Gå til innhold

farmor som trakasserer meg

Anbefalte innlegg

Gjest søker råd ang dette

når jeg var liten ble jeg misbrukt av bl.a,min far og farmor,og nå har farmor begynt å plage meg via post,mobil,og ved å kjøre til tettsetdet jeg bor.Hva slags rettigheter har jeg? foreldelsesfristen for å anmelde overgrep har gått ut,men jeg føler meg jo nærmest trassakert.har skaffet meg hemmelig nr,skiftet navn o.l.,men brevene(til min mors adresse med mitt gamle navn riktignok) og besøk til stedet jeg bor pågår.

noen råd???

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/264575-farmor-som-trakasserer-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Pontiac

Anmeld overgrepene uansett og anmeld for trakassering.

Kanskje du kommer noen veg og kanskje du får igjennom et besøkelsesforbud.

Uansett så viser du henne at du ikke lar deg pelle på nesen og at du er dritt lei og tar affære, det i seg selv kan være nok til å skremme vekk.

Lykke til.

Gjest søker råd ang dette

Anmeld overgrepene uansett og anmeld for trakassering.

Kanskje du kommer noen veg og kanskje du får igjennom et besøkelsesforbud.

Uansett så viser du henne at du ikke lar deg pelle på nesen og at du er dritt lei og tar affære, det i seg selv kan være nok til å skremme vekk.

Lykke til.

det som er problemet med min farmor,er at hun er såpass overbevist om at jesus gir henne lov til nesten hva som helst.under overgrepene,holdt hun på med tungetale.når jeg har bedt henne la meg være i fred,så avvises dette fordi "jesus vil det annerledes". men det er sikkert verdt et forsøk.legen min er enig med deg;anmelde henne,om så bare for trakassering

det som er problemet med min farmor,er at hun er såpass overbevist om at jesus gir henne lov til nesten hva som helst.under overgrepene,holdt hun på med tungetale.når jeg har bedt henne la meg være i fred,så avvises dette fordi "jesus vil det annerledes". men det er sikkert verdt et forsøk.legen min er enig med deg;anmelde henne,om så bare for trakassering

Damen er jo meget syk i mine øyne. Du må ikke la henne få plage deg. ta kontakt med politiet og hør hva du skal gjøre

Annonse

Gjest Pontiac

Det går sikkert ikka ann å fortelle henne at Jesus ikke ønsker at vi terroriserer andre og at alle har fått tildelt hvert vårt valg på hvordan vi vil leve i livet.

Så jeg holder på mitt råd, anmeld henne for det som er og stå standhaftig ved ditt.

Skriv opp i en bok alle ganger hun oppsøker deg, klokkeslett, steder, hvordan oppførte hun seg osv. så har du noe å slå i bordet med om det trengs.

Bit tenna sammen, dette skal du klare.

Jesus! LOL! Denne farmora di høres ut som nok et menneske som har blitt ødelagt av overtro.

Bare å anmelde hvis hun ikke respekterer advarslene dine.

• 2 uker senere...
Gjest Multippel

Anmeld henne for personforfølgelse og trakassering. Snakk med politiet om hva du kan gjøre.

Lykke til! *Klem*

Hei

Skaff deg advokat først.

Siden må du få dette anmeldt, men du kan ofte trenge en advokat for å få jobbet dette skikkelig igjennom systemet.

Skriv "logg".

Det er ulovelig å trakasere og å forstyrre andres fred. Jeg vil anta at bare hun sender deg en sms eller ett lite brev, uansett om innholdet tilsynelatende er hyggelig, så er det terror når forhistorien er slik. Dette finnes det jus for.

Hei

Skaff deg advokat først.

Siden må du få dette anmeldt, men du kan ofte trenge en advokat for å få jobbet dette skikkelig igjennom systemet.

Skriv "logg".

Det er ulovelig å trakasere og å forstyrre andres fred. Jeg vil anta at bare hun sender deg en sms eller ett lite brev, uansett om innholdet tilsynelatende er hyggelig, så er det terror når forhistorien er slik. Dette finnes det jus for.

Jeg trenger ingen advokat. Legg innlegget ditt rett under trådstarter sitt så hun får det opp på "svar til meg".

Gjest Multippel

Hei

Skaff deg advokat først.

Skriv "logg".

- Multippel

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...