Gå til innhold

Pappa bør ikke være alene med barn u/3 år

Anbefalte innlegg

• Svar 114
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hidi, the scorpion

37

• ylvali1365381015

12

• flisa

8

• morsan

6

Skrevet

Herregud. Denne dama må være sprøyte gal.

Hun kunne forøvrig like gjerne snudd det den andre veien og sagt at kvinner ikke bør være borte fra barna sine de 3 første leveårene. Istedet for å svartmale fedre på denne måte mener jeg.

ylvali1365381015
Skrevet

Særs lite PK dette. Men antagelig helt sant.

Sprøyt. Se deg rundt da...

hidi, the scorpion
Skrevet

Særs lite PK dette. Men antagelig helt sant.

Klart det er sant!

Vitenskapen forteller oss jo hele tiden hvordan våre urinstinkter stadig vekk dukker opp...

hidi, the scorpion
Skrevet

Sprøyt. Se deg rundt da...

Ser masse stressa barn med diagnoser i hytt og vær....

hidi, the scorpion
Skrevet

Hun kunne forøvrig like gjerne snudd det den andre veien og sagt at kvinner ikke bør være borte fra barna sine de 3 første leveårene. Istedet for å svartmale fedre på denne måte mener jeg.

Det kunne hun godt...

Skrevet

Hun sier jo at "biologien gjør at hun (altså mammaen) helst ikke vil gjøre det heller", dvs. overlate barnet til noen andre.

Jeg er altså ikke bare en risikotaker av en mor, jeg har også en rent biologisk feil.

Rart at de ikke fant det biologiske avviket da de kjørte full hormonanalyse i forbindelse med fruktbarhetsutredning av meg i sin tid?

ylvali1365381015
Skrevet

Noe så søkt : stress som følge av for mye "skadelig" tid med far kan føre til fedme og hjerte-karsykdommer!!?

Milde jesus! Hva med alle de ømme, varme, interesserte og kompetente unge fedre av i dag da? At fedre (eller mødre) forstrekker ledd på ungene er heller unntak enn regel-

man kan da ikke gå ut med anbefalinger tuftet på ekstreme tilfeller?

Da ville både unge foreldre, eldre foreldre, trøtte foreldre, triste foreldre og overstadig glade foreldre overlate barnet til noene andres forvaring også.

Gud vite hva som kunne skje med barna når de utsettes for slikt stress...

Men ærlig talt. Bare se på det ansiktet til denne dama. uttrykket hennes... Ser hun normal ut? ;-P

ylvali1365381015
Skrevet

Klart det er sant!

Vitenskapen forteller oss jo hele tiden hvordan våre urinstinkter stadig vekk dukker opp...

Hva slags vitenskap er det du refererer til om jeg tør spørre?

Ikke samme undersøkelser som jeg har lest iallefall...

Skrevet

Hårreisende konklusjon hun kommer med! Jeg tror ikke noe på at det er hold i det hun står og påstår. Hun har ikke noe tallmateriale, bare "samtaler med barnekirurger". Skulle gjerne likt å sett hvordan hun dokumenterer disse påstandene, hva slags utvalgsmetoder hun har brukt når hun har plukket ut intervjuobjekter. Det er utrolig mye kvasiforskning der ute.

ylvali1365381015
Skrevet

Ser masse stressa barn med diagnoser i hytt og vær....

Ja, sikkert faderlig omsorg som er skyld i både adhd, allergi,stress,depresjoner, fedme, kreft og slag i voksen alder...

Finnes ingen annen troverdig forklaring.

Skrevet

Hun sier jo at "biologien gjør at hun (altså mammaen) helst ikke vil gjøre det heller", dvs. overlate barnet til noen andre.

Jeg er altså ikke bare en risikotaker av en mor, jeg har også en rent biologisk feil.

Rart at de ikke fant det biologiske avviket da de kjørte full hormonanalyse i forbindelse med fruktbarhetsutredning av meg i sin tid?

Jeg er også helt feil biologisk tydeligvis for jeg hadde overhode ingen problemer med å overlate poden helt alene med pappan en kveld i uka fra han var 5-6 uker gammel...

Og tenk - jeg lot pappan ta kveldsstellet med poden og all bading hele det første året! Jeg må jo ha påført guttungen ubotelige sår...

ylvali1365381015
Skrevet

Tja, meget merkelig, siden dette visstnok er et vesentlig instinkt som kvalifiserer deg som mor. Kontrollfreaks som ikke ser sine egne begrensninger eller tiltror andre evner de selv mener å ha finnes sikkert over alt. Også i forskerstanden ser det ut til. Denne dama er paranoid og selvsentrert. Og hun har et meget reduksjonistisk syn på mannen og kvinnen. Er vi bare våre instinkter? Er det instinktene og naturen som gjør oss til dem vi er? Er det kanskje hormonene som har ført menneskeheten videre fra huleboerlivet? Se, det tror ikke jeg...

Mennesker lever i par og familier, de lærer av hverandre og er sosiale, gutt som jente. Alle nærer omsorg for sine søsken og barn, alle kan lære hvordan man tar vare på et sperdbarn! Det finnes det masser av dokumentasjon på, både i forskningen og rundt oss i nærmiljøet og samfunnet for øvrig. For dem som vil bruke øynene til å se.

ylvali1365381015
Skrevet

Jeg er også helt feil biologisk tydeligvis for jeg hadde overhode ingen problemer med å overlate poden helt alene med pappan en kveld i uka fra han var 5-6 uker gammel...

Og tenk - jeg lot pappan ta kveldsstellet med poden og all bading hele det første året! Jeg må jo ha påført guttungen ubotelige sår...

Herregud, liullemus, vær sterk og ikke klandre deg selv! Det må jo være ulidelig vondt for deg, nå som du er opplyst av en "FORSKER", å vente på de symptomer og følger som sikkert kommer!

Da skal du bare handle i overensstemmelse med den rette vei, og med tvang skille far og barn heretter, så lenge du ikke selv kan overvåke samværet. Far og barn har ikke reelle følelser overfor hverandre likevel, det er jo vi mødre som fra "naturens" side skal ha enerett på å gi omsorg og føle noe som helst. Ikke glem det heretter!

Føler med deg... :-(

ylvali1365381015
Skrevet

Hårreisende konklusjon hun kommer med! Jeg tror ikke noe på at det er hold i det hun står og påstår. Hun har ikke noe tallmateriale, bare "samtaler med barnekirurger". Skulle gjerne likt å sett hvordan hun dokumenterer disse påstandene, hva slags utvalgsmetoder hun har brukt når hun har plukket ut intervjuobjekter. Det er utrolig mye kvasiforskning der ute.

Hvis man går til krisesentre eller barneakutten for å trekke konklusjoner om fedre generelt, er det jo skummelt at hun slipper til som "forsker".

Skrevet

Hvis man går til krisesentre eller barneakutten for å trekke konklusjoner om fedre generelt, er det jo skummelt at hun slipper til som "forsker".

Ja, hvis det er der hun har hentet sine intervjuobjekter er metodene hennes kritikkverdige. Det kan ikke kalles et representativt utvalg.

Skrevet

Herregud, liullemus, vær sterk og ikke klandre deg selv! Det må jo være ulidelig vondt for deg, nå som du er opplyst av en "FORSKER", å vente på de symptomer og følger som sikkert kommer!

Da skal du bare handle i overensstemmelse med den rette vei, og med tvang skille far og barn heretter, så lenge du ikke selv kan overvåke samværet. Far og barn har ikke reelle følelser overfor hverandre likevel, det er jo vi mødre som fra "naturens" side skal ha enerett på å gi omsorg og føle noe som helst. Ikke glem det heretter!

Føler med deg... :-(

*Fnis*

Nå tør jeg vel knapt innrømme at pappan nok savner ungene mer enn det jeg gjør når det er en stund siden han har sett dem... ;o) Han kan sette seg ned og gråte en skvett når ungene er levert hos meg og han vet det drøyer kanskje bortimot en uke før han får se dem igjen. Det gjør ikke jeg, klart jeg savner dem, for all del!, men jeg vet de har det utmerket godt når de er sammen med pappan sin. :o)

hidi, the scorpion
Skrevet

Noe så søkt : stress som følge av for mye "skadelig" tid med far kan føre til fedme og hjerte-karsykdommer!!?

Milde jesus! Hva med alle de ømme, varme, interesserte og kompetente unge fedre av i dag da? At fedre (eller mødre) forstrekker ledd på ungene er heller unntak enn regel-

man kan da ikke gå ut med anbefalinger tuftet på ekstreme tilfeller?

Da ville både unge foreldre, eldre foreldre, trøtte foreldre, triste foreldre og overstadig glade foreldre overlate barnet til noene andres forvaring også.

Gud vite hva som kunne skje med barna når de utsettes for slikt stress...

Men ærlig talt. Bare se på det ansiktet til denne dama. uttrykket hennes... Ser hun normal ut? ;-P

Ja, angrip fjeset til dama...

*lol*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...