Gå til innhold

Kan man være normalt intelligent og likevel være treig i oppfattelsen?

Anbefalte innlegg

Gjest treg i oppfattelsen
Skrevet

Jeg tar ofte poenger og teorier senere enn andre. Men når jeg først har fattet det, så sitter det. og jeg kan bruke det senere. Ingenting i veien med hukommelsen min eller innsatsviljen min heller. Men fra jeg var liten kan jeg huske at det tok lengre tid for meg å fatte oppgaver og forklaringer enn de andre.

Tok en nevropsykologisk test for et år siden, og alt var normalt hos meg.

Hva skyldes treghet i oppfattelsen?

Skrevet

Dårlig konsentrasjon? Lav interesse? Personlighet?

Er visse ting jeg aldri får med meg, datoer og feks når folk forklarer ting som har med tid å gjøre for eksempel at de stod opp og la seg slik og slik og at de derfor er trøtte. Og sånne historier med dattera til broren stil svigermora.. da detter jeg av lasset.

Tror det er litt normalt og ikke få med seg alt- alltid?

Eller? hehe

Skrevet

Dårlig audioadaptiv evne?

Prøv å høre på en opplesing, f eks av en avisartikkel og gjenta stoffet etterpå.

Skrevet

Dårlig audioadaptiv evne?

Prøv å høre på en opplesing, f eks av en avisartikkel og gjenta stoffet etterpå.

Kan ha med at en ikke øver opp hjernen nok. Alt skal være så lettvint - helst skal man ikke bry hjernen med plagsom tenking, regning, memorering.

Skrevet

Kan ha med at en ikke øver opp hjernen nok. Alt skal være så lettvint - helst skal man ikke bry hjernen med plagsom tenking, regning, memorering.

Jeg måtte høre lydbøker et par ganger i førsten. Senere går det greit.

Skrevet

..,er min erfaring hvertfall.

Har noen rundt meg som er sånn. Jeg, som er utålmodig, irriterer meg over at "alle" tar poenger og kjærnen i temaer med en gang, mens de må jeg gi det inn med t-skje. Men de er ikke -dumme- da. Det kanskje har noe å gjøre med at de ikke er vant til "problemløsning" i hodet. Vet ikke jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...