Gå til innhold

Nå er jeg forbanna!

Anbefalte innlegg

Gjest Tacomix
Skrevet

Jeg hadde her engang før denne uka en tråd hva jeg burde gjøre i dag, torsdag!

Jeg har nemlig kolisjon med en time og denne uka var det "viktig" at jeg var begge steder samtidig. Først to timer med et fag og så fire timer med et annet. Andre og første time kolliderer.

Jeg skrev en mail til foreleser, først en mail og så svarte jeg på svaret han ga meg. (Jeg går ikke inn på det)! Jeg skrev da at jeg ikke kom idag, i det faget med fire timer, jeg ville nemlig være i det faget jeg har to timer i og reise hjem og jobbe med en oppgave.

Jeg tar nemlig opp igjen det faget som jeg har fire timer av.

Foreleser sa at jeg måtte i alle timene idag. Han skulle gå igjennom noe relevant til en oppgave vi skal skrive. Noe som vi kan bruke i oppgava.

Jeg gikk først den ene timen og så tok jeg de fire timene siden han sa jeg måtte komme idag.

Men hva var det som var så viktig at jeg måtte være der i dag?

Han gikk jo igjennom akurat det samme som han gjorde i fjor.

Var det bare fordi han synes det faget er mye mer bedre enn det andre eller? Eller hva var poenget? Han vet jo at jeg var der i fjor. Ikke var det "obligatorisk" idag heller.

Han sa det var mye viktigere at jeg kom idag enn i morgen når vi skal ordne oppgaver. Jeg skal jobbe alene og ikke i gruppe som andre.

Så jeg ble rett og slett forbanna.

Håper jeg snart blir blid igjen.

Skrevet

Noen ganger....så kan man sprekke skikkelig, og dette er en forståelig gang... Du snakket med han etterpå? Spør han igjen hva som var så viktig kanskje? Har du studievenner på den andre forelesningen som kan opplyse deg om stoffet?

Huff.......Dette var sterkt krydder ;)

Gjest Tacomix
Skrevet

Noen ganger....så kan man sprekke skikkelig, og dette er en forståelig gang... Du snakket med han etterpå? Spør han igjen hva som var så viktig kanskje? Har du studievenner på den andre forelesningen som kan opplyse deg om stoffet?

Huff.......Dette var sterkt krydder ;)

Jeg har tenkt å ta det opp med han i morgen, når jeg skal fikse oppgave tekst til meg selv! Jeg er så sliten nå, blir sliten av mindre.

Ja, jeg har folk som kan ta notater for meg i den timen jeg ikke fikk være i pga. en foreleser som jeg ikke er helt på bølge lengde med idag! Men det blir ikke som å være der selv, da lærer jeg det så utrolig mye bedre.

(Jeg skriver til deg hva jeg studerer, men tar det ikke opp her, men en kan lurer på når jeg svarer på mailen. Tusen takk for fin mail, skal prøve å svare før helga)!

Så jeg håper han forstår meg. Jeg taper så utrolig mye tid på en foreleser som han.

Så jeg håper jeg snart får tilbake min energi, noe jeg kan gjøre utenom å spise mat, husarbeid, høre på musikk og dole? Noe jeg kan gjøre alene altså! Banne litt for meg selv:P

Skrevet

Jeg har tenkt å ta det opp med han i morgen, når jeg skal fikse oppgave tekst til meg selv! Jeg er så sliten nå, blir sliten av mindre.

Ja, jeg har folk som kan ta notater for meg i den timen jeg ikke fikk være i pga. en foreleser som jeg ikke er helt på bølge lengde med idag! Men det blir ikke som å være der selv, da lærer jeg det så utrolig mye bedre.

(Jeg skriver til deg hva jeg studerer, men tar det ikke opp her, men en kan lurer på når jeg svarer på mailen. Tusen takk for fin mail, skal prøve å svare før helga)!

Så jeg håper han forstår meg. Jeg taper så utrolig mye tid på en foreleser som han.

Så jeg håper jeg snart får tilbake min energi, noe jeg kan gjøre utenom å spise mat, husarbeid, høre på musikk og dole? Noe jeg kan gjøre alene altså! Banne litt for meg selv:P

Vel, du kan ta en ettermiddag på badet. Skikkelig overhaling :) Et bad om du har. File negler nappe bryn sminke deg, osv. ? Eller en liten dupp på sofaen....

Nå må jeg gi maskinen til tulla mi litt, etter avtale :)

Skrevet

Han ga vel sikkert det rådet han selv mente var fornuftig, siden du spurte han. Kan jo ikke bli sur for det, da :-)

Det er jo du som vet best selv hva du trenger å få med deg, så avgjørelsen kunne du jo egentlig gjort selv, siden ingen av fagene er obligatoriske :-)

Skrevet

No offends, men "alle" forelesere mener alle timene deres er viktige.

Når ting kolliderer og du tar opp igjen ett av faga og har vært på alle forelesningene der før, så sier det seg selv hvilket fag som er viktigst å prioritere. Ikke DET faget hvertfall. Ikke skyld på foreleseren din.

Skrevet

Enig med Piraye, selvfølgelig mener foreleseren at hans fag er viktigst.

Gjest Tacomix
Skrevet

Han ga vel sikkert det rådet han selv mente var fornuftig, siden du spurte han. Kan jo ikke bli sur for det, da :-)

Det er jo du som vet best selv hva du trenger å få med deg, så avgjørelsen kunne du jo egentlig gjort selv, siden ingen av fagene er obligatoriske :-)

Jeg tror ikke du forstod helt hva jeg skrev. Han ringte meg og sa jeg måtte komme idag, etter jeg skrev jeg ikke kom.

Derfor valgte jeg å gå dit og droppe det andre jeg tenkte jeg skulle gjøre!

Men det var jo samme som jeg hadde i fjor, han burde jo da sagt at det var greit for du hadde jo dette i fjor og trenger da ikke å komme.

Men skal si ifra i morgen at han ikke trenger å si ifra at ting er viktige, for jeg var jo der i fjor.

Det er veldig vansklig å forklare hva vi skal gjøre i år enn i fjor, da røper jeg tinga jeg studerer. Men vi skal se på noe annet i år. Idag var det slik "bakgrunn" stoff som var det samme som i fjor.

Derfor ble jeg forbanna. Håper du forstod saken nå:)

Skrevet

Jeg tror ikke du forstod helt hva jeg skrev. Han ringte meg og sa jeg måtte komme idag, etter jeg skrev jeg ikke kom.

Derfor valgte jeg å gå dit og droppe det andre jeg tenkte jeg skulle gjøre!

Men det var jo samme som jeg hadde i fjor, han burde jo da sagt at det var greit for du hadde jo dette i fjor og trenger da ikke å komme.

Men skal si ifra i morgen at han ikke trenger å si ifra at ting er viktige, for jeg var jo der i fjor.

Det er veldig vansklig å forklare hva vi skal gjøre i år enn i fjor, da røper jeg tinga jeg studerer. Men vi skal se på noe annet i år. Idag var det slik "bakgrunn" stoff som var det samme som i fjor.

Derfor ble jeg forbanna. Håper du forstod saken nå:)

Ok... :-) Men det er vel en grunn til at du tar opp faget på nytt da, så kanskje foreleseren din mente at dette var viktig for deg å få med seg?

Poenget var at han gjorde jo ikke dette for å ødelegge for deg, men for å gi deg det mest fornuftige svaret i hans øyne. Og som Piraye sier - ingen andre fag er viktigere enn nettopp det faget han har ;-)

Gjest Tacomix
Skrevet

No offends, men "alle" forelesere mener alle timene deres er viktige.

Når ting kolliderer og du tar opp igjen ett av faga og har vært på alle forelesningene der før, så sier det seg selv hvilket fag som er viktigst å prioritere. Ikke DET faget hvertfall. Ikke skyld på foreleseren din.

Jeg forstår veldig godt hva du mener. Å alle sier at deres fag er viktig osv. Det forsår jeg.

Det er ikke så mye jeg egentlig mista sånn sett, men det er poenget jeg vil ha fram også.

Siden vi skal skrive en stor oppgave så kunne det jo være noe som var litt annerledes i år enn i fjor, men det var det ikke. Foreleser vet jeg var på de tidlige forelesningene i fjor ang dette, men jeg måtte komme idag. Det er det jeg blir så forbanna på. Jeg måtte jo ikke komme da når det ikke var noe nytt!

Gjest Tacomix
Skrevet

Ok... :-) Men det er vel en grunn til at du tar opp faget på nytt da, så kanskje foreleseren din mente at dette var viktig for deg å få med seg?

Poenget var at han gjorde jo ikke dette for å ødelegge for deg, men for å gi deg det mest fornuftige svaret i hans øyne. Og som Piraye sier - ingen andre fag er viktigere enn nettopp det faget han har ;-)

Takk for svaret. Enig med deg i det du skriver der.

Jeg kan heller ikke røpe hvorfor jeg tar opp faget. Men han vet at jeg var på de forelesningene ang dette. Bare slutten av faget og innleveringa jeg måtte kutte ut.

Ikke mye jeg mista sånn dett, men det er poenget jeg vil ha fram. Enig med det siste svaret fra deg!

Gjest Tacomix
Skrevet

Takk for svaret.

Ja, hver foreleser mener at sitt fag er viktigst osv.

Jeg tror de har en "indre krig" med de andre foreleserne jeg har på det andre faget. Virker som det er mye bedre enn det andre.

Men jeg skal si til han, at han heller bør si at dette hadde vi i fjor så trenger du ikke å komme. Jeg kom jo fordi han sa jeg måtte og trodde jo da at han hadde noe nytt å fortelle om!

Gjest Tacomix
Skrevet

Takk for svaret.

Ja, hver foreleser mener at sitt fag er viktigst osv.

Jeg tror de har en "indre krig" med de andre foreleserne jeg har på det andre faget. Virker som det er mye bedre enn det andre.

Men jeg skal si til han, at han heller bør si at dette hadde vi i fjor så trenger du ikke å komme. Jeg kom jo fordi han sa jeg måtte og trodde jo da at han hadde noe nytt å fortelle om!

Gjest Tacomix
Skrevet

Vel, du kan ta en ettermiddag på badet. Skikkelig overhaling :) Et bad om du har. File negler nappe bryn sminke deg, osv. ? Eller en liten dupp på sofaen....

Nå må jeg gi maskinen til tulla mi litt, etter avtale :)

Takk for svaret!

Blir først litt soving nå og en dusj med litt annet senere. Takk for gode forslag.

Skrevet

Jeg forstår veldig godt hva du mener. Å alle sier at deres fag er viktig osv. Det forsår jeg.

Det er ikke så mye jeg egentlig mista sånn sett, men det er poenget jeg vil ha fram også.

Siden vi skal skrive en stor oppgave så kunne det jo være noe som var litt annerledes i år enn i fjor, men det var det ikke. Foreleser vet jeg var på de tidlige forelesningene i fjor ang dette, men jeg måtte komme idag. Det er det jeg blir så forbanna på. Jeg måtte jo ikke komme da når det ikke var noe nytt!

Mhm, skjønner irritasjonen, men holder like fullt med foreleseren, fordi når du tar opp faget igjen må foreleser anta du begynner på scratch, mens du selvsagt ikke gjør det. HAN mener temaet som ble tatt opp idag er viktig(og sannsynligvis er det det), og han vet ikke hvilke av temaene du husker og kan!

Neste gang tenker du nøye over hva du føler du kan best, også ser du i tilegg over pensumet som skal opp.

Gjest Tacomix
Skrevet

Mhm, skjønner irritasjonen, men holder like fullt med foreleseren, fordi når du tar opp faget igjen må foreleser anta du begynner på scratch, mens du selvsagt ikke gjør det. HAN mener temaet som ble tatt opp idag er viktig(og sannsynligvis er det det), og han vet ikke hvilke av temaene du husker og kan!

Neste gang tenker du nøye over hva du føler du kan best, også ser du i tilegg over pensumet som skal opp.

Takk for svaret ditt! Er så enig med deg.

Skal heretter følge min tankegang, så får foreleser bare bli så sur som han vil. Vi har nemlig god kontakt, siden det er bare jeg som tar opp igjen!

Skal huske på å gå for det jeg tror på neste gang selv om han maser osv.

Skrevet

Takk for svaret ditt! Er så enig med deg.

Skal heretter følge min tankegang, så får foreleser bare bli så sur som han vil. Vi har nemlig god kontakt, siden det er bare jeg som tar opp igjen!

Skal huske på å gå for det jeg tror på neste gang selv om han maser osv.

Ehe, er det jeg mener, ingen andre enn du selv som vet hva du kan og ikke kan, og hva du trenger å lære osv. Er bare du selv som vet hva du må prioritere i sånne situasjoner.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...