Gå til innhold

Elendig nattaforbrenning

Anbefalte innlegg

Gjest dårlig forbrenning
Skrevet

Har høyt stoffskifte. Hver morgen pleier jeg å veie ca. 1 kilo mindre enn da jeg la meg. Men i det siste har jeg ikke gått ned så mye som et gram i løpet av natta. Forbrenningen er lik 0. Hva kan det skyldes? Føler meg like mett med en gang jeg står opp som da jeg la meg.

Skrevet

Med andre ord, du går opp en kilo per dag? Nei? Så lenge vekten er stabil over tid, så er det ingen grunn til å tenke over det.

Det eneste man oppnår ved å veie seg så ofte er å bli fryktelig opphengt i vekten.

Vei deg en gang per uke, alltid på samme ukedag og samme tid. F.eks. hver onsdags morgen kl 7.

Skrevet

Med andre ord, du går opp en kilo per dag? Nei? Så lenge vekten er stabil over tid, så er det ingen grunn til å tenke over det.

Det eneste man oppnår ved å veie seg så ofte er å bli fryktelig opphengt i vekten.

Vei deg en gang per uke, alltid på samme ukedag og samme tid. F.eks. hver onsdags morgen kl 7.

Enig med Gemini, vei deg til en fast tid hver uke! Jeg veier meg hver mandag når jeg står opp.

Skrevet

Spiser du rett før du legger deg? Det anbefales ikke. Bør gå 1-2 timer etter måltidet før du legger deg.

Skrevet

Mitt råd: Ikke vei deg i det hele tatt! Hva er egentlig vitsen? Det er bare et tall, og enten er man fornøyd eller så er man ikke. Er man ikke fornøyd, gjør man noe med det.

Jeg veier meg aldri, men har en viss idé om hvor mye det er.

Gjest Flystripa
Skrevet

Enig med Gemini, vei deg til en fast tid hver uke! Jeg veier meg hver mandag når jeg står opp.

Mandag er den verste dagen å veie seg på, etter helgens utskeielser. Veier meg gjerne på fredag morgen, jeg, etter å ha vært på do :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...