Gå til innhold

Pappa bør ikke være alene med barn u/3 år

Anbefalte innlegg

Skrevet

Særs lite PK dette. Men antagelig helt sant.

Selvfølgelig er det ikke sant. Hun påstår faktisk at menn er så dumme at de ikke klarer å lære at de må holde hodet til spebarn og at de ikke må rive og slite i dem.

Til og med min mann som til tider har litt problemer med å bruke "passe" med krefter har ikke hatt noen problemer med å behandle barna varsomt.

Hun har ikke fulgt med i timen.

• Svar 114
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hidi, the scorpion

37

• ylvali1365381015

12

• flisa

8

• morsan

6

Skrevet

Skal du ikke heller! Men jeg mener dama har mange gode poeng!

Barn burde få være barn hjemme hos mor eller far til de er tre år, så kan de slippes løs i barnehage.

Mener at mange foreldre er altfor egoistiske i dag, og tar mer hensyn til seg selv enn til barna.

Jeg kunne _aldri_ levert min baby i barnehagen eller ettåringen. tre år er passe stort.

Joda. Jeg tror også at barn, som en regel, har det best i litt rolige omgivelser enn i barnehage de første årene.

Men noen ganger har man heller ikke noe annet valg enn å arbeide, og da må jo barna være et sted...

Skrevet

Barn burde få være barn hjemme hos mor eller far til de er tre år, så kan de slippes løs i barnehage.

Mener at mange foreldre er altfor egoistiske i dag, og tar mer hensyn til seg selv enn til barna.

Jeg kunne _aldri_ levert min baby i barnehagen eller ettåringen. tre år er passe stort.

I vår barnehage har de fått en primærkontakt som er like kjærlig og flink som en hvilken som helst forelder.

Skrevet

Men det er da sannlig også mødre som ikke bør være alene om omsorgen for sine barn..!

Det kan jeg skrive under på.-

Skrevet

Jeg tror ingen unger blir skadet av å være alene med faren sin men at jenter har et større omsorgsinstinkt, det tror jeg på.

Du snakker da ut fra erfaringen du har med menn - jeg har en annen erfaring.

Skrevet

Noe så søkt : stress som følge av for mye "skadelig" tid med far kan føre til fedme og hjerte-karsykdommer!!?

Milde jesus! Hva med alle de ømme, varme, interesserte og kompetente unge fedre av i dag da? At fedre (eller mødre) forstrekker ledd på ungene er heller unntak enn regel-

man kan da ikke gå ut med anbefalinger tuftet på ekstreme tilfeller?

Da ville både unge foreldre, eldre foreldre, trøtte foreldre, triste foreldre og overstadig glade foreldre overlate barnet til noene andres forvaring også.

Gud vite hva som kunne skje med barna når de utsettes for slikt stress...

Men ærlig talt. Bare se på det ansiktet til denne dama. uttrykket hennes... Ser hun normal ut? ;-P

Det at det har vært menn som har skadet ungene mest er selvsagt fordi det ikke har vært vanlig at de har "passet" ungene. Om faren og moren er like mye sammen med ungene - så BLIR også fedre vare for alt det som mødre er vare for.

Skrevet

Du snakker da ut fra erfaringen du har med menn - jeg har en annen erfaring.

Men jeg ser det på eldstemann også, han har aldri hatt det omsorgsinstiktet som dattera mi har for minstemann. Bevares, han har vært snill og grei mot ham han også, men han hørte aldri om minstemann var sulten slik som dattera mi hørte øyeblikkelig.

ylvali1365381015
Skrevet

Det at det har vært menn som har skadet ungene mest er selvsagt fordi det ikke har vært vanlig at de har "passet" ungene. Om faren og moren er like mye sammen med ungene - så BLIR også fedre vare for alt det som mødre er vare for.

Nettopp. :-)

Skrevet

Men det er da sannlig også mødre som ikke bør være alene om omsorgen for sine barn..!

Jo da, det er riktig. Har dessverre sett et par fedre med en oppførsel som er vanskeligere enn en 4 årings ;o)

hidi, the scorpion
Skrevet

Ikke fjeset som sådan, men uttrykket hennes!

Seee de øya... Og deeet gliset...

Er ikke dette en gal vitenskaps"mann" så vet ikke jeg!! :-)

Ler.

De fleste vitenskapsfolk er vel litt spesielle...

hidi, the scorpion
Skrevet

Akkurat det kan jeg være enig med deg i, men ikke at far er skadelig for sine bar!

Der er det heller tvert om, mener jeg!

Men familietragedier friskt i minnet, er vel ikke det helt sant...

hidi, the scorpion
Skrevet

Jo, jeg er ikke uenig i det. Men hvem skal betale for gildet? Ikke alle klarer seg på en inntekt.

Familier burde da få hjelp av det offentlige...

Ser selvfølgelig problemet, og vi slet tungt på en inntekt i perioder, valget var alikevel lett for meg. Hjalp når jeg fikk deltidsjobb på kvelden...

hidi, the scorpion
Skrevet

Joda. Jeg tror også at barn, som en regel, har det best i litt rolige omgivelser enn i barnehage de første årene.

Men noen ganger har man heller ikke noe annet valg enn å arbeide, og da må jo barna være et sted...

Jeg tror mange kunne valgt annerledes, men det er ikke PK i dagens samfunn, og det er en skam for barna våre...

hidi, the scorpion
Skrevet

I vår barnehage har de fått en primærkontakt som er like kjærlig og flink som en hvilken som helst forelder.

Det er ikke mamma eller pappa likevel, da...

Jeg kunne sikkert vært rikere i dag, om jeg hadde jobbet full tid i alle år. Men da hadde jeg gått glipp av uendelig mye...Og det angrer jeg ikke et sekund på.

Skrevet

Det er ikke mamma eller pappa likevel, da...

Jeg kunne sikkert vært rikere i dag, om jeg hadde jobbet full tid i alle år. Men da hadde jeg gått glipp av uendelig mye...Og det angrer jeg ikke et sekund på.

For ungen spiller det ingen rolle om han har 1, 2 eller 3 nære omsorgspersoner rundt seg. Da kunne man jo ikke adoptert om det var så viktig at det var biologi.

hidi, the scorpion
Skrevet

For ungen spiller det ingen rolle om han har 1, 2 eller 3 nære omsorgspersoner rundt seg. Da kunne man jo ikke adoptert om det var så viktig at det var biologi.

Det er ikke riktig. Adoptivbarn har foreldre, nemlig sine adoptivforeldre...

At barn har et godt nettverk med mange mennesker, mener jeg er kjempeviktig. Derfor var jeg vedig sosial med mine barn. Besteforeldre, onkler, tanter, veninner ble hyppig besøkt. Både på dagtid og kveldstid.

Har aldri hatt problemer med å legge barna hos andre, for så å vekke dem når vi kjørte hjem...

Skrevet

Jeg tror mange kunne valgt annerledes, men det er ikke PK i dagens samfunn, og det er en skam for barna våre...

Du kan så si...

Skrevet

I hovedsak er jeg enig i det du skriver; Hidi. Og mange fler er nok det. Men når jeg ikke skriver så mye om det, er det fordi jeg vet hvilket dillemma de unge familier er i. Bokostnadene er idag så høye, at det er få som kan tillate seg forlenget permisjon uten lønn.

Hva er poenget med å fyre løs på foreldrene? Vi burde heller kreve at politikerne prioriterer lengre lønnet omsorgspermisjon.

Dessuten er jeg litt bekymret for de unge nye foreldre. Når barnet er noen måneder gammelt og ønsker samspill med en voksen sier noen unge foreldre: Mitt barn trenger kontakt med andre barn". Og søker en deltidsbarnehage.

Det er for så vidt godt nok, men ikke som erstatning for den nærheten som babyen i første omgang søkte.

-... Hilsen

hidi, the scorpion
Skrevet

I hovedsak er jeg enig i det du skriver; Hidi. Og mange fler er nok det. Men når jeg ikke skriver så mye om det, er det fordi jeg vet hvilket dillemma de unge familier er i. Bokostnadene er idag så høye, at det er få som kan tillate seg forlenget permisjon uten lønn.

Hva er poenget med å fyre løs på foreldrene? Vi burde heller kreve at politikerne prioriterer lengre lønnet omsorgspermisjon.

Dessuten er jeg litt bekymret for de unge nye foreldre. Når barnet er noen måneder gammelt og ønsker samspill med en voksen sier noen unge foreldre: Mitt barn trenger kontakt med andre barn". Og søker en deltidsbarnehage.

Det er for så vidt godt nok, men ikke som erstatning for den nærheten som babyen i første omgang søkte.

-... Hilsen

Om du har lest noe av meg, så vet du at jeg ivrer for at foreldre er hjemme med barnet til de er minst tre år gamle.

Barn hører hjemme hos sine foreldre.

For meg var det aldri aktuelt å overlate mitt barn til noen som helst, uansett hvor dårlig råd vi hadde. Og vi hadde dårlig råd.

Men, det var verdt det, jeg angrer ikke et sekund. Hele min familie har vært av samme mening, og vi har ingen bokstavbarn eller kriminelle blant våre!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...