Gå til innhold

Pappa bør ikke være alene med barn u/3 år

Anbefalte innlegg

ylvali1365381015
Skrevet

Men familietragedier friskt i minnet, er vel ikke det helt sant...

Herregud, den der var for tynn...

Det finnes sønner som mishandler sine mødre også, uten at jeg vil påstå at det er skadelig for en kvinne å få gutter.

• Svar 114
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hidi, the scorpion

37

• ylvali1365381015

12

• flisa

8

• morsan

6

Skrevet

Jeg har lest hele tråden, og det ser ut som at du har lagt den inn ikke for å diskutere om mor er bedre enn far/far kan være skadelig, men for å så til de grader understreke at du var hjemme i de tre første årene og at dem som ikke gjorde det risikerer både bokstavbarn og kriminelle!! Utrolig!

Men selv den hellige hidi overlot barna til far om kvelden! ;-) Men artikkelen hevder at "Barnflicka bättre än pappan" ;-)

akk ja sann

Gjest morentilfire
Skrevet

I vår barnehage har de fått en primærkontakt som er like kjærlig og flink som en hvilken som helst forelder.

Du mener det sikkert ikke som jeg leste det. Mitt barn var på barnehjem det første året.

Det var sikkert et bra barnehjem. Men verken barnehjem eller barnehage (7 - 17) kan erstatte et hjem med noen som har oppmerksomheten rettet mot DEG.

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg har lest hele tråden, og det ser ut som at du har lagt den inn ikke for å diskutere om mor er bedre enn far/far kan være skadelig, men for å så til de grader understreke at du var hjemme i de tre første årene og at dem som ikke gjorde det risikerer både bokstavbarn og kriminelle!! Utrolig!

Men selv den hellige hidi overlot barna til far om kvelden! ;-) Men artikkelen hevder at "Barnflicka bättre än pappan" ;-)

akk ja sann

Ja, vi hadde jo mabge slike diskusjoner på åttitallet. NOT!

Ja, jeg er stolt over å ha tilbrakt viktig tid med mine barn, har du noe i mot det?

Vi snudde på hver krone, helt til jeg fikk kveldsjobb.

Ditt innlegg forteller meg virkelig hva som er PK i dag, gjør som dere vil og drit i barna.

Om en kvinne er hjemmeværende, så blir hun betraktet som en batalt hore...

Handler det om barn eller foreldre!

Massevis av foreldre burde skamme seg og ha dårlig samvittighet i tillegg, men hvem TØR å si det! INGEN!

Du kan mene hva du vil, men den retten har sannelig jeg også!

Skrevet

Ja, jeg er stolt over å ha tilbrakt viktig tid med mine barn, har du noe i mot det?

Ditt innlegg forteller meg virkelig hva som er PK i dag, gjør som dere vil og drit i barna.

Massevis av foreldre burde skamme seg og ha dårlig samvittighet i tillegg, men hvem TØR å si det! INGEN!

Snakk om å tolke masse inn i et innlegg! "Ditt innlegg forteller meg virkelig hva som er PK i dag, gjør som dere vil og drit i barna. Om en kvinne er hjemmeværende, så blir hun betraktet som en batalt hore..."

WOW!! Imponert.... Omtrent som fanden leser bibelen (sic!)

Vær stolt av det du har utrettet for deg og for dine barn, men det er da ikke nødvendig å generalisere slik som du gjør. Da begår du samme feilen som damen i artikkelen.

"Ja, jeg er stolt over å ha tilbrakt viktig tid med mine barn, har du noe i mot det?"

Absolutt ikke og det har jeg ikke sagt heller. det er kjempeflott at folk er fornøyd med de valgene man har tatt, og kjempeflott at folk er mye sammen med barna sine.

Men det er da mange barn med hjemmeværende mødre som ikke skikker seg bra også - det er den ekstreme generaliseringen og fordømmingen av foreldre som velger annerledes enn deg selv som jeg angriper.

"Handler det om barn eller foreldre!"

Ja, det har jeg ofte spurt meg selv om, både når det gjelder foreldre som jobber "altfor mye", men også dem som skyver barna foran seg som en unnskyldning for å være hjemme i _årevis_. Jeg sier ikke at det gjelder deg - for all del - men de finnes de mødrene også.

hidi, the scorpion
Skrevet

Snakk om å tolke masse inn i et innlegg! "Ditt innlegg forteller meg virkelig hva som er PK i dag, gjør som dere vil og drit i barna. Om en kvinne er hjemmeværende, så blir hun betraktet som en batalt hore..."

WOW!! Imponert.... Omtrent som fanden leser bibelen (sic!)

Vær stolt av det du har utrettet for deg og for dine barn, men det er da ikke nødvendig å generalisere slik som du gjør. Da begår du samme feilen som damen i artikkelen.

"Ja, jeg er stolt over å ha tilbrakt viktig tid med mine barn, har du noe i mot det?"

Absolutt ikke og det har jeg ikke sagt heller. det er kjempeflott at folk er fornøyd med de valgene man har tatt, og kjempeflott at folk er mye sammen med barna sine.

Men det er da mange barn med hjemmeværende mødre som ikke skikker seg bra også - det er den ekstreme generaliseringen og fordømmingen av foreldre som velger annerledes enn deg selv som jeg angriper.

"Handler det om barn eller foreldre!"

Ja, det har jeg ofte spurt meg selv om, både når det gjelder foreldre som jobber "altfor mye", men også dem som skyver barna foran seg som en unnskyldning for å være hjemme i _årevis_. Jeg sier ikke at det gjelder deg - for all del - men de finnes de mødrene også.

Min mor var hjemmeværende i alle år. Ikke trengte hun å tenke på skyld eller annet dritt, så glad jeg er for det.

Ja, det må nok finnes kjempemange barn under dårlige mødres innflytelse, for å gi arbeidende mødre god samvittighet.

Har du virkelig ikke lest på DOL hva mødre sier om hjemmearbeidende mødre? De er snyltere, horer og latsabber...

Å si eller mene noe annet er som å stikke hånden i et vepsebol, det er ikke jeg redd for.

Alle som kan lese, kan lese om hvor stresset barn er i dag, hvor mye hodepine eller mageverk de har. Annen hver unge er diagnotisert som bokstavbarn eller verre, og det sitter du og mange med deg, og forsøker å forsvare?!

Unger har aldri hatt det verre enn i dag! Så om noen forsøker å fortelle at det kanksje er i mangel av tilstedeværende foreldre, så gyver du løs på mødre med mindre intelligens...

Hvorfor ikke bare føde, levere til en klinikk, så besøke dem der avogtil...

Skrevet

Min mor var hjemmeværende i alle år. Ikke trengte hun å tenke på skyld eller annet dritt, så glad jeg er for det.

Ja, det må nok finnes kjempemange barn under dårlige mødres innflytelse, for å gi arbeidende mødre god samvittighet.

Har du virkelig ikke lest på DOL hva mødre sier om hjemmearbeidende mødre? De er snyltere, horer og latsabber...

Å si eller mene noe annet er som å stikke hånden i et vepsebol, det er ikke jeg redd for.

Alle som kan lese, kan lese om hvor stresset barn er i dag, hvor mye hodepine eller mageverk de har. Annen hver unge er diagnotisert som bokstavbarn eller verre, og det sitter du og mange med deg, og forsøker å forsvare?!

Unger har aldri hatt det verre enn i dag! Så om noen forsøker å fortelle at det kanksje er i mangel av tilstedeværende foreldre, så gyver du løs på mødre med mindre intelligens...

herregud!

Jeg snakker med deg igjen når du er edru....

Skrevet

Du må passe deg så du ikke slår hodet alt for hardt i glorien når du reiser deg opp!

hidi, the scorpion
Skrevet

herregud!

Jeg snakker med deg igjen når du er edru....

Er fullstendig edru! Kanskje dessverre for deg, men det holder for meg.

laguna1365380434
Skrevet

Er fullstendig edru! Kanskje dessverre for deg, men det holder for meg.

Det hadde jeg pokker meg ikke turt å innrømme, men heller tvihåpa på at akkurat den tvilen skulle komme meg tilgode! :-o

Du virker innimellom ikke bare bedrevitersk men i tillegg sprøyte gal, eller da til nød, full.

Beklager, men sånn oppfatter hvertfall jeg det.

hidi, the scorpion
Skrevet

Du må passe deg så du ikke slår hodet alt for hardt i glorien når du reiser deg opp!

I wish!

Får aldri en glorie...Når det gjelder barn, så er jeg kompromissløs. Alle andre ser ut til å være mer opptatt av hva som er PK enn av barna...

Skrevet

Det hadde jeg pokker meg ikke turt å innrømme, men heller tvihåpa på at akkurat den tvilen skulle komme meg tilgode! :-o

Du virker innimellom ikke bare bedrevitersk men i tillegg sprøyte gal, eller da til nød, full.

Fordelen med å være full istedenfor gal er at man alltids kan bli edru igjen;-)

hidi, the scorpion
Skrevet

Er i dag ikke full, siden jeg ikke har drukket, men sprøyte gal, muligens.

Jeg er ihvertfall veldig glad i barn, og de har jammen med ikke mange på sin side. Bortsett fra de som skal være PK og har egen interesse mer i høysete enn barna.

Ingen kan påstå det om meg.

laguna1365380434
Skrevet

Fordelen med å være full istedenfor gal er at man alltids kan bli edru igjen;-)

Nettopp..! ;-P Måtte bare skli inn i samtalen her..Øya ble så store om rundetårn...:-o

Mulig tingene som blir diskutert her er både sånn og slik, dette har jeg ikke greie på, allikevel var det bare enkelt _andre_ ting her jeg følte at måtte bli sagt..!;-)

ylvali1365381015
Skrevet

Jeg likte dette:

"Bra idé med föräldrakörkort"

Kvinner får som regel en ansvarsfølelse for sin baby via graviditeten og opplæring via ammetiden i startfasen.

Men en 17 årig far, eller en gammel ungkar, som rent tilfeldig er blitt biologisk far? Andre må ha utdannelse for å jobbe med babyer.

et paradoks det der ja.

Skrevet

"Har du virkelig ikke lest på DOL hva mødre sier om hjemmearbeidende mødre? De er snyltere, horer og latsabber..."

Jeg vet ikke hvilket DOL du bruker å være på, men kanskje det er i et parallellunivers?

En svært vanlig feil er at man overfokuserer på de innleggene/meningene som man mener er "angrep" på en selv og ens egne valg/meninger- For ikke å snakke om den feilen som ligger i det at man ser på alt som et "angrep". Man tror automatisk at disse innleggene er flere og mer negative enn de objektivt sett er.

Et eksempel om noe helt annet:

I min aller tidligste fase på dol svarte jeg i en tråd som omhandlet vognposer til babyer. Jeg tipset om Ajungilak sovepose - mye rimeligere enn voksipose - og så la jeg til en setning om at man slapp 'problemer' med manglende "matching" med vogna (de fleste vogner på den tiden gikk i en eller annen blåfarge, og Ajungilak var blå).

Fra en av de mest kjente og trolig best like (?) på dol fikk jeg DET svaret tilbake, om hvor fæl og klysete jeg var som var så jålete og opptatt av matching og bla bla bla. Jeg fikk så hatten passet, og ble nokså sjokkert over at den lille kommentaren skulle tolkes på denne måten! Jeg som nettopp IKKE hadde kjøpt dyr pose samtidig med dyr vogn for å få en "åerfekt match"!!

Dine fullstendig ekstreme påstander om at dol'ere ser på hjemmeværende som både late og HORER (!!!) får stå for din regning. Jeg tror du leser inn det fordi du av en eller annen grunn føler deg veldig angrepet av kommentarer om hjemmeværende, som er adskillig mer uskyldige enn det de er.

Skulle ikke forundre meg om du leser en fortelling om et barn ville ikke bli hentet tidlig i barnehagen fordi det ikke var "ferdig" med å leke som et angrep på hjemmeværende!;-)

"Alle som kan lese, kan lese om hvor stresset barn er i dag, hvor mye hodepine eller mageverk de har. Annen hver unge er diagnotisert som bokstavbarn eller verre, og det sitter du og mange med deg, og forsøker å forsvare?!"

_Har_ jeg sagt at jeg forsvarer at barn har hodeverk og lider av stress??

Det er mulig at det _skrives_ mye om dette, akkurat sok det skrives mye om alt mulig annet galt også, men jeg har absolutt ikke inntrykk av at dette er så veldig vanlig - ihvertfall ikke i min omgangskrets.

Og kan man vitterlig påstå at bokstavbarn skyldes foreldrenes jobbemønster?? Det blir nesten som å si at man kan risikere barn med hareskår dersom man ser en hare når man er gravid.

Det er jo flott at vi har kommet dithen i dag at man faktisk oppdager bokstavbarn, elelr barn med andre former for problemer, og prøvder å få igang hjelpeapparat. Fortsatt er det mye som mangler, dessverre.

Men i "gamle dager", med allverdens hjemmeværende mødre, var det jo flust med barn med f eks dysleksi, som ble stemplet som åndssvake. Det at man i dag diagnostiserer flere betyr ikke nødvendigvis at det ER flere, men at de oppdages tidligere.

"Unger har aldri hatt det verre enn i dag! Så om noen forsøker å fortelle at det kanksje er i mangel av tilstedeværende foreldre, så gyver du løs på mødre med mindre intelligens..."

OK, bra det var du selv som kom med den karakteristikken av deg! ;-) Kanskje hvis du sluttet å nedverdige deg selv slik, ville du tålt bedre en _diskusjon_ uten å se på det som et angrep.

"Hvorfor ikke bare føde, levere til en klinikk, så besøke dem der avogtil... "

Nok et tegn på fullstendig svart-hvit-tenkning: Enten er man hjemme på fulltid (OG holder den inkompetente faren langt unna!), ELLER så er man den reneste Tårnfrid som ser umgen ca 1,5 timer i uka innimellom all jobbing og reising og pilates *LOL*

Skrevet

Er i dag ikke full, siden jeg ikke har drukket, men sprøyte gal, muligens.

Jeg er ihvertfall veldig glad i barn, og de har jammen med ikke mange på sin side. Bortsett fra de som skal være PK og har egen interesse mer i høysete enn barna.

Ingen kan påstå det om meg.

"Bortsett fra de som skal være PK og har egen interesse mer i høysete enn barna."

Den setningen kan brukes begge veier!

Skrevet

Du mener det sikkert ikke som jeg leste det. Mitt barn var på barnehjem det første året.

Det var sikkert et bra barnehjem. Men verken barnehjem eller barnehage (7 - 17) kan erstatte et hjem med noen som har oppmerksomheten rettet mot DEG.

man erstatter da vel ikke barnehagen med hjemmet heller da - men unger har ikke vondt av å knytte til seg flere trygge voksne enn sine foreldre.

Skrevet

Jeg tror mange kunne valgt annerledes, men det er ikke PK i dagens samfunn, og det er en skam for barna våre...

Mange barnehager er helt fantastiske da..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...