Gå til innhold

Anbefalte innlegg

tuppelille

Jeg har fått resept på hormonspiral, men siden jeg har tatt keisersnitt, anbefaler legen meg å vente til jeg kan få en time på menstruasjonens 5. dag, har nå fått menstruasjonen tilbake etter nesten 1 år. Jeg har fått forståelsen av at det kommer til å bli ganske smertefullt og muligens vanskelig å sette den inn i forhold til hos dem som har hatt en vanligl fødsel.

Nå begynner jeg å bli litt usikker på om risikoen for sterilitet og komplikasjoner er større enn vanlig og lurer på om det kan sammenlignes med kvinner som ikke har født. Burde jeg ikke bruke spiral? Legen trodde jeg hadde født vanlig når vi diskuterte dette, noe som ble oppklart da jeg var på vei ut av kontoret.

Kan jeg bruke p-piller når jeg har sluttet å amme? Bruker nå minipillen, men synes ikke det er noen varig løsning.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/26450-spiral-etter-keisersnitt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det kan være greit å vente til mensen og hormonene er kommet tilbake, men det er ikke absolutt nødvendig. Keisersnitt skulle ikke bety noe videre i den forbindelse. Hos kvinner som har født skulle det ikke være noen spesiell risiko for infeksjon. Man kan bruke p-piller, men det kan redusere melkesekresjonen noe.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...