Gå til innhold

Pappa bør ikke være alene med barn u/3 år

Anbefalte innlegg

hidi, the scorpion
Skrevet

Hårreisende konklusjon hun kommer med! Jeg tror ikke noe på at det er hold i det hun står og påstår. Hun har ikke noe tallmateriale, bare "samtaler med barnekirurger". Skulle gjerne likt å sett hvordan hun dokumenterer disse påstandene, hva slags utvalgsmetoder hun har brukt når hun har plukket ut intervjuobjekter. Det er utrolig mye kvasiforskning der ute.

Kvasiforskning eller dere mødre som får dårlig samvittighet...?

• Svar 114
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hidi, the scorpion

37

• ylvali1365381015

12

• flisa

8

• morsan

6

hidi, the scorpion
Skrevet

Ja, sikkert faderlig omsorg som er skyld i både adhd, allergi,stress,depresjoner, fedme, kreft og slag i voksen alder...

Finnes ingen annen troverdig forklaring.

Hvem vet?

*lol*

Skrevet

Har man ikke lov til å stille spørsmål ved metodene hennes?

Dette har ingenting med meg å gjøre, men med fedre som plutselig stemples som dårlige omsorgspersoner. Og til å gå ut med en så drastisk påstand syns jeg ikke det ser ut til at hun har stort å fare med av bevis.

hidi, the scorpion
Skrevet

Har man ikke lov til å stille spørsmål ved metodene hennes?

Dette har ingenting med meg å gjøre, men med fedre som plutselig stemples som dårlige omsorgspersoner. Og til å gå ut med en så drastisk påstand syns jeg ikke det ser ut til at hun har stort å fare med av bevis.

Ler.

La inn linken her, for jeg visste den ville skape rabalder, ikke fordi jeg er enig med henne 100 %.

Noe er bra, mener jeg.

Skrevet

Dette var litt drøyt. Håper alle pappaer tar dette med en klype salt. Nå som pappaer endelig har begynt å ta mer ansvar.................

Skrevet

Basert på egen erfaring er jeg dypt uenig med henne. Hadde følt meg krenket var jeg mannen min.

Men hun får stå for det hun sier. At hun kommer til å møte motbør er garantert.

Skrevet

Jeg tror ingen unger blir skadet av å være alene med faren sin men at jenter har et større omsorgsinstinkt, det tror jeg på.

Skrevet

Ler.

La inn linken her, for jeg visste den ville skape rabalder, ikke fordi jeg er enig med henne 100 %.

Noe er bra, mener jeg.

Hvis arbeidet hennes baserer seg på kvalitativ forskningsmetodikk med intervjuobjekter fra krisesentre og barnekirurger, er ikke dette representativt for alle menn.

Hun kunne sikkert sagt mye fornuftig hvis hun hadde begrenset seg til hvem som utøver vold mot barn. Som vi vet er ikke dette overførbart til hele befolkningssnittet. Hvis hun likevel gjør dette syns jeg hun beveger seg over i det useriøse.

Men det er vanskelig å si noe mer så lenge man ikke har lest det hun har skrevet.

Skrevet

Hun er en interessant dame, det er et ingen tvil om! Hun trekker ting veldig langt selvsagt. Har ikke lest denne boken, men lest en del hun har skrevet om biologi når det gjelder bl.a. stress og depresjon.

Hvis man klarer å se forbi hennes konklusjoner og at hun drar det langt, så er det masse å lære av henne! Å forstå biologi hjelper iallfall meg til å forstå både mine og andres følelser lettere.

Jeg anbefaler å lese henne, hvis man kan gjøre det uten å gå i forsvar. Det hun skriver gjennomsyres av en kjærlighet til faget, noe som nok gjør henne blind for mye annet. Klarer man å se forbi det, så er det herlig lesing!

Skrevet

Man kan ikke generalisere slik. Klart enkelte fedre ikke bør være alene med omsorgen.

Skrevet

Man kan ikke generalisere slik. Klart enkelte fedre ikke bør være alene med omsorgen.

Men det er da sannlig også mødre som ikke bør være alene om omsorgen for sine barn..!

Skrevet

Jeg skjønte forresten ikke hvorfor vi _mødre_ skulle få dårlig samvittighet? Hvis dama har rett er det vel strengt tatt mannfolkene som skal ha dårlig samvittighet?

Skrevet

Min mann tok ut hele fødselspermisjon når den minste kom til. Kan absolutt ikke se at vår nydelige sønn har tatt skade av det:o)

Skrevet

Herregud. Denne dama er jo sprøyte gal, og hun generaliserer mer enn noen DOL-debattanter noensinne har gjort.

Skrevet

Selv om jeg ikke er enig i det hun skriver, synes jeg likevel det er herlig befriende å lese noe som er stikk motsatt av alt som hevdes og skrives om barn, kjønn og likestilling i vårt samfunn. Som en slags motvekt. Kontroversielt, men likevel tankevekkende.

Er dette en slags ekstrem feminisme ?

Skrevet

LOL! For en patetisk kjerring. Som professor burde hun ha litt mer oppi huet.

Tenker også damene ville blitt lei av ungen hvis de skulle vært nær den i tre år i strekk.

Skrevet

LOL! For en patetisk kjerring. Som professor burde hun ha litt mer oppi huet.

Tenker også damene ville blitt lei av ungen hvis de skulle vært nær den i tre år i strekk.

Det er nettopp det vi ikke blir ;o)

Skrevet

Det er nettopp det vi ikke blir ;o)

Ville du tatt sjansen på å låne bort ungen din til mannen din uten at du var til stede?

Skrevet

Ville du tatt sjansen på å låne bort ungen din til mannen din uten at du var til stede?

Hva snakker du om nå? Man låner da ikke bort ungen sin til faren, det er jo like mye farens unge.

Skrevet

Hva snakker du om nå? Man låner da ikke bort ungen sin til faren, det er jo like mye farens unge.

"Hva snakker du om nå? Man låner da ikke bort ungen sin til faren, det er jo like mye farens unge."

Fisket etter det svaret :-) Virker som mange damer ikke er av den oppfatningen, deriblant denne syke professoren fra Sverige.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...