

Et festlig forslag. Men sørg for å blande ungene litt, så det ikke kommer 15 somaliske unger inn i Afrika-avdelingen. Det kan jo slå litt feil ut;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...